PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy statystyki klamia ?

  • 1. Data: 2003-02-17 09:07:53
    Temat: czy statystyki klamia ?
    Od: "chlodny_" <c...@o...pl>

    witam,

    rozmawialem ostatnio ze znajomym na temat bezrobocia i zastanawiam sie
    na ile falszywe sa statystyki ktorymi karmia nas media i rzad - kolega
    przytoczyl przyklad ze swojego srodowiska - na 68 osob ktore byly na
    zjezdzie absolwentow (sposrod 70 na roku) ktorzy obronili sie 2 lata temu
    kierunek bankowosc i finanse (licencjat na duzej i znanej prywatnej uczelni)
    tylko 10 osob ma stala prace !!! co oznacza ze 85 % absolwentow jest
    bezrobotna .....

    .... pozostawiam to bez komentarza

    pozd.
    chlodny_

    ps. znajomy przez rok tez byl bezrobotny, a prace dostal po znajomosci

  • 2. Data: 2003-02-17 09:38:16
    Temat: Odp: czy statystyki klamia ?
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik chlodny_ <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2q8oi$7qh$...@n...onet.pl...

    > tylko 10 osob ma stala prace !!! co oznacza ze 85 % absolwentow jest
    > bezrobotna .....

    A czy brak stałej pracy oznacza bezrobocie? a jeżeli pracuję w wolnym
    zawodzie "od zlecenia do zlecenia", to jestem bezrobotny?
    Statystyki statystykami - zależy jak liczyć. Np. w mojej 4 osobowej rodzinie
    wszyscy mają pracę - czy to znaczy, ze bezrobocia nie ma?

    Rafał

  • 3. Data: 2003-02-17 15:04:15
    Temat: Re: czy statystyki klamia ?
    Od: "chlodny_" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

> [...]
    > A czy brak stałej pracy oznacza bezrobocie? a jeżeli pracuję w wolnym
    > zawodzie "od zlecenia do zlecenia", to jestem bezrobotny?

    heh, jesli masz na mysli "zlecenie" pt. zbieranie truskawek w holandii to
    tak
    mowiac stala prace mialem na mysli stabilne zrodlo dochodu z
    pracy/dzialanosci etc.
    a nie prace polowe w sezonie za granica..... choc tu moglbym podac
    przykladow wiele
    jak to np. kolo pracujacy na budowie w londynie wozi sie nowym fordem mondeo

    > Statystyki statystykami - zależy jak liczyć. Np. w mojej 4 osobowej
    rodzinie
    > wszyscy mają pracę - czy to znaczy, ze bezrobocia nie ma?

    tja, ales sobie grupe reprezentatywna wybral...

    > Rafał

    chlodny_

  • 4. Data: 2003-02-17 15:15:41
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chlodny_" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tja, ales sobie grupe reprezentatywna wybral...

    A w czym ona gorsza od Twojej? Po prostu pokazał, że statystyka kłamie ;)
    Jeżeli z Twoich 70 absolwentów nikt nie będzie miał pracy, a oprócz nich
    wszyscy będą mieli pracę - statystycznie bezrobocie w Polsce będzie
    praktycznie zerowe, pomimo tego, że wśród Twoich znajomych ze studiów będzie
    ono wynosiło 100%, nieprawdaż?

    --
    Addy
    Powered by caffeine.

  • 5. Data: 2003-02-17 17:11:16
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    uczelni)
    > tylko 10 osob ma stala prace !!! co oznacza ze 85 % absolwentow jest

    Co oznacza jedynie tyle, że "duża i znana uczelnia" wyprodukowała 58
    "bubli".

    A co do statystyk, to wybrana grupa jest wyjątkowo niereprezentatywna.

    > ps. znajomy przez rok tez byl bezrobotny, a prace dostal po znajomosci

    To było już na grupie wielokrotnie wałkowane, ale ja ciągle nie widzę żadnej
    różnicy między dostaniem pracy "po znajomości" i bez znajomości. Z punktu
    widzenia bezrobocia, tak czy siak etat jest tylko jeden.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-02-17 18:37:56
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

> [...]
    uczelni)
    > tylko 10 osob ma stala prace !!! co oznacza ze 85 % absolwentow jest

    To co mowisz oznacza raczej ze 85% absolwentow z rocznika twojego kolegi na
    duzej prywatnej uczelni nie ma pracy - nic wiecej.

    --
    l...@s...pl
    "Jezeli czegos nie ma w internecie to znaczy ze tego nie ma"

  • 7. Data: 2003-02-17 18:55:34
    Od: "MindCrasher" <m...@o...pl>

    >Co oznacza jedynie tyle, że "duża i znana uczelnia" wyprodukowała 58
    "bubli".

    eeeeee bredziesz

    Idąc dalej tym tropem okaże się za chwile że w ogóle 30% społeczeństwa to
    buble. Nie tędy droga.

  • 8. Data: 2003-02-18 08:15:29
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik chlodny_ <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2qtkp$5u0$...@n...onet.pl...

    > heh, jesli masz na mysli "zlecenie" pt. zbieranie truskawek w holandii to
    > tak

    Przepraszam, ale wolny zawód, to nie tylko zbieranie truskawek.
    Tak pracują architekci, prawnicy, programiści itp...
    Poszerz swoje horyzonty.

    Rafał

  • 9. Data: 2003-02-18 10:31:15
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    wszystko byloby super jakby liczylo sie bezrobocie jakos stosunek wszystkich
    istniejacych etatow do liczby osob w wieku produkcyjnym a nie jako ilosc
    osob zarejestrowanych w urzedach pracy. liczac etaty i osoby w wieku
    produkcyjnym moznaby obiektywnie ocenic ile nanm takich stanowisk w kraju
    brakuje/ na zmniejszenie iloscie osob zarejestrowanych sa sposoby ktore z
    przykroscia stwierdzma sie wykorzystuje.

    pozdrowki
    Tomek (pracownik takowego urzedu)

  • 10. Data: 2003-02-18 16:42:11
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

    Użytkownik "MindCrasher" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > eeeeee bredziesz
    >
    > Idąc dalej tym tropem okaże się za chwile że w ogóle 30% społeczeństwa to
    > buble. Nie tędy droga.

    droga biegnie przez rozdroza zwane "matematyka" a konkretnie teoria wielkich
    liczb wiec po co w ogole sie wypowiadasz jak zielonego pojecia o niej nie
    masz? :>

    btw: jezeli mnie cytujesz to nie wpisuj tam swoch slow bo narazasz sie na
    smiesznosc.