PracaGrupypl.praca.dyskusje › kary finansowe a umowa o pracę

  • 1. Data: 2004-05-06 14:29:59
    Temat: kary finansowe a umowa o pracę
    Od: "Gregorr" <G...@G...PL>

    Dwiedziałem się włśnie, że mój pracodawca chce wprowadzić kary finansowe dla
    osób zatrudnionych na umowę o pracę. Dotychczas takie kary mogły mieć
    wyłacznie osoby zatrudnione na umowę-zlecenie. Oczywiście miały zapisane to
    w swoich umowach. W mojej umowie o pracę nie ma nic na ten temat. Jest tylko
    zapis o odpowiedzialności materialnej. Czy rzeczywiście pracodawca ma prawo
    w ramach kary zabrać mi część pensji??

    gregorr

  • 2. Data: 2004-05-06 15:44:39
    Temat: Re: kary finansowe a umowa o pracę
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

    A za jakie przewinienia? Bo:

    § 2. Za nieprzestrzeganie przez pracownika przepisów bezpieczeństwa i
    higieny pracy lub przepisów przeciwpożarowych, opuszczenie pracy bez
    usprawiedliwienia, stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwości lub
    spożywanie alkoholu w czasie pracy - pracodawca może również stosować karę
    pieniężną.

    To sa jedyne przypadki, kiedy mozna zastosowac takie kary. Jesli nie pijesz
    rano ani w pracy, nie urywasz sie bez usprawiedliwienia, nie palisz w
    miejscach niedozwolonych lub nie lamiesz BHP, takich kar nie wolno
    zastosowac.

    http://praca.interia.pl/kodeks/opis?aid=6856&kid=897