PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2008-02-02 15:26:15
    Temat: Okres wypowiedzenia
    Od: "mw" <m...@o...pl>

    Witam,
    Mam pytanie odnosnie okresu wypowiedzenia przewidzianego kodeksem pracy.
    Otoz pracuje od 12 lutego 2005 nieprzerwanie. Chcialem zlozyc wypowiedzenie
    z miesiecznym okresem wypowiedzenia. W HR dowiedzialem sie ze obowiazuje
    mnie jednak 3 miesieczny okres. W KP okres wypowiedenia jest definiowany
    przez art. 36 i wedlug mnie sytuacja nie kwalifikuje sie pod artukul 36 ust1
    ptk 3.....

    Natomiast przegladalem google i wyroki SN w tej sprawie i rozstrzygniecia
    byly niestety dla mnie niekorzystne. Przyjmuje sie ze sformulowanie: "byl
    zatrudniony" odnosi sie do calego okresu zatrudnienia, wlaczajac w to okres
    wypowiedzenia, a nie stan na dziej oswiadczenia woli o wypowiedzeniu umowy o
    prace.

    Czy mial ktos z Was podobny problem ?
    Jak sobie z tym poradziliscie? Dodam ze bardzo zalezy mi na urzymaniu
    dobrych stosunkow z obecnym pracodawca - ze wspolpracy tej jestem bardzo
    zadowolony. Prace chce zmienic tylko i wylacznie ze wzgledu na rozwoj
    zawodowy.

    Pozdrawiam,

    mw
    ps: zalaczam art 36 KP

    Art. 36.

    § 1. Okres wypowiedzenia umowy o prace zawartej na czas nie określony jest
    uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i wynosi:

    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,

    2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,

    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

  • 2. Data: 2008-02-02 15:39:33
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mw napisał(a):
> [...]
    > ze obowiazuje mnie jednak 3 miesieczny okres. W KP okres wypowiedenia
    > jest definiowany przez art. 36 i wedlug mnie sytuacja nie kwalifikuje

    Pracodawca ma rację - obwiązuje Cię 3-miesięczny termin
    wypowiedzenia. Jedynym ratunkiem jest dogadanie się z pracodawcą i
    rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron. Wtedy dzień rozwiązania
    można ustalić dowolnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-02-02 16:04:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fo222o$jqg$1@news.onet.pl mw <m...@o...pl> pisze:

    > Przyjmuje sie ze sformulowanie: "byl zatrudniony" odnosi sie do calego
    > okresu zatrudnienia, wlaczajac w to
    > okres wypowiedzenia, a nie stan na dziej oswiadczenia woli o
    > wypowiedzeniu umowy o prace.
    I tak jest w istocie.
    Obowiązuje cię 3-miesięczny okres wypowiedzenia.
    Przy założeniu utrzymania dobrych układów z obecnym pracodawcą jednostronnie
    nie masz praktycznie żadnego ruchu.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-02-02 23:25:09
    Od: "Franek" <n...@w...pl>

    Weź flaszkę i się z nim dogadaj

  • 5. Data: 2008-02-04 07:12:20
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Franek wrote:

    > Weź flaszkę i się z nim dogadaj
    O!! sensowny komentarz!

  • 6. Data: 2008-07-29 15:01:58
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Pawel pisze:

> [...]
    >
    > Brak rozwoju i coraz mniej ciekawa atmosfera w pracy (robienie
    > pracownikowi pod gorke, kolesiostwo etc - jak to w pracy) sprawila ze
    > chce sie zwolnic. Ale w zwiazku ze stala umowa rodzi sie pewien
    > problem.
    >
    > Do kiedy moge przyniesc wypowiedzenie aby okres byl 1-miesieczny, bez
    > porozumien prosb grozb etc?
    >
    > Prace w firmie rozpoczolem: 27.08.2005
    >
    > Kadrowa w firmie mojej lubej twierdzi ze do konca tego lipca.
    > Slyszalem tez jako date polowe sierpnia (wtedy to moja obecna firma
    > rozlicza sie z centrala). Dla mnie najbardziej pasowal by termin tuz

    Ponieważ okres wypowiedzenia wlicza się do stażu pracy przy ustalaniu
    właśnie okresu wypowiedzenia, zgodnie z prawem możesz rozwiązać umowę z
    zachowaniem 3-miesięcznego terminu wypowiedzenia. Jeśli jednak zależy Ci
    na szybkim opuszczeniu pracy, a kadrowa - nie znając przepisów z
    praktyki - daje czas do końca lipca, to skorzystaj z tego. Połowa
    sierpnia to zdecydowanie zły termin. Od połowy sierpnia miesięczny okres
    wypowiedzenia będzie trwał do końca września (a 3-miesięczny do końca
    listopada).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-07-29 15:06:52
    Od: Pawel <n...@l...spamu.pl>

> [...]

    Slyszalem tez jako date polowe sierpnia (wtedy to moja obecna firma
    rozlicza sie z centrala). Dla mnie najbardziej pasowal by termin tuz

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
    _
    Pawel

  • 8. Data: 2008-07-29 21:21:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Tue, 29 Jul 2008 17:06:52 +0200, Pawel
    <n...@l...spamu.pl> zakodowal:

    >Do kiedy moge przyniesc wypowiedzenie aby okres byl 1-miesieczny, bez
    >porozumien prosb grozb etc?
    >
    >Prace w firmie rozpoczolem: 27.08.2005

    Już za późno - jak dzisiaj złożysz, to miesięczny okres wypowiedzenia
    kończyłby się z końcem sierpnia, a wtedy masz już trzy lata stażu,
    więc trzymiesięczny okres.

    http://www.bhp.org.pl/Article105.html

    Do prawidłowego zastosowania kodeksowych okresów wypowiedzenia ważne
    jest, aby właściwie ustalić staż pracy. Utrwalony jest pogląd, że "do
    okresu zatrudnienia, od którego zależy długość okresu wypowiedzenia
    umowy o pracę zawartej na czas nie określony w rozumieniu art. 36 § 1
    k.p., wlicza się okres wypowiedzenia tej umowy" (uchwała Sądu
    Najwyższego z 4 kwietnia 1979 r., I PZP 33/78, OSNC 1979/10/188).
    Stanowisko to znalazło potwierdzenie w wyroku Sądu Najwyższego z 11
    maja 1999 r., I PKN 34/99 (OSNAP 2000/14/544), w którym wyrażono
    pogląd, że o długości wypowiedzenia decyduje cały okres zatrudnienia u
    danego pracodawcy (staż), liczony od zawarcia umowy o pracę do daty
    jej rozwiązania z upływem okresu wypowiedzenia. Do ww. stażu, zgodnie
    z art. 174 k.p., nie wlicza się okresu urlopu bezpłatnego.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 9. Data: 2008-07-30 20:30:03
    Od: Pawel <n...@l...spamu.pl>

    On Tue, 29 Jul 2008 23:21:58 +0200, Kaizen <x...@c...sz> wrote:
> [...]
    >jej rozwiązania z upływem okresu wypowiedzenia. Do ww. stażu, zgodnie
    >z art. 174 k.p., nie wlicza się okresu urlopu bezpłatnego.

    Dziekuje za odpowiedz.

    Pewnie sluzba wojskowa w trakcie zatrudnienia (1.5 miesieczne
    przeszkolenie wojskowe studentow) nie dziala jak urlop bezplatny?...
    pracodawca w sumie wtedy nie placil, tylko MON - to by moglo teraz
    uratowac tylek.

    Pozdrawiam.
    _
    Pawel