PracaGrupypl.praca.dyskusje › Żenada i wyzysk!!!!

  • 1. Data: 2003-05-09 08:49:53
    Temat: Żenada i wyzysk!!!!
    Od: "Aga" <c...@w...pl>

    Tak sie składa że często wysyłam aplikacje na ogloszenia z Biuletynu służby
    cywilnej większość z tych ogłoszeń dt. pracy jak wiadomo w administracji i
    wymagają świadectwa potwierdzjącego niekaralność. Do tej pory troche to
    olewałam i wysyłałam bez i w sumie i tak przechodziłam pierwszy stopien
    rekrutacji . Pracy i tak jak na razie nie mam ale stwierdzilam że może by
    jednak ten świstek lepiej mieć i wysylac go. Zdobyłam informacje że dokument
    taki wystawia Krajowu rejestr karny na ul. Zwycięzców 34 za opłatą.
    Sprawdziłam w ustawie ile mam zapłacic i z tego co tam zrozumiałam to
    powinnam zapłacić 5 zł a tu Pani do której zadzwoniłam z Krk oznajmiła ze za
    ten dokument trzeba zapłacić nie 5 a aż 50 zł( dla mnie jako osoby
    bezrobotnej to jest spora suma) troche mnie to zszokowało więc poprosiłam o
    podstawe prawną dt. określonej kwoty na co Pani bardzo "inteligetnie"
    oznajmiła ze tak sie płaci od kilku lat i nikt sie nie miał zastrzeżeń.
    Szukałam jakis nowszych rozporządzen ale nic nie znalazłam? czyżby Pani
    miala rację al może robią tak ludzi w trąbe od dłuższego czasu. Placic czy
    nie???????????????//

    Pozdrawiam majowo

    Aga

  • 2. Data: 2003-05-09 08:53:26
    Temat: Re: Żenada i wyzysk!!!!
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Aga" <c...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > miala rację al może robią tak ludzi w trąbe od dłuższego czasu. Placic czy

    5 zł jest za znaczek opłaty skarbowej za złożenie wniosku. Opłata dodatkowa
    też może być.
    To tak jak z wydaniem prawa jazdy 5 zł za znaczek + 70 za prawko.

  • 3. Data: 2003-05-09 09:16:41
    Temat: Odp: Żenada i wyzysk!!!!
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>

    Użytkownik Aga <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9fpf2$ot3$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > cywilnej większość z tych ogłoszeń dt. pracy jak wiadomo w administracji i
    > wymagają świadectwa potwierdzjącego niekaralność.

    No nie wiem. Ja tam często widzę żądanie oświadczenia o niekaralności a nie
    zaświadczenia. A oświadczenie pisze się samodzielnie: "Ja NN oświadczam....

    Natomiast co do zaświadczenia (tego kosztującego 50zł) to gdzieś czytałem że
    może go zarządać pracodawca, kiedy Cię już przyjmie do pracy. W tej sytuacji
    jest zobowiązany Ci zwrócić tą kwotę.

  • 4. Data: 2003-05-09 09:25:36
    Od: "Maurycy" <t...@B...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zaświadczenia. A oświadczenie pisze się samodzielnie: "Ja NN
    oświadczam....

    Zgadza sie, oswiadczenie wystarczy. Nawet tekst takiego oswiadczenia jest
    podany gdzies na stronach USC.

    pozdr.

  • 5. Data: 2003-05-09 09:40:52
    Od: "Aga" <c...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej Woźniak <w...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b9frf4$a74$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    sytuacji
    > jest zobowiązany Ci zwrócić tą kwotę.
    >
    > No tak ale w Biuletynie jest jeszcze mowa o korzystaniu w pelni praw
    publicznych i takie rzeczywiście pisze się samodzielnie a to o karalności
    wymagają!!!!!! (ksero dokumentu) a brak oznacza odrzucenie aplikacji.

  • 6. Data: 2003-05-09 10:23:28
    Temat: Re: Odp: Żenada i wyzysk!!!!
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    W przypływie natchnienia _Aga_ pisze:

    > publicznych i takie rzeczywiście pisze się samodzielnie a to o karalności
    > wymagają!!!!!! (ksero dokumentu) a brak oznacza odrzucenie aplikacji.

    Nieprawda. Wysylajac im plik dokumentow mozesz wlasnorecznie napisac to
    o co prosza: oswiadczenie o niekaralnosci, o korzystaniu z praw
    publicznych itp. I jak cie przyjma to dopiero starasz sie o takie
    oswiadczenie w odpowiednim miejscu.
    Elfka

    | Elfy sa wsrod nas |
    -------------------

  • 7. Data: 2003-05-09 12:13:11
    Od: Dawid <t...@p...pl>

    > No tak ale w Biuletynie jest jeszcze mowa o korzystaniu w pelni praw
    > publicznych i takie rzeczywi?cie pisze si? samodzielnie a to o karalno?ci
    > wymagaj?!!!!!! (ksero dokumentu) a brak oznacza odrzucenie aplikacji.

    Tia, ale jak "tu" cos co z natury masz miec za darmo aby "skorzystac w pelni
    praw publicznych" mialoby zaistniec to trzeba by chyba poczekac az
    amerykanie odkryja ze to w Polsce olewane i niszczone sa prawa czlowieka i
    obywatela a nie np. w iraku (choc tam tez). Ciekawe jak by sie tak odwolac
    do jakiegos urzedu, ze to pobieranie oplaty za druczek urzedowy jest nie
    legalne, w koncu debile zyja i pracuja z naszych podatkow i to ONI pracuja
    dla nas a nie my dla nich.

    d.

  • 8. Data: 2003-05-09 18:39:46
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Aga napisał:

    > publicznych i takie rzeczywiście pisze się samodzielnie a to o karalności
    > wymagają!!!!!! (ksero dokumentu) a brak oznacza odrzucenie aplikacji.

    Nie stresuj mnie - conajmniej w kilku przypadkach ogłoszeniodawcy ze SC
    przeglądali przy oddawaniu moje papiery i nigdy nikt nie powiedział, że
    brak jest takiej kserokopii. Dodatkowo raz byłem zaproszony na dakszy
    etap.

    Flyer

  • 9. Data: 2003-05-09 18:39:52
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Aga napisał:

    > jednak ten świstek lepiej mieć i wysylac go. Zdobyłam informacje że dokument
    > taki wystawia Krajowu rejestr karny na ul. Zwycięzców 34 za opłatą.

    Sam pomysł jest chyba troche chybiony - ogłoszeniodawców chcących taki
    dokumet od ręki jest b. mało. Przeważnie załatwia go się w trakcie
    kompletowania dokumentów do pracy. A i sam dokument ma tylko
    kilkumiesięczny termin przydatności.

    Flyer