PracaGrupypl.praca.dyskusje › Oświadczenie o dochodach czy zgodne z prawem ???

  • 1. Data: 2002-10-30 14:55:46
    Temat: Oświadczenie o dochodach czy zgodne z prawem ???
    Od: "Mateusz" <t...@g...pl>

    Mam pytanko jak to jest jak zakład pracy (budrzetówka) zaczoł wymagać
    oświadzcenia o średnich dochodach na głowe w rodzinie nim złozy się podanie
    o talony świąteczne które i tak są finansowane z funduszu pracowniczego na
    który pałace składki zależące od mojaej pensji. Czy takie oświadczenie
    narusza prawo o ochronie danych osobowych i skarbowych?

    Mateusz

  • 2. Data: 2002-10-31 08:18:45
    Temat: Re: Oświadczenie o dochodach czy zgodne z prawem ???
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Mateusz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > który pałace składki zależące od mojaej pensji. Czy takie oświadczenie
    > narusza prawo o ochronie danych osobowych i skarbowych?

    Nie narusza prawa. Regulamin funduszu może przewidywać dużo innych rzeczy,
    jest to dokument wewnętrzny, nie regulowany przez KP. Możesz oczywiście
    wypiąć się na niego i nie korzystać z funduszu jak Ci to nie odpowiada.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-10-31 08:38:34
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > oświadzcenia o średnich dochodach na głowe w rodzinie nim złozy się
    podanie
    > o talony świąteczne

    Troche nie na temat, ale....jakie talony swiateczne ? Takie do supermarketow
    ???
    A czy przypadkiem nie weszly w zycie nowe przepisy ztabraniajace od
    1 listopada wydawania pracownikom talonow do hipermarketow ???

    MarcinP

  • 4. Data: 2002-10-31 10:52:53
    Od: w...@p...onet.pl

    > A czy przypadkiem nie weszly w zycie nowe przepisy ztabraniajace od
    > 1 listopada wydawania pracownikom talonow do hipermarketow ???
    >
    > MarcinP

    Witam,
    nie od pierwszego a od 9 (wejdą) więc jeszcze kilka dni na rozdawiennictwo
    (korzystac można dłużej.
    Choc np sodexho pass twierdzi że oni będą mogli sprzedawac bony po 9.11.2002r.
    Pawel

  • 5. Data: 2002-10-31 16:35:39
    Temat: Odp: Oświadczenie o dochodach czy zgodne z prawem ???
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

> [...]
    > (korzystac można dłużej.
    > Choc np sodexho pass twierdzi że oni będą mogli sprzedawac bony po

    Przepisy które wejdą w życie 9 lipca nie zakazują wydawania bonów. Nastąpił
    bałagan interpretacyjny.
    Dla zainteresowanych mądry tekst na ten temat pt. "Realizacja bonów po 9
    listopada" jest na stronie www.infor.pl

    Pozdrawiam Beata

  • 6. Data: 2002-11-01 10:51:10
    Od: "tomek" <t...@a...net.pl>

> [...]
    > A czy przypadkiem nie weszly w zycie nowe przepisy ztabraniajace od
    > 1 listopada wydawania pracownikom talonow do hipermarketow ???

    Nie od 1 tylko od 9 listopada
    pzdr
    tomek

  • 7. Data: 2002-11-01 13:09:51
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Mateusz napisal(a) Wed, 30 Oct 2002 15:55:46 +0100:
> [...]
    >który pałace składki zależące od mojaej pensji. Czy takie oświadczenie
    >narusza prawo o ochronie danych osobowych i skarbowych?

    Konstytucja stanowi:
    --------------------
    Art. 51.
    1. Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do
    ujawniania informacji dotyczących jego osoby.

    2. Władze publiczne nie mogą pozyskiwać, gromadzić i udostępniać
    innych informacji o obywatelach niż niezbędne w demokratycznym
    państwie prawnym.

    3. Każdy ma prawo dostępu do dotyczących go urzędowych dokumentów i
    zbiorów danych. Ograniczenie tego prawa może określić ustawa.

    4. Każdy ma prawo do żądania sprostowania oraz usunięcia informacji
    nieprawdziwych, niepełnych lub zebranych w sposób sprzeczny z
    ustawą.

    5. Zasady i tryb gromadzenia oraz udostępniania informacji określa
    ustawa.

    Tak wiec odpowiadajac na Twoje pytanie.
    Jesli jest ustawa dajaca prawo zakladowi pracy - to mozna.
    Jesli nie ma - to takie zarzadzenie jest niewazne.
    Nie znam takiej ustawy, dajacej prawo zakladowi pracy,
    ale tez nie jestem prawnikiem...

    Oczywiscie duzo zalezy od uwarunkowania tego nakazu podania
    info o zarobkach.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)