PracaGrupypl.praca.dyskusje › [PIT] Czy można nie odprowadzać zaliczki na PIT?

  • 1. Data: 2004-02-02 09:41:04
    Temat: [PIT] Czy można nie odprowadzać zaliczki na PIT?
    Od: "mondragon" <m...@g...pl>

    Witam,
    czy to prawda, że jeśli wysokośc zaliczki jest niższa niż składka na
    ubezpieczenie zdrowotne, to pracodawca nie ma obowiązku odprowadzać tejże
    zaliczki? (wysokie koszty uzyskania przychodu powodują taka sytuację)
    (Umowa o pracę)
    Pozdrawiam
    mondragon

  • 2. Data: 2004-02-02 12:44:23
    Temat: Re: [PIT] Czy można nie odprowadzać zaliczki na PIT?
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > ubezpieczenie zdrowotne, to pracodawca nie ma obowiązku odprowadzać tejże
    > zaliczki? (wysokie koszty uzyskania przychodu powodują taka sytuację)

    Pracodawca powinien odprowadzać taką zaliczkę, żeby w przybliżeniu
    wychodziło na zero. Jeśli składka na ubezpieczenie zdrowotne zmniejsza
    należny podatek do 0 (no bo ją się odlicza), to wtedy zaliczka na podatek
    wyniesie 0. U mnie w 2003 pracodawca właśnie dlatego odprowadzał
    zaliczki w wysokości mniej więcej 2.5% przychodu.

    T.