PracaGrupypl.praca.dyskusjeOświadczenie o dochodach czy zgodne z prawem ??? › Re: Oświadczenie o dochodach czy zgodne z prawem ???
    From: w...@k...net.pl (WOJSAL)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Oświadczenie o dochodach czy zgodne z prawem ???
    Date: Fri, 1 Nov 2002 13:09:51 +0000 (UTC)

    Szanowny(a) Mateusz napisal(a) Wed, 30 Oct 2002 15:55:46 +0100:
    >Mam pytanko jak to jest jak zakład pracy (budrzetówka) zaczoł wymagać
    >oświadzcenia o średnich dochodach na głowe w rodzinie nim złozy się podanie
    >o talony świąteczne które i tak są finansowane z funduszu pracowniczego na
    >który pałace składki zależące od mojaej pensji. Czy takie oświadczenie
    >narusza prawo o ochronie danych osobowych i skarbowych?

    Konstytucja stanowi:
    --------------------
    Art. 51.
    1. Nikt nie może być obowiązany inaczej niż na podstawie ustawy do
    ujawniania informacji dotyczących jego osoby.

    2. Władze publiczne nie mogą pozyskiwać, gromadzić i udostępniać
    innych informacji o obywatelach niż niezbędne w demokratycznym
    państwie prawnym.

    3. Każdy ma prawo dostępu do dotyczących go urzędowych dokumentów i
    zbiorów danych. Ograniczenie tego prawa może określić ustawa.

    4. Każdy ma prawo do żądania sprostowania oraz usunięcia informacji
    nieprawdziwych, niepełnych lub zebranych w sposób sprzeczny z
    ustawą.

    5. Zasady i tryb gromadzenia oraz udostępniania informacji określa
    ustawa.

    Tak wiec odpowiadajac na Twoje pytanie.
    Jesli jest ustawa dajaca prawo zakladowi pracy - to mozna.
    Jesli nie ma - to takie zarzadzenie jest niewazne.
    Nie znam takiej ustawy, dajacej prawo zakladowi pracy,
    ale tez nie jestem prawnikiem...

    Oczywiscie duzo zalezy od uwarunkowania tego nakazu podania
    info o zarobkach.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)