PracaGrupypl.praca.dyskusje › PENSJE INFORMATYKÓW - w róznych miastach, firmach w Polsce i w Niemczech...

  • 1. Data: 2004-10-24 14:07:57
    Temat: PENSJE INFORMATYKÓW - w róznych miastach, firmach w Polsce i w Niemczech...
    Od: "MRNET" <m...@w...pl>

    Witajcie!
    Wlasnie skonczylem studia informatyczne - inzynieria oprogramowania.
    Potrafie programowac w roznych jezykach i w oparciu o rozne technologie.
    Posiadam certyfikat MCP (Microsoft Certified Professional) z programowania
    przy pomocy MS Visual Studio .NET (jezyk c#). Mam cala mase pytan -
    zwlaszcza do osob, ktore maja juz jakies doswiadczenie...
    1. Jakie mozna powiedziec oczekiwania finansowe?
    - chcialbym aby wypowiedzieli sie ludzie z roznych miast. Interesuje
    mnie zarobek programisty dla absolwenta (glownie w miastach: Warszawa,
    Czestochowa, Katowice, Krakow) oraz dla osoby z doswiadczeniem.. Ile mozna
    powiedziec na rozmowie kwalifikacyjnej? Moze znacie zarobki w poszczegolnych
    firmach? Ewentualnie gdzie mozna sprawdzic takie dane...
    2. Jak wyglada praca programisty, jakie sa zwiazane z nia mozliwosci
    awansu...
    3. Gdzie najlepiej starac sie o prace...
    4. Jak wyglada praca polskich programistow w Niemczech? Jakie tam sa zarobki
    "na poczatek" oraz jak one sie ksztaltuja pozniej? Ile mozna powiedziec w
    czasie rozmowy kwalifikacyjnej? Moze ktos wie cos o pracy w firmie sd&m ?
    Jak sie tam pracuje... Jle trzeba miec na mieszkanie i aby sie utrzymac..
    itp... itd....
    5. W oparciu o jakie kryteria kierowac sie wyborem pracodawcy? Czego zadac?
    Jakie zadawac pytania? ..
    6. Wszystko inne co Wam sie nasunie z tym tematem: najlepsza praca dla
    informatyka w Polsce i poza granicami... Jakie firmy? Mozliwosci
    awansu/rozwoju// itp itd
    Dziekuje z gory za wszelka pomoc:)
    Pozdrawiam serdecznie!

  • 2. Data: 2004-10-24 15:33:48
    Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    > mnie zarobek programisty dla absolwenta (glownie w miastach: Warszawa,
    > Czestochowa, Katowice, Krakow) oraz dla osoby z doswiadczeniem.. Ile mozna

    moje obserwacje:

    warszawa 130%
    wrocław 100%
    kraków 100%
    poznań 100%
    katowice 80%
    czestochowa 50%.

    pozdrawiam z wroclawia
    RM

  • 3. Data: 2004-10-24 16:02:22
    Od: "Darek" <...@...com>

    Użytkownik "MRNET" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6. Wszystko inne co Wam sie nasunie z tym tematem: najlepsza praca dla
    > informatyka w Polsce i poza granicami... Jakie firmy? Mozliwosci

    Tak sobie czytam Twojego posta i odnosze wrazenie, ze troche przespales
    studia. Odpowiedzi na elemntarne pytania typu: gdzie starac sie prace czy
    jak wyglada praca programisty powinienes znac duzo wczesniej. Minely czasy
    kiedy z pracodawca ma sie kontakt dopiero po studiach.
    Po pierwsze nie ma czegos takiego jak uniwersalna stawka dla absolwenta
    informatyki. To zalezy od wielu czynnikow np:.
    - doswiadczenie zawodowe,
    - czy skonczyles informatyke zaocznie w np.Wyzszej Szkole w Pcimiu Dolnym
    czy dziennie na UW.
    -znajomosci nowoczesnych technologi poparta jakimis projektami
    -znajomosci jezykow,
    -tzw soft skills

    Mozna by tak wymieniac i wymieniac. Dlatego jednego absolwenta przyjmuja
    zaraz po studiach za powiedzmy 3tys. a drugi przez rok nie moze znalezc
    jakiejkolwiek pracy.
    Jesli nie masz doswiadzczenia, zalap sie do jakiejs mniejszej firmy i
    zdabadz pierwsze szlify. Niekoniecznie w Wawie. Wszak rynek pracy jest
    wiekszy, ale po pierwsze zycie jest drogie, po drugie konkurencja duzo
    wieksza niz w mniejszych miastach. Po np. 3 latach mozesz pomyslec o pracy
    za granica. Tam poszukuja informatykow, ale najwyzszej klasy. Zaraz po
    studiach raczej nie ma szans na dobra robote.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-24 18:08:20
    Od: "Arek Karas" <a...@2...pl>

    Witam.
    Tu sa inforamcja o rynku niemieckim, niestety tylko po niemiecku :)
    "http://www.computerwoche.de/index.cfm?pageid=257&ar
    tid=66108&main_id=66108&category=8&currpage=2&type=d
    etail&kw=steigen%20moderat"

    Pozdr
    AK

  • 5. Data: 2004-10-25 07:13:54
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Darek wrote:
    > wieksza niz w mniejszych miastach. Po np. 3 latach mozesz pomyslec o pracy
    > za granica. Tam poszukuja informatykow, ale najwyzszej klasy. Zaraz po

    po 3 latach praktyki zawodowej nie zostaje się "informatykiem najwyższej
    klasy". Już nie mówiąc o tym, że zawód "informatyk" znany jest chyba
    tylko w Polsce.

    B.

  • 6. Data: 2004-10-25 09:30:07
    Od: "Tomi" <t...@w...pl>

    Jeżeli chodzi o firmę sd&m, to proponowano mi 1200 EURO brutto (praca w
    Niemczech).
    Firma zapewniała mieszkanie. Sposób ich pracy dosyć dobrze jest opisany na
    ich stronie internetowej.
    Jak widzisz nie są to wielkie pieniądze i lepiej chyba znaleźć robotę w
    Polsce.
    Pozdrawiam, Tomi

  • 7. Data: 2004-10-25 21:49:01
    Od: "tester" <t...@g...pl>

> [...]
    > Czestochowa, Katowice, Krakow) oraz dla osoby z doswiadczeniem.. Ile mozna
    > powiedziec na rozmowie kwalifikacyjnej? Moze znacie zarobki w

    Comarch i inne powazne firmy ( do nich nie zaliczam Prokom i Computerland z
    ich "corkami" )
    juz zaczyna zatrudniac programistow z Ukrainy i Rosji, tak ze te 10 000 PLN
    netto dla programisty,
    osiagalne jeszcze 2-3 lata temu raczej raczej schodz w sferze marzen ...

  • 8. Data: 2004-10-26 17:23:14
    Od: "MRNET" <m...@w...pl>

    dzieki za wszystkie wypowiedzi i czekam na wiecej...

  • 9. Data: 2004-10-26 20:20:25
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2004 23:49:01 +0200, "tester" <t...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >netto dla programisty,
    >osiagalne jeszcze 2-3 lata temu raczej raczej schodz w sferze marzen ...

    Ale na Rosji i Ukrainie, a nie w Polsce.

    10k netto dla programisty? Hehhehee. :-D

  • 10. Data: 2004-10-26 20:59:50
    Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    10 000 PLN

    hehe lidera chyba 10-osobowego zespołu który kod widzi to zza pleców kolegi
    i odpowiada całym majątekiem za projekt