PracaGrupypl.praca.dyskusje › wyrejestrowanie z UP

  • 1. Data: 2008-02-01 13:16:00
    Temat: wyrejestrowanie z UP
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Robię dzieło, w zasadzie telepraca, umowę podpisałem i teraz czekam aż mi
    wróci, ale jest małe zamieszanie, a data jest od 1 lutego.

    Czy jak pójdę do UP się wyrejestrować, muszę pokazać umowę, czy wystarczy
    sama wola wyrejestrowania się?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2008-02-03 23:09:26
    Temat: Re: wyrejestrowanie z UP
    Od: coolasice <c...@w...pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2008 14:16:00 +0100, Kapsel napisał(a):

> [...]
    > wróci, ale jest małe zamieszanie, a data jest od 1 lutego.
    >
    > Czy jak pójdę do UP się wyrejestrować, muszę pokazać umowę, czy wystarczy

    Musisz miec dokument stwierdzajacy zatrudnienie ! ! !
    --
    coolasice

  • 3. Data: 2008-02-04 02:54:19
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    coolasice napisał(a):

    > Musisz miec dokument stwierdzajacy zatrudnienie ! ! !

    Możesz podać podstawę prawną? Znam przypadki, kiedy wystarczyło tylko
    oświadczenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-02-04 06:56:42
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

> [...]

    > wróci, ale jest małe zamieszanie, a data jest od 1 lutego.
    >
    > Czy jak pójdę do UP się wyrejestrować, muszę pokazać umowę, czy wystarczy

    Bycie zarejetrowanym jako bezrobotny jest dobrowolne, więc wyrejestrować
    możesz się na własną prośbę w dowolnym momencie.
    Jeśli jednak jako powód wyrejestrowania podasz podjęcie pracy to pracownik
    urzędu może poprosić o okazanie umowy - chodzi o wyeliminowanie takich
    sytuacji, gdy osoba oświadcza, że pracuje od dnia tego i tego, a na umowie
    jest inna data (wbrew pozorom często się to zdarza).

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2008-02-04 11:56:19
    Od: "hopsiup" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:zvs90dcp1srq$.dlg@kapselek.net...

> [...]
    > wróci, ale jest małe zamieszanie, a data jest od 1 lutego.
    >
    > Czy jak pójdę do UP się wyrejestrować, muszę pokazać umowę, czy

    Idziesz i mowisz walcie sie, sa do tego przyzwyczajeni...
    albo wcale nie idziesz, sami cie skreslaja, dostaniesz potem list ze
    zostales wyrejestrowany bla bla i tak nic ci to nie daje, wiec czym sie
    przejmujesz? ewentualna kara to 3 miesiace przez ktore nie mozesz sie
    zarejestrowac ponownie, potem wszystko od nowa...

  • 6. Data: 2008-02-04 13:07:52
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 4 Feb 2008 12:56:19 +0100, hopsiup napisał(a):

> [...]
    > przejmujesz? ewentualna kara to 3 miesiace przez ktore nie mozesz sie
    > zarejestrowac ponownie, potem wszystko od nowa...

    Nie, no rzecz ma się tak, że dają mi jakiś zasiłek i to czyni jakieś
    zobowiązania wobec nich z mojej strony niby.
    Może dziś dorwę w końcu tą umowę, a jak nie to jutro spróbuję bez, bo mi
    się termin kończy :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2008-02-05 02:08:00
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Kapsel pisze:
> [...]
    > wróci, ale jest małe zamieszanie, a data jest od 1 lutego.
    >
    > Czy jak pójdę do UP się wyrejestrować, muszę pokazać umowę, czy wystarczy

    Parę lat temu poszedłem się wyrejestrować - mam nadzieję że nic się nie
    zmieniło.
    Pani poprosiła o umowę (chciała ksero zrobić o ile dobrze pamiętam, a
    może chciała żebym ja je zrobił i przyniósł?).
    Podałem jej ładny, około 25 stronicowy plik papierów w dwóch językach
    (teraz księgowość już naprostowała zagraniczniaków i dają 1 stronę umowy
    + 25 aneksu).
    Pani popatrzyła z obrzydzeniem, przekartkowała i oddała, po czym podała
    mi do wypełnienia druczek "Oświadczenie o zatrudnieniu" (czy jakoś tak)
    i obyło się bez ksero.

    Zapewne ciągle można tak i tak.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-02-05 22:29:20
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 1 Feb 2008 14:16:00 +0100, Kapsel napisał(a):

    > Czy jak pójdę do UP się wyrejestrować, muszę pokazać umowę, czy wystarczy
    > sama wola wyrejestrowania się?

    Dla przyszłych archeologów:
    udało mi się zawczasu zdobyć umowę, coby nie biegać dwa razy w razie czego.
    Aczkolwiek samo wyrejestrowanie się nie wymagało tego dokumentu - napisałem
    oświadczenie, że podjąłem pracę, dopisałem dane pracodawcy i swoje. Było to
    najbrzydsze oświadczenie jakie napisałem, ale cóż, czysta karta i z lekka
    wypisany długopis nie pozwalały na wiele...

    Za to umowa przydała się potem, bo w toku biegania po pokojach okazało się,
    że mogę dostać jakiś dodatek aktywizacyjny i tu już chcieli umowę i
    kserowali ją.

    Ogółem jednak urzędnicy byli względnie mili, nie wiem czy dla
    wyrejestrowujących się tacy są, czy akurat był dobry dzień ;) A może mój
    osobliwy strój? (rowerowy)...

    Nic to, wniosek ogólny - umowa nie jest konieczna do wyrejestrowania się z
    UP.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net