PracaGrupypl.praca.dyskusje › [PILNE]Umowa o prace...

  • 1. Data: 2002-09-21 22:15:20
    Temat: [PILNE]Umowa o prace...
    Od: "rafal" <r...@i...pl>

    Mam pewien problem z moim pracodawca,od razu przejde do meritum. Umowe na
    okres probny 3 miesieczny otrzymalem 15.06.2000,nastepnie po uplynieciu
    okresu probnego zawarto ze mna umowe na okres od 15.09.2000 do
    15.09.2001.Umowa ta zostala przedluzona o nastepny rok w dniu 15.08.2001.Po
    zakonczeniu umowy do 20.09.2002 pracowalem bez zadnej. Zaproponowano mi
    teraz kolejna umowe okresowa na 2 lata,ale odpowiedzialem,ze po dwoch
    umowach okresowych powinienem otrzymac na czas nieokreslony.Pracodawca
    zaproponowal mi aneks do poprzedniej umowy w ktorym przedluza ja o kolejne
    dwa lata.Czy przy obecnym kodeksie pracy moze cos takiego zaproponowac czy
    powinienem dostac umowe na czas nieokreslony?

  • 2. Data: 2002-09-22 06:16:14
    Temat: Re: [PILNE]Umowa o prace...
    Od: "Agent" <k...@t...pl>

    Użytkownik rafal <r...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amir6a$nk6$...@a...dialog.net.pl...
    > Mam pewien problem z moim pracodawca,

    czasami sa z nimi problemy

    >Umowe na okres probny 3 miesieczny otrzymalem 15.06.2000,nastepnie po
    uplynieciu
    > okresu probnego zawarto ze mna umowe na okres od 15.09.2000 do
    > 15.09.2001.

    OK pierwsza umowa na czas okreslony

    >Umowa ta zostala przedluzona o nastepny rok w dniu 15.08.2001.

    STOP, jak to przedluzona?? aneksem?? czy dostales druga umowe na czas
    okreslony, bo to zasadnicza roznica

> [...]
    > umowach okresowych powinienem otrzymac na czas nieokreslony.Pracodawca
    > zaproponowal mi aneks do poprzedniej umowy w ktorym przedluza ja o kolejne

    Brrrrrr, po pierwsze co to za firma???, kup swojemu pracodawcy Kodeks Pracy,
    a jestem pewien na 100% ze jej wlasciciel nigdy o czyms takim nawet nie
    slyszal

    Aneksem pracodawca moze przedluzyc umowe o prace TYLKO w wyjatkowych
    sytuacjach, a nie kiedy ma na to ochote. Malo prawdopodobe zeby mogla
    zaistniec taka sytuacja zeby byla koniecznosc przedluzenia umowy o prace w
    Twoim przypadku aneksem. Wniosek, moim skromnym zdaniem jestes zatrudniony
    na czas nieokreslony, od kiedy - wszystko zalezy w jaki sposob przedluzono z
    Toba umowe w sierpniu 2001 roku.
    W ostatecznosci kierujesz sprawe do sadu - masz ja wygrana, .... no ale
    trudno pracuje sie pozniej w takiej firmie :-))

    --
    Pozdrawiam Krzysztof
    GG 707014

  • 3. Data: 2002-09-22 12:46:47
    Od: "rafal" <r...@i...pl>

    Dzieki za odpowiedz :)

  • 4. Data: 2002-09-22 13:28:10
    Od: "Agent" <k...@t...pl>

    Użytkownik rafal <r...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amke8f$59o$...@a...dialog.net.pl...
    > Dzieki za odpowiedz :)

    jezeli ci na tym zalezy moge poszukac podstawy prawnej, jakiegos orzeczenia
    i bedziesz mial kawe na lawe, a swoja droga duza ta Twoja firma???

  • 5. Data: 2002-09-22 16:47:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    rafal <r...@i...pl> wrote:

    > dwa lata.Czy przy obecnym kodeksie pracy moze cos takiego zaproponowac czy
    > powinienem dostac umowe na czas nieokreslony?

    Proponować Ci mogą - ale niezależnie od tego, co będzie zawierać taka
    umowa, w świetle prawa będzie ona traktowana jak umowa na czas
    nieokreślony. Dokładniej - sąd pracy może tak orzec i wtedy pracodawca
    musi zmienić taką umowę.
    Inna sprawa, że nei rozumiem dlaczego pracodawca nei chce zawrzeć takiej
    umowy? W końcu różnica jest niewielka.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2002-09-22 22:01:50
    Od: "Agent" <k...@t...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca <_...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amks7j$iu3$...@n...onet.pl...

    > Inna sprawa, że nei rozumiem dlaczego pracodawca nei chce zawrzeć takiej
    > umowy? W końcu różnica jest niewielka.

    Dla pracodawcy czy dla pracownika????, bo dla mnie roznica jest zasadnicza

  • 7. Data: 2002-09-23 11:42:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Agent <k...@t...pl> wrote:

    > Dla pracodawcy czy dla pracownika????, bo dla mnie roznica jest zasadnicza

    Dla pracodawcy.

    --