PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka odprawa?

  • 1. Data: 2002-09-21 15:44:32
    Temat: Jaka odprawa?
    Od: "Pracownik_na_OUT" <u...@k...net.pl>

    Dobrzy ludzie!

    Moj pracodawca koniecznie sie chce ze mna pozegnac.... buuu:-(
    Ani on, ani ja nie chcemy wypowiedzenia (po co sie potem bawic w odwolania i
    inne perypetie...). Chcemy to zalatwic po dzentelmensku. Na porozumieniu
    obaj zyskujemy. Ja kase, on spokoj.

    Teraz pytanie: O jak duzych odprawach slyszeliscie? Nie chodzi mi o to, co
    gwarantuje Kodeks Pracy, bo to mozna wyczytac w dziennikach ustaw. W
    przypadku wypowiedzienia z przyczyn zakladu dostalbym pewnie jakies dwie
    pensje ekstra (jedna za staz pracy, plus jedna jako ekwiwalent za zalegly
    urlop). Sa jakies zmiany w przepisach i po nowelizacji w moim przypadku beda
    to rowniez dwie pensje.

    Prosze o rade. Jak wysoka odprawe zaproponowac w porozumieniu (powtarzam dla
    wszystkich nieuwaznych, ze chodzi o _porozumienie_, a nie wpowiedzenie:-)).
    Jaka powinna byc reservation price pracodawcy, ktoremu bardzo zalezy na
    uniknieciu wypowiedzenia (liczca sie na rynku firma, ktora nie chce sie
    ciagac po sadach z wlasnymi pracownikami). Slyszalem o roznych przypadkach.
    Niektorzy pracownicy daja sie w takiej sytuacji zastraszyc i podpisuja
    jakiekolwiek propozycje porozumienia, bo wydaje im sie, ze "nieladnie" miec
    wypowiedzenia w papierach. ale sa tez tacy, ktorym udaje sie wynegocjwac 12
    i wiecej pensji (zwykle management, do ktorego ja nie naleze)...

    Acha. Sznase na znalezienie pracy na podobnym stanowisku mam nikle. Raczej
    bede bezrbotnym przez najblizsze pol roku, rok, ....

    Bardzo prosze po powazne rady zwlaszcza osoby, ktore rozstawaly sie niedawno
    na zasadzie porozumienia.
    Jesli ktos woli, to zapraszam na priva.

    Serdecznie dziekuje,

    (ex) Pracownik

  • 2. Data: 2002-09-22 06:20:55
    Temat: Re: Jaka odprawa?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 21 Sep 2002 17:44:32 +0200, "Pracownik_na_OUT"
    <u...@k...net.pl> zakodował:

    >inne perypetie...). Chcemy to zalatwic po dzentelmensku. Na porozumieniu
    >obaj zyskujemy. Ja kase, on spokoj.

    Nie, tylko pracodawca zyskuje.

    >urlop). Sa jakies zmiany w przepisach i po nowelizacji w moim przypadku beda
    >to rowniez dwie pensje.

    Obecnie jest to jednomiesięczne wynagrodzenie (przy stażu pracy
    _ogółem)_ <10 lat), ale nie więcej, niż 15x minimalne wynagrodzenie.

    >Prosze o rade. Jak wysoka odprawe zaproponowac w porozumieniu (powtarzam dla
    >wszystkich nieuwaznych, ze chodzi o _porozumienie_, a nie wpowiedzenie:-)).

    IMO więcej, niż przy wypowiedzeniu. Bo przy wypowiedzeniu odprawa nie
    jest ozusowana, a w przypadku porozumienia przepisy będą to traktowały
    jak dodatkowe wynagrodzenie (premię). Do tego przy porozumieniu
    tracisz zasiłek na 3 miesiące i 2 dni zwolnienia na poszukiwanie
    pracy. Czyli IMO min. to 1,5 tego, co dostałbyś przy wypowiedzniu
    (zależy oczywiście jeszcze jak mają się Twoje zarobki do zasiłku).

    >uniknieciu wypowiedzenia (liczca sie na rynku firma, ktora nie chce sie
    >ciagac po sadach z wlasnymi pracownikami).

    Jeżeli zwolnią Cię z przyczyn ekonomicznych i faktycznie zlikwidują
    stanowisko - to sorry, nic w sądzie nie uda Ci się wywalczyć. Ale
    wtedy warto złożyć oświadczenie o gotowości powrotu do pracy i mają
    obowiązek przyjąć Cię spowrotem, gdy będą zatrudniać pracowników w tej
    samej grupie zawodowej (cokolwiek to znaczy). To też tracisz przez
    porozumienie - nie będą musieli Cię zatrudnić.

    IMO lepiej dać się zwolnić przez wypowiedzenie pracodawcy z przyczyn
    ekonomicznych, chyba, że naprawdę skuszą Cię dużo wyższą odprawą.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775