PracaGrupypl.praca.dyskusje › dni do odebrania zamiast nadgodzin? wszystko jest ok?

  • 1. Data: 2004-10-01 20:32:30
    Temat: dni do odebrania zamiast nadgodzin? wszystko jest ok?
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

    w firmie X za prace w systemie 4 brygadowym ( praca przez 7 dni nonstop
    niezaleznie od dnia, potem 2 dni wolnego) nie placi sie za nadgodziny a
    daje dni do odebrania.
    czy to jest zgodne z przepisami?
    przeciez wiadomo ze praca w soboty,niedziele i swieta jest drozsza a ktos za
    to dostanie tylko wolny dzien do odebrania ( np. poniedzialek ktory jest
    mniej "cenny" od dni weekendowych))

    czy mozna wymagac od pracodawcy zeby placil za nadgodziny ? ( a nie dawal
    dni do odebrania)

  • 2. Data: 2004-10-01 22:01:00
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004 22:32:30 +0200, "LuK" <f...@N...pl> wrote:

    >przeciez wiadomo ze praca w soboty,niedziele i swieta jest drozsza a ktos za
    >to dostanie tylko wolny dzien do odebrania ( np. poniedzialek ktory jest
    >mniej "cenny" od dni weekendowych))
    Czemu jest mniej "cenny"?
    Masz przepracowac okreslona liczbe dni w miesiacu, jakie to beda dni
    tygodnia - to zalezy od pracodawcy. Sa tacy co maja wolne soboty i
    poniedzialki i tak co tydzien.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 3. Data: 2004-10-02 20:13:37
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Hej. Ogólnie jest to możliwe stosuje to nawet wiele firm niby równoważą ci
    czas pracy bo za przepracowane nadgodziny odbierasz dni wolne:)
    pracowałem w takiej jednej firmie -dużo nadgodzin odbierałem za te
    nadgodziny inne wolne godziny i w rezultacie w bilansie tygodniowym dalej
    wychodziło mi jakieś 48-54 godzin tygodniowo:). Firma wpisuje ci dzień
    odpracowany w listę obecności i masz, no i czasem może wypuści do domu
    wcześniej jak nie ma za dużego zamieszania(przynajmniej tak było w moim
    wypadku).

    >czy mozna wymagac od pracodawcy zeby placil za nadgodziny ? ( a nie dawal
    dni do odebrania)
    Wymagać można to i owszem musisz jednak uważać. Dzisiejszy biznesman na same
    słowo nadgodziny staje się głuchy i drażliwy a wiadomo o pracę ciężko.
    Cel uświęca środki - jeśli potrzebujesz kasy zniesiesz i to a jeśli nie to
    postaw się zaraz na początku potem jest ciężko. No i wracając do twojego
    pytania od pracodawcy najskuteczniej egzekwuje się zapłatę za godziny
    nadliczbowe w sądzie pracy(tyle że wtedy staje się on byłym pracodawcą:). W
    moim przypdku starczyło samo nadanie pozwu w sądzie a firma stała się chętna
    do ugody i zapłaciła za 1,5 roku nadgodzin bez sprawy sądowej.
    Odsyłam do przepisów o czasie pracy w KP