PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zaległość ZUS

  • 1. Data: 2004-02-07 20:54:32
    Temat: Zaległość ZUS
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Witam, okazało się iż mój dawny pracodawca płacił za mnie śmieszne składki
    ZUS, co wyszło najaw gdy otrzymałam wyciąg z drugiego filaru - na początku
    składki były ok, a od lutego nagle 1/10 kwoty. Poszłam do ZUSu wyjaśnić
    sprawę i okazało się, że pracodawca płacił takie składki za mnie i w związku
    z tym będzie wszczęte postępowanie egzekucyjne i po wyegzekwowaniu składek
    zostaną one przekazane na mój II filar.
    W związku z tym mam pytanie - czy kierować sprawę do sądu pracy o zapłatę
    zaległych składek czy sprawę zostawić by zajmował się nią tylko ZUS?

    Ania

  • 2. Data: 2004-02-07 21:14:12
    Temat: Re: Zaległość ZUS
    Od: "Łukasz K" <k...@o...pl>

> [...]
    związku
    > z tym będzie wszczęte postępowanie egzekucyjne i po wyegzekwowaniu składek

    To potrwa bardzo bardzo długo.

    > W związku z tym mam pytanie - czy kierować sprawę do sądu pracy o zapłatę
    > zaległych składek czy sprawę zostawić by zajmował się nią tylko ZUS?

    Sam pracuję w ZUSie i powiem Ci, że możesz złożyć taki pozew ponieważ i tak
    Sąd jest bezpłatny (przynajmniej pracy) a tocząca się sprawa w pewnym
    stopniu zmobilizuje ZUS do szybkiej egzekucji.

    > Ania

    Łukasz

    ---

  • 3. Data: 2004-02-07 21:33:59
    Od: "Ania & Krzyś" <b...@o...pl>

    Tzn jak długo? Pozostało mi 2 lata do emerytury...

  • 4. Data: 2004-02-08 00:18:08
    Od: "Łukasz K" <k...@o...pl>

    > Tzn jak długo?
    czasami i kilka lat, teraz do 10 lat.

    >Pozostało mi 2 lata do emerytury...

    Kontorola zmusi pracodawce do zmiany raportów, ale i ty możesz do ZUSu
    napisać pismo o wszczęcie postępowania kontrolnego.

    ---