PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ścieżki rozwoju studenta IT

  • 1. Data: 2005-10-18 20:27:21
    Temat: Ścieżki rozwoju studenta IT
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy ktoś może polecić jakieś strony WWW, gdzie możnaby znaleźć profile
    poszukiwanych specjalności IT i wymagania, jakie powinien spełnić ktoś, kto
    chce zostać profesjonalistą w danej dziedzinie
    Chodzi mi o to, jak dobierać przedmioty, aby miało to ręce i nogi, bo
    wiadomo, że nie da się być specjalistą od wszystkiego tzn. np. programistą
    Windows, Unix, administratorem baz danych, Unix, Windows i Novell,
    programistą serwisów WWW, specjalistą od oprogramowania wbudowanego,
    systemów automatyki itp. tylko trzeba coś wybrać

    Interesuje mnie szczególnie czego oczekuje się od profesjonalisty:
    -od systemów wbudowanych i automatyki przemysłowej
    -programista C++/Unix
    -administrator Unix/administrator baz danych

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2005-10-18 20:54:54
    Temat: Re: Ścieżki rozwoju studenta IT
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    Adrian napisał(a):
> [...]
    > -od systemów wbudowanych i automatyki przemysłowej
    > -programista C++/Unix
    > -administrator Unix/administrator baz danych

    Pierwsze wspólne wymaganie dla wszystkich profesjonalistów:
    -google nie ma przed nimi tajemnic

    pzdr
    TomS

  • 3. Data: 2005-10-18 20:56:19
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Interesuje mnie szczególnie czego oczekuje się od profesjonalisty:
    > -od systemów wbudowanych i automatyki przemysłowej
    > -programista C++/Unix
    > -administrator Unix/administrator baz danych

    www.praca.pl ? lub google.pl ? po prostu poszukaj ogloszen o prace i
    przeczytaj czego wymagaja. Jeszcze prosciej poszukaj duzych firm zajmujacych
    sie dana dziedzina np. automatyka przemyslowa Siemens zobacz kogo oni
    szukaja albo jakie sa wymagania to sie ogolnie zorientujesz.
    Jarod

  • 4. Data: 2005-10-18 20:58:53
    Temat: Odp: Ścieżki rozwoju studenta IT
    Od: "Jackare" <j...@U...pl>

    > Interesuje mnie szczególnie czego oczekuje się od profesjonalisty:
    > -od systemów wbudowanych i automatyki przemysłowej

    Na sprzecie musisz sie znac. Te role pelnia najczesciej ludzie po elektronice i/lub
    automatyce. Oprogramowanie wbudowane pisze sie bardzo czesto blisko sprzetu gdzie
    trzeba nieraz zejsc do assemblera, czyli znac architekture procesora i peryferiow.
    Wiadomo ze kazdy sprzet jest nieco inny wiec trzeba miec umiejetnosc szybkiego i
    skutecznego wgryzania sie w dokumentacje oraz umiejetnosc pisania sobie dodatkowych
    narzedzi przydatnych do testowania i uruchamiania oraz czesto doprojektowania sobie
    jakiegos dodatkowego sprzetu - obszernosc tej tematyki zalezy od firmy jaka cie
    zatrudni, niekeidy jest taki luksus ze jest czlowiek ktory projektuje tylko sprzet i
    od strony sprzetu dorobi co sie chce, a ty tylko sobie to doprogramujesz (tak jest np
    w firme w ktorej obecnie pracuje, choc jest niewielka. U mojego poprzedniego
    pracodawcy chlopcy sobie sami wszystko musieli dziergac). IMHO trudno sie tego
    nauczyc tylko na bazie teorii. Trzeba to sobie ciezko wypraktykowac i ludzie z tej
    branzy ktorych znam siedzieli w tym od dziecka i uwazaja ze nie ma projektow "za
    trudnych". Glowny konstruktor w mojej obecnej firmie projektuje praktycznie
    elektronike w kazdym wymiarze: cyfrowke, analogowke, zasilania z naprawde ciekawa
    inteligencja, zagadnienia transmisyjne GPS/GPRS i obsluge najrozniejszych sprzetow i
    interfejsow. Wszystko to uwzgledniajac wymagania odpowiednich norm, dyrektyw UE,
    zalecen ESD, specyfiki srodowiska pracy i wspolzaleznosci pomiedzy poszczegolnymi
    komponentami. To pierszy az taki omnibus ktorego spotkalem, wczesniej spotykalem
    ludzi ktorzy sie w czyms specjalizowali (glownie cyfrowka + soft embended).
    Jedyne czego on sie nie chwyta to programowanie swoich projektow- od tego sa
    programisci, ale przeciez nie mozna robic wszystkiego bo zycia nie starczy. Tak jak
    pisalem- programisci od sprzetu we wszystkich moich poprzednich doswiadczeniach
    nigdy nie byli li tylko informatykami- zawsze byli to albo inzynierowie
    elektronicy/automatycy lub informatycy po studiach a po technikum
    elektronicy-pasjonaci.
    Pozdro
    --
    Jackare
    Bytom

