PracaGrupypl.praca.dyskusje › Student i pol-etatu, czy warto ??!

  • 1. Data: 2002-10-30 11:30:21
    Temat: Student i pol-etatu, czy warto ??!
    Od: Piotr <p...@s...pl>

    Witam wszystkich

    Jestem studentem dziennym na 2 roku
    od okolo 3 lat pracuje jako webmaster i ogolnie informatyk od
    wszystkiego w jednej firmie, dotad na umowe zlecenie, ale dostalem
    propozycje stalej pracy na pol etatu !!!
    Ale nie wiem czy warto ??
    Bo chyba strace mozliwosc bycia w przyszlosci absolwentem, kozystania
    z oferty pierwsza praca, stazow w firmie, kredytw dla apsolwentow itd.
    A do emerytury i tak chyba nie bedzie mi sie liczyc extra, bo studia
    sie licza.........:(

    Co mam zrobic poradzcie ?!
    Nalegac na dalsze umowy o dzielo,
    czy przyjac posade na pol-etatu ??
    Co bardziej jest rozsadne ?

    Z gory dzieki
    Piotr

  • 2. Data: 2002-10-30 11:44:59
    Temat: Re: Student i pol-etatu, czy warto ??!
    Od: "Krzysztof Gawlowski" <k...@p...bsb.com.pl>

    Ja uwazam ze tutaj nie ma za bardzo roznicy ...
    No moze stracisz mozliwosc ofert pierwsza praca ale kto wie czy zanim
    skoczysz jeszcze bedzie.

    Do emerytury ? Czlowieku jestes na 2 roku i liczysz juz emeryture ? Daj
    sobie spokoj z emerytura to jest jedna wielka niewiadoma.

    Jesli Ci bedzie pasowalo pol etatu to bierz jesli nie to zostan na umowie o
    dzielo.

    pozdrawiam

    KG

    Uzytkownik "Piotr" <p...@s...pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-10-30 11:47:06
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Wed, 30 Oct 2002 12:30:21 +0100, Piotr <p...@s...pl> wrote:

    >Ale nie wiem czy warto ??

    jeśli dasz radę to warto - jest to, było nie było, doświadczenie
    zawodowe - na to dziś przecież zwracają uwagę pracodawcy. Ja jechałem
    na umowach o dzieła / zlecenia już od końca szkoły średniej i przez
    całe studia i dziś pracodawcy różnie patrzą na pozycje w CV opisane
    jako 'współpraca z... w charakterze....' - bo niby to była jakaś
    aktywność, ale nie etat, nie 'praca' (niektórzy ludzie mają jeszcze
    takie staroświeckie podejście, że praca = tylko etat, biurko itd.)

    Grendel

  • 4. Data: 2002-10-30 12:02:51
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    o ile sie orientuje to do emerytury to juz na pewno sie bedzie liczyc,
    trzeba sie bedzie po prostu zapisac do OFE, a jak proponuja prace to lepiej
    bierz, faktycznie lepiej to wyglada w CV

    pzdr

  • 5. Data: 2002-10-30 12:50:22
    Od: "Pawel" <p...@z...com.pl>

> [...]
    > z oferty pierwsza praca, stazow w firmie, kredytw dla apsolwentow itd.
    > A do emerytury i tak chyba nie bedzie mi sie liczyc extra, bo studia

    Zmieniaj to urlop bedzie Ci przyslugowal.

  • 6. Data: 2002-10-30 12:56:25
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    Piotr wrote:

    > Bo chyba strace mozliwosc bycia w przyszlosci absolwentem, kozystania
    > z oferty pierwsza praca, stazow w firmie, kredytw dla absolwentow itd.

    Bierz etat. IMHO.
    ZTCW, to wystarczy nie miec ani dnia zatrudnienia po zakonczeniu
    studiow.
    Nie stracisz wtedy statusu absolwenta uprawnionego do ww.
    A moze dzieki etatowi nie bedziesz chcial/musial korzystac z
    tych programow?
    Poczytaj:
    http://www.1praca.gov.pl/

    Dominika

  • 7. Data: 2002-10-30 13:28:16
    Od: "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl>

> [...]
    > aktywność, ale nie etat, nie 'praca' (niektórzy ludzie mają jeszcze
    > takie staroświeckie podejście, że praca = tylko etat, biurko itd.)

    Wydaje mi sie ze nie masz racji przynajmniej w moim fachu jako informatyk
    Nie liczy sie w jakiej firmie pracujesz pracowales tylko czego dokonales
    przy jakich projektach i jakie funkcje pelniles to jest wazne dla
    pracodawcy.

    ale to jest moje skromne zdanie

    pozdrawiam

    KG

  • 8. Data: 2002-10-30 17:07:31
    Od: Grendel <p...@o...pl>

    On Wed, 30 Oct 2002 14:28:16 +0100, "Krzysztof Gawłowski"
    <k...@p...bsb.com.pl> wrote:

    >Nie liczy sie w jakiej firmie pracujesz pracowales tylko czego dokonales
    >przy jakich projektach i jakie funkcje pelniles to jest wazne dla
    >pracodawcy.

    ale zauważ, iż mówisz:

    1. z pozycji osoby, która ma już doświadczenie zawodowe - tymczasem
    absolwent studiów jest niczym mięso armatnie -albo mu się uda, albo
    nie - jeśli powie, że zrobił to, czy tamto, pokaże portfolio, to albo
    zrobi to wrażenie na pracodawcy, albo nie.

    2. O sytuacji, gdy chodzi o tzw. stanowiska kreatywne - gdzie być może
    wcześniejsza kariera zawodowa nie jest tak ważna, a liczy się
    umiejętność tworzenia rzeczy na zawołanie - zwłasza rzeczy które
    wymagają nieszablonowego podejścia. Ale nie zawsze tak jest.
    Są jeszcze niestety ludzie na stanowiskach decyzyjnych z mentalnością
    z poprzedniej epoki. Nie liczy się potencjał człowieka, tylko
    'papierki' i są sytuacje, gdzie człowiek młody, twórczy, może
    przepaść, bo pokona go w konkursie człowiek, szczycący się pracą w
    jakiejś znanej firmie, czy instytucji. Jest tak zwłaszcza na
    stanowiskach administracyjnych - gdzie liczy się raczej doświadczenie
    (w sensie 'obycie z tematem'), niż twórcze do niego podejście.

    Reasumując - są dziedziny informatyki (szeroko rozumianiej) i
    pecetologii, gdzie premiuje się ludzi młodych z nieszablonowym
    podejściem do problemów. Premiuje się ludzi kreatywnych, zdolnych
    nawet, jeśli nie mogą pochwalić się 'stanowiskami' w swoim CV.
    Jest to jednak skromny procent stanowisk. Znakomita większość -
    nazwijmy to 'odtwórczych' stanowisk informatycznych (administracja
    zasobami, wsparcie techniczne, administracja danymi, sieciami itd.)
    gdzie każda kolejna linijka w CV, w dziale 'doświadczenie zawodowe',
    działa na korzyść.

    Grendel

  • 9. Data: 2002-10-30 17:57:48
    Od: Piotr <p...@s...pl>

> [...]
    >Nie stracisz wtedy statusu absolwenta uprawnionego do ww.
    >A moze dzieki etatowi nie bedziesz chcial/musial korzystac z

    Dziekuje wszystkim !!!
    Przeczytalem uwaznie wszystkie posty
    a ostatni zdecydowanie pomogl mi podjac decyzje !
    Ze jednak warto, a po studiach zobaczymy co dalej.....

    Jeszce raz dziekuje
    Piotr