PracaGrupypl.praca.dyskusje › PAPIEROSY/leki OTC POMOC!

  • 1. Data: 2004-02-08 09:54:46
    Temat: PAPIEROSY/leki OTC POMOC!
    Od: "Metsa" <m...@g...pl>

    Witam Wszystkich!

    Mam niestandardowe spotkanie w sprawie pracy i poszukuję informcji na temat
    rynku Papierosów i leków OTC oraz specyfiki pracy Przedstawicieli Handlowych
    w tych firmach.
    Jeżeli możecie mi pomóc w odpowiedzi nawet na jedno z poniższych pytań będę
    bardzo wdzięczny.

    1. Średnia liczba przedstawicieli handlowych w całym kraju w największych
    firmach na rynku Papierosy/OTC?
    2. Średnia liczba wizyt dziennie i całkowita ilość wszystkich punktów
    handlowych przypadających na jednego PH?
    3. Czy w wielu firmach Papierosy/OTC przedstawiciel "wozi w samochodzie"
    swój asortyment i w przypadku braku u detalisty może mu go sprzedać?
    4. Jaką średnią miesięczną sprzedaż "uzupełniającą braki" może osiągnąć PH
    (ale nie Van Seller)?
    5. Jaki procent zakupów Papierosy/OTC przez detalistów stanowią zakupy w
    hurtowniach na paragon z pominięciem opodatkowania?
    6.Czy większość firm z tego segmentu oferuje progrmy lojalnościowe (za
    dostępność i ekspozycję) dla detalistów w zamian oferując nagrody?

    Z góry Wszystkim dziękuję
    Pozdrawiam
    Dimitre

  • 2. Data: 2004-02-08 13:13:49
    Temat: Re: PAPIEROSY/leki OTC POMOC!
    Od: "piti" <n...@N...gazeta.pl>

    Metsa <m...@g...pl> napisał(a):

    > 1. Średnia liczba przedstawicieli handlowych w całym kraju w największych
    > firmach na rynku Papierosy/OTC?

    Witam, moge powiedziec jak to wyglada w GSK jezeli chodzi o rynek OTC. Na
    caly kraj ok 35. Po dwoch na region.

    > 2. Średnia liczba wizyt dziennie i całkowita ilość wszystkich punktów
    > handlowych przypadających na jednego PH?
    Punktow ok. 240 aptek ale polowe sobie mozna darowac + hurtownie, ilosc w
    zaleznosci od regionu. Wizyt dziennie dokladnie nie wiem ale ok 6.

    > 3. Czy w wielu firmach Papierosy/OTC przedstawiciel "wozi w samochodzie"
    > swój asortyment i w przypadku braku u detalisty może mu go sprzedać?
    Nie. W samochodzie wozisz kupe gadzetow na lapowki. Zbierasz zamowienia, ale
    sam nie sprzedajesz. Przynajmniej w tych najwiekszych.

    > 5. Jaki procent zakupów Papierosy/OTC przez detalistów stanowią zakupy w
    > hurtowniach na paragon z pominięciem opodatkowania?
    Tu nie wiem o co chodzi. nie slyszalem :]

    > 6.Czy większość firm z tego segmentu oferuje progrmy lojalnościowe (za
    > dostępność i ekspozycję) dla detalistów w zamian oferując nagrody?
    Cos w tym rodzaju. Glownie chodzi o promocje cenowe + jakies gifty
    (kosmetyki, alkohol) w zaleznosci od wysokosci zamowienia.

    To chyba wszystko. Tak z ciekawosci. Dziwi troche rozrzut fajki/leki. To w
    jednej firmie?

  • 3. Data: 2004-02-08 16:32:04
    Od: "Metsa" <m...@g...pl>

    Użytkownik "piti" <n...@N...gazeta.pl> napisał:

    Wielkie Dzięki za rozjaśnienie sytuacji aczkolwiek:

    > Punktow ok. 240 aptek ale polowe sobie mozna darowac + hurtownie, ilosc w
    > zaleznosci od regionu. Wizyt dziennie dokladnie nie wiem ale ok 6.

    Co ze sklepami spożywczymi, stacje paliw, sklepami convenience?
    Czy ktoś w tych kanałach nadzoruje dystrybucję?

    > Nie. W samochodzie wozisz kupe gadzetow na lapowki. Zbierasz zamowienia,
    ale
    > sam nie sprzedajesz. Przynajmniej w tych najwiekszych.

    Rozumiem, że są umowy centralne z hurtowniami do których te zamówienia są
    dostarczane.
    Czy raczej jest to jeden dystrybutor na cały kraj czy też wielu lokalnych?

    > Tu nie wiem o co chodzi. nie slyszalem :]

    Chdzi o to, że detaliści biorą fajki lub leki na paragon z hurtowni
    i zakupu nie wykazują w księgah handlowych a wtedy cała marża do kieszeni.
    Zastanawiam się jak jest w tej grupie. Słyszałem o 50/50 (%) w Warszawie.

    > To chyba wszystko. Tak z ciekawosci. Dziwi troche rozrzut fajki/leki. To w
    > jednej firmie?
    Chodzi o Category Managera w Wielkiej Dystrybucji gdzie Papierosy połączono
    z Lekami OTC.
    Zdrowe połączenie:-)

    Pozdrawiam
    Dimitre

  • 4. Data: 2004-02-08 18:29:50
    Od: "Piotr Jarmułowicz" <n...@N...gazeta.pl>

    Pisalem jak to mniej wiecej wyglada w koncernie farmaceutycznym. Zajmuja sie
    oni tylko aptekami i hurtowaniami z lekami. Widocznie sklepy, stacje itp.
    obsługuja tak jak piszesz sieci dystrybucyjne. Pewnie maja umowy bezposrednio
    z producentem i od niego biora.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia.