PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia umowy o współpracy

  • 1. Data: 2006-12-13 14:35:33
    Temat: Okres wypowiedzenia umowy o współpracy
    Od: Arek <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    W lipcu podpisałem umowę o współpracy na 3 m-ce, a w październiku
    podpisałem nową już na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem
    wypowiedzenia (mam taki zapis w umowie), z którego chciałbym skorzystać
    :) Nie znalazłem niczego w internecie na temat wypowiadania takiej
    umowy. To umowa to nie jest umowa o pracę!

    "Preambuła
    Mając na względzie to, że zgodnym zamiarem Stron jest nawiązanie stałej
    współpracy, Strony zawierają niniejszym Umowę ramową określającą
    generealne zasady i warunki ich wzajemnych świadczeń."
    Chodzi o to, że firma się zobowiązuje zlecać mi zadania (na podstawie
    umowy o dzieło) a ja zobowiązuję się je wykonywać.

    Mój problem sprowadza się do paru kwestii.
    - czy tutaj też obowiązuje zasada, że okres wypowiedzenia musi obejmować
    miesiąc kalendarzowy?
    - pracę chcę zakończyć z końcem stycznia 2007, a do 2 stycznia mam urlop
    wypoczynkowy, 3 stycznia wogóle nie pracuję (w środy nie pracuję), więc
    ewentualne złożenie wypowiedzenia miałoby miejsce 4 stycznia; kiedy w
    takiej sytacji umowa zostanie faktycznie rozwiązana (do kiedy muszę
    świadczyć obowiązek pracy)?

    Dziękuje pieknie za pomoc :)

  • 2. Data: 2006-12-13 16:46:50
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia umowy o współpracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Dec 2006 15:35:33 +0100, Arek
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >W lipcu podpisałem umowę o współpracy na 3 m-ce, a w październiku
    [...]
    >- czy tutaj też obowiązuje zasada, że okres wypowiedzenia musi obejmować
    >miesiąc kalendarzowy?

    Pytanie do speców od prawa cywilnego. Rozumiem, że sądzisz, że masz
    umowę firma-firma.

    >- pracę chcę zakończyć z końcem stycznia 2007, a do 2 stycznia mam urlop
    >wypoczynkowy,

    Jaki urlop? Urlopy to umowa o pracę.

> [...]
    >ewentualne złożenie wypowiedzenia miałoby miejsce 4 stycznia; kiedy w
    >takiej sytacji umowa zostanie faktycznie rozwiązana (do kiedy muszę

    Jeżeli masz obowiązek pracy (czyli umowę o pracę) to żeby przy
    miesięcznym okresie wypowiedzenia rozstać się z końcem stycznia musisz
    umowę wypowiedzieć jeszcze w grudniu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-12-14 19:09:02
    Od: Arek <g...@p...onet.pl>

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    > <g...@p...onet.pl> zakodował:

    > [...]
    >
    > Pytanie do speców od prawa cywilnego. Rozumiem, że sądzisz, że masz
    Nie, to jest umowa ramowa, która określa zasady zawierania umów o dzieło.

    > Jaki urlop? Urlopy to umowa o pracę.
    Oj, a nie prościej założyć, że ten urlop to jest po prostu nieformalna
    umowa pomiędzy mną a pracodawcą? ;)

    > Jeżeli masz obowiązek pracy (czyli umowę o pracę) to żeby przy
    > miesięcznym okresie wypowiedzenia rozstać się z końcem stycznia musisz
    > umowę wypowiedzieć jeszcze w grudniu.

    A jeśli to nie jest umowa o pracę i mówi TYLKO o jednomiesięcznym
    okresie wypowiedzenia, to też muszę z końcem grudnia? Czy gdy złożę np.
    4 stycznia będzie wystarczyło, że będę pracował do 4 lutego czy do końca
    lutego? Cały czas przy założeniu (prawdziwym), że umowa nie stanowi inaczej.

  • 4. Data: 2006-12-14 20:37:16
    Od: m...@g...com

    Arek wrote:
    [...]>
> [...]
    > 4 stycznia będzie wystarczyło, że będę pracował do 4 lutego czy do końca
    > lutego? Cały czas przy założeniu (prawdziwym), że umowa nie stanowi

    Umowę taką reguluje kodeks cywilny, a ten wyraźnie określa jak należy liczyć
    okresy wypowiedzenia. Gdybyś miał okres wypowiedzenia 30 dni, to byś miał
    od 4 stycznia do 3 lutego, jeżeli jest miesiąc, to od 4 stycznia do 28/29
    lutego.

    Ale jak już ci napisałem na pl.soc.prawo, podaj coś więcej o tej umowie, bo
    coś mi wygląda na to że ona do niczego cię tak naprawdę nie zobowiązuje, i
    jej wypowiedzenie lub nie nie niesie dla ciebie żadnych konsekwencji.

    Dobrze by było wiedzieć też, na czym ci zależy :)

    p. m.