PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odprawa, a nowa praca....

  • 1. Data: 2002-07-07 06:36:32
    Temat: Odprawa, a nowa praca....
    Od: "......---Robol---....." <e-mail: robol@skynet.com.pl>

    Będę zwolniony w "zwolnieniach grupowych". Należy mi się odprawka. Czy ta
    odprawka należy się również jeśli bezpośrednio [po okresie wypowiedzenia] z
    poprzedniego zakładu przejdę do innego ?

    Robol

  • 2. Data: 2002-07-07 08:58:47
    Temat: Re: Odprawa, a nowa praca....
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 7 Jul 2002 08:36:32 +0200, "......---Robol---....."
    <e-mail: robol@skynet.com.pl> zakodował:

    >Będę zwolniony w "zwolnieniach grupowych". Należy mi się odprawka. Czy ta
    >odprawka należy się również jeśli bezpośrednio [po okresie wypowiedzenia] z
    >poprzedniego zakładu przejdę do innego ?

    Tak.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-07-07 10:44:21
    Od: "......---Robol---....." <e-mail: robol@skynet.com.pl>

    > Pięknego dnia Sun, 7 Jul 2002 08:36:32 +0200, "......---Robol---....."
    > <e-mail: robol@skynet.com.pl> zakodował:

    > Tak.
    Ale chyba nie zawsze? Redukują mój etat [i wiele innych]...Zaproponowano mi
    przejście do innego zakładu na mocy porozumienia zakładów. W tym przypadku
    straciłbym całą bardzo dużą odprawkę [tak mnie poinformowano oficjalnie]...
    A oni tylko w tym trybie chcą mnie przyjąć, w żadnym innym........
    Być może przejdę do jeszcze innego zakładu po wcześniejszym odpracowaniu
    okresu wypowiedzenia.. Ale wolę się upewnić co do odprawy, aby nie wejść na
    minę.
    Robol

  • 4. Data: 2002-07-07 20:47:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 7 Jul 2002 12:44:21 +0200, "......---Robol---....."
    <e-mail: robol@skynet.com.pl> zakodował:

    > Ale chyba nie zawsze? Redukują mój etat [i wiele innych]...Zaproponowano mi

    Wyjątki są wymienione w Art. 8.3
    Przejście do zakładu przejmującego mienie pracodawcy pozbawia prawa do
    odprawy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-07-08 05:49:48
    Od: "Flamenco" <m...@p...onet.pl>

    Jesli dostajesz porozumienie zmieniajace, to nie dostaniesz odprawy.
    Przy zwalnianiu dostajesz formularz, w ktorym informujesz m.in. czy
    podejmujesz nowa prace od razu
    i jesli podejmujesz od razu na pelny eteat to nie, sam to przecwiczylem na
    pewnym "robolu", ale facet sie wycwanil i oszukal, dogadujac sie z nowym
    pracodawca, na umowe zlecenie na jakis czas.
    Jesli w Twojej firmie byl jakis uklad zbiorowy, to mozesz dostac i wieksza
    odprawe.

  • 6. Data: 2002-07-08 11:28:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 8 Jul 2002 07:49:48 +0200, "Flamenco"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >Jesli dostajesz porozumienie zmieniajace, to nie dostaniesz odprawy.

    Porozumienie musisz podpisać, nie ważne, że je dostaniesz. Jeżeli to
    jest wypowiedzenie warunków, to jak nie przyjmiesz rodzi takie same
    skutki, jak wypowiedzenie umowy przez pracodawcę. Ale ciągle dotyczy
    jednego pracodawcy.

    >Przy zwalnianiu dostajesz formularz, w ktorym informujesz m.in. czy
    >podejmujesz nowa prace od razu

    Jakoś nie dostałem. Podjęcie od razu pracy (jeżeli to nie jest praca w
    firmie przejmującej majątek upadającego pracodwacy) nie zwalnia
    pracodawcy z obowiązku wypłacenia odprawy. Przeczytałeś Art. 8.3?

    >i jesli podejmujesz od razu na pelny eteat to nie, sam to przecwiczylem na
    >pewnym "robolu", ale facet sie wycwanil i oszukal, dogadujac sie z nowym
    >pracodawca, na umowe zlecenie na jakis czas.

    No, nie wiem kto się wycwanił. Możesz podać przepis, na podstawie
    którego chciałeś "robola" pozbawić odprawy?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-07-08 14:54:13
    Od: "......---Robol---....." <e-mail: robol@skynet.com.pl>

    Może ja to opiszę dokładniej - prościej będzie o komentarz.
    W moim zakładzie mają zwolnić kilkaset osób. Zostałem pisemnie
    poinformowany, że mój etat jest na liście redukowanych i zostałem objęty
    procedurą
    grupowych zwolnień [chodzi tu o konsultacje ze Związkami i takie tam..]....
    Wcześniej dostałem propozycję rozmowy kwalifikacyjnej do firmy powstałej
    przy zakładzie [ nie wiem w jakiej zależności są te zakłady] i tam się
    dowiedziałem iż w wypadku podjęcia tamże pracy tracę prawo do wyprawki.
    Spodziewam się iż dostanę wypowiedzenie w tym miesiącu [z trzymiesięcznym
    okresem], a wyprawka będzie baaardzo duża. Być może od razu podjąłbym
    zatrudnienie w innym [trzecim] zakładzie pracy na pełny etat .

    Robol