PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oswietlenie stanowiska pracy przy komputerze

  • 1. Data: 2010-05-20 08:23:35
    Temat: Oswietlenie stanowiska pracy przy komputerze
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Troche NTG, ale wiem ze na tej grupie bedzie troche osob pracujacych
    przy komputerze.

    Jak wiadomo przepisy precyzuja wymogi wobec oswietlenia przy stanowisku
    pracy przy komputerze. Mi jednak, bardzo dobrze pracuje sie wlasnie przy
    zgaszonym swietle i zasunietych roletach, przy malej zapalonej lampce -
    w polmroku. Moje stanowisko pracy sklada sie z dwóch (22"+26") lub
    trzech monitorow (22"+22"+26").

    BHPowiec jest przekonany ze szkodze swojemu zdrowiu, ale oprocz Polskich
    Norm nie potrafi wskazac zadnych badan ktore by to potwierdzily. Ja, ze
    swojego doswiadczenia - kilkanascie lat przy komputerze, czesto po
    wiecej niz 8 godzin - wiem ze praca przy dodatkowym oswietleniu powoduje
    zmeczenie wzroku.

    Nie chodzi mi o kwestie ewentualnego uznania choroby zawodowej w
    przypadku pogorszenia sie wzroku.

    Jaka jest wasza opinia - lepiej pracowac w takim polmroku czy jednak
    trzymac sie norm?

    --
    http://www.artveo.pl/forum/

  • 2. Data: 2010-05-20 08:26:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Stefan pisze:
> [...]
    > przypadku pogorszenia sie wzroku.
    >
    > Jaka jest wasza opinia - lepiej pracowac w takim polmroku czy jednak

    Raczej trzymać się norm. Nie wiem jak można wysiedziec wq półmroku przy
    komputerze, by oczy nie bolały, to tak samo jak oglądac tv... oczy mnie
    pieką po kilkunastu minutach takiej pracy...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2010-05-20 08:29:33
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Stefan" <s...@c...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest wasza opinia - lepiej pracowac w takim polmroku czy jednak trzymac
    > sie norm?

    Twoja opinia, czy jakiekolwiek badania nie mają tu żadnego znaczenia.
    Jest przepis i za jego złamanie wszyscy poza Tobą mogą oberwać.

    --
    andreas

  • 4. Data: 2010-05-20 08:59:42
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    andreas pisze:
    > Twoja opinia, czy jakiekolwiek badania nie mają tu żadnego znaczenia.
    > Jest przepis i za jego złamanie wszyscy poza Tobą mogą oberwać.

    Zaciekawiles mnie, w jaki sposób ktos inny moze za to oberwac? Pomijajac
    kwestie czy jest to glupie czy madre, to IMHO w moim przypadku nie mozna
    powiedziec o niedopilnowaniu obowiazkow ze strony pracodawcy. Rezygnuje
    z oswietlenia na wlasne zyczenia, bedac swiadomym wymogow i norm.

    Czy pracodawca moze byc odpowiedzialny, za to ze np. na budowie robotnik
    czasami nie nosi np. sluchawek i z czasem degraduje mu sie sluch? W
    sytuacji gdy sluchawki sa dostepne, jest wymog ich noszenia. Przeciez
    nie bedzie nikt chodzil za pracownikiem i pilnowal aby ich z glowy nie
    sciagal.

  • 5. Data: 2010-05-20 09:11:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Stefan pisze:

> [...]
    > powiedziec o niedopilnowaniu obowiazkow ze strony pracodawcy. Rezygnuje
    > z oswietlenia na wlasne zyczenia, bedac swiadomym wymogow i norm.

    Jeśli nikt inny na tym nie będzie cierpiał - możesz z oświetlenia nie
    korzystać... Pracodawca musi jednak zapewnić warunki, byś mógł. skorzystać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2010-05-20 10:06:17
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 20 Maj, 10:59, Stefan <s...@c...wp.pl> wrote:
> [...]
    > powiedziec o niedopilnowaniu obowiazkow ze strony pracodawcy. Rezygnuje
    > z oswietlenia na wlasne zyczenia, bedac swiadomym wymogow i norm.

    Jesli pomiesczenie jest bez okien i/lub brak oswietlenia to w razie
    kontroli PIPy pracodawca ma problem (niewazne ze Ty powiesz 'ja lubie
    pracowac po ciemku'). Jesli pokoj spelnia wszelkie normy ale Ty po
    prostu zgasiles swiatlo, zasloniles rolety, to jest ok

> [...]
    > sytuacji gdy sluchawki sa dostepne, jest wymog ich noszenia. Przeciez
    > nie bedzie nikt chodzil za pracownikiem i pilnowal aby ich z glowy nie

    W przypadku kontroli PIPy pracodawca bedzie mial problem. Podobnie jak
    tenze robotnik nie bedzie mial kasku na glowie

  • 7. Data: 2010-05-23 13:14:41
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 20, 12:59 pm, Stefan <s...@c...wp.pl> wrote:

> [...]
    > powiedziec o niedopilnowaniu obowiazkow ze strony pracodawcy. Rezygnuje
    > z oswietlenia na wlasne zyczenia, bedac swiadomym wymogow i norm.

    No i tu się mylisz. Z wielu rzeczy gwarantowanych przez troskliwe
    państwo nie da się ot tak zrezygnować. Oczywiście możesz pracować
    niezgodnie z normami BHP, przychodzić do biura w trakcie urlopu, itp.
    Tylko w razie kontroli odpowiedzialność poniesie pracodawca. Nawet jak
    pokaże podpisany przez Ciebie dokument, że się zrzekłeś praw. No bo
    przecież on jest paskudnym pracodawcą, pasożytem społecznym, i na
    pewno Cię do tego zmusił, nie? ;) Tak więc w interesie pracodawcy jest
    zmuszać Cię do korzystania z prawnych przywilejów.

    A jak Ci się nie podoba, to polecam własną działalność i pracę w domu.
    Nikt się nie przyczepi, że pracujesz po ciemku, z jasnym tekstem na
    ciemnym tle, od 3 do 7 rano i od 17 do 22 :)

    --
    mihau