  • 5. Data: 2005-10-18 21:14:55
    Od: michał sałaban <i...@m...com>

    On Tue, 18 Oct 2005 22:27:21 +0200, Adrian wrote:

    > Czy ktoś może polecić jakieś strony WWW, gdzie możnaby znaleźć profile
    > poszukiwanych specjalności IT i wymagania, jakie powinien spełnić ktoś, kto
    > chce zostać profesjonalistą w danej dziedzinie

    do tego, żeby ktos uznał cię specjalistą w danej dziedzinie, liczy
    się przede wszystkim doświadczenie zawodowe i ciekawsze projekty z
    własnej inicjatywy (lub ew. w ramach studiów). na to, jakie przedmioty
    robiłeś na studiach, raczej nikt nie będzie patrzył.

> [...]
    > programistą serwisów WWW, specjalistą od oprogramowania wbudowanego,
    > systemów automatyki itp. tylko trzeba coś wybrać

    przede wszystkim opanuj podstawy teoretyczne (wiem, to boli ;)
    narzędzia zmieniają się często, więc nie można się do nich
    za bardzo przywiązywać.

    oczywiście są wyjątki - znajomość unixów, windows, tcp/ip, sql to
    raczej pewna praca przez wiele lat.

    do tego kilka języków programowania, w tym C i jakiś obiektowy.

    --
    michał sałaban -=- michal (at) salaban.info -=- jid: e...@j...org

  • 6. Data: 2005-10-18 21:19:34
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2005 22:54:54 +0200, TomS <n...@p...onet.pl> wklepał(-a):

    >Pierwsze wspólne wymaganie dla wszystkich profesjonalistów:
    >-google nie ma przed nimi tajemnic

    A jeszcze kilka lat temu bez Google można było żyć... :>

  • 7. Data: 2005-10-18 21:27:27
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 18-10-2005 o 23:19:34 Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    napisał:

    > A jeszcze kilka lat temu bez Google można było żyć... :>

    tak, bo na Polboxie była Polska Altavista.

    --
    Wesołe Wścieklisko - blog o głupiej nazwie.
    http://tolep.blogspot.com

  • 8. Data: 2005-10-18 21:49:46
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomS" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pierwsze wspólne wymaganie dla wszystkich profesjonalistów:
    > -google nie ma przed nimi tajemnic

    Sęk w tym że google nie dokonuje analizy merytorycznej....
    Generalnie można znaleźć tysiące ofert, a mnie chodzi o jakąś kompilację
    opracowaną przez specjalistę od rynku pracy

  • 9. Data: 2005-10-18 21:53:28
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@U...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czesto blisko sprzetu gdzie trzeba nieraz zejsc do assemblera, czyli znac
    architekture procesora i peryferiow. [...]

    Przymierzam się do specjalizacji - automatyka. Sęk w tym że nie znam
    rozmiaru rynku, a nie chciałbym zostać 'na lodzie' - nie chcę się więc wąsko
    specjalizować. Blok związany z automatyką, systemami
    informacyjno-decyzyjnymi + administracja systemem Unix wydaje mi się
    sensowną opcją, chociaż najbardziej pociąga mnie automatyka...

  • 10. