PracaGrupypl.praca.dyskusje › powszechne ubezpieczenie zdrowotne

  • 1. Data: 2004-02-08 08:33:27
    Temat: powszechne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Izabela" <i...@i...pl>

    Mam pytanie, może troszku nie na tą grupę.Chłopak 22 lata studiowal,
    przerwał, juz nie studiuje.Zgłasza sie co miesiąc do urzędu pracy w miejscu
    zameldowania.A teraz pytanie ,czy rzeczywiście musi?Czy jest zdrowotnie
    ubezpieczany przez urząd pracy?Czy moze być ubezpieczany przez kogos innego
    np. rodzico?Jak ma zrobić to zrobić, aby ciągle nie jezdzić na podpisywanie
    list obecności?
    Izabela

  • 2. Data: 2004-02-08 14:51:12
    Temat: Re: powszechne ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "magda" <s...@o...pl>

> [...]
    > np. rodzico?Jak ma zrobić to zrobić, aby ciągle nie jezdzić na podpisywanie

    hej,
    to jest tak: generalnie rejestracja w PUP następuje na wniosek bezrobotnego,
    czyli jest całkowicie dobrowolna, chłopak rejestrując się w PUP podpisał
    oświadczenia, m.in.,że będzie się stosował do niektórych rzeczy, czyli do
    potwierdzania gotowości do podjęcia pracy i podpisywanie comiesięcznego
    oświadczenia o dochodach (a raczej braku dochodów), jeśli jest osobą
    bezrobotną,wolną, bez gosp.roln.pow.1 ha przelicz., nie uczy się to przysługuje
    mu ubezpieczenie zdrowotne w PUP. Powinien pamiętać( :)), czy podpisał
    zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego w PUP. Jeżeli pamięta,to może udać się
    do PUP aby mu wyrobili legitymację ubezpieczeniową (jeśli żaden np.zakład pracy
    mu wcześniej nie wyrobił). Do tego potrzebny jest dowód.osob. i w miarę
    aktualne zdjęcie. Jeśli przestanie się zgłaszać do PUP w wyznaczonych
    terminach, to go wyrejestrują i ubezpieczenie zdr. też straci. Jeśli chodzi o
    możliwośc ubez. przy rodzicach, to owsszem istnieje, jeżeli rodzice pracują to
    któreś z nich może go zgłosić do ubez.zdr.jako członka rodziny. Ale zakład
    pracy raczej nie będzie chciał go zglosić, bo powiedzą"niech idzie do urezędu
    pracy".
    A żeby ciągle nie jeżdzić podpisywać, bo jest to daleko, to niech się chłopak
    zamelduje na okres czasowy tam gdzie w rzeczywistości mieszka, i będzie mógł
    się zarejestrować w tamtejszym PUPie. Tylko będzie musiał mieć zaśw.o
    zameldowaniu na okres czasowy.
    Magda

  • 3. Data: 2004-02-08 18:52:18
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    mógł
    > się zarejestrować w tamtejszym PUPie. Tylko będzie musiał mieć zaśw.o

    Madziu, piekna odpowiedz ;)
    czyzbys pracowala w puptrixie? ;)

    Jean

  • 4. Data: 2004-02-10 20:47:50
    Od: "magda" <s...@o...pl>

    > chłopak
    > mógł
    >
    > Madziu, piekna odpowiedz ;)
    > czyzbys pracowala w puptrixie? ;)
    >
    > Jean

    Niestety tak;), aczkolwiek nadal szukam pracy :) co by za bardzo się nie
    przyzwyczaić....
    pozdrawiam
    magda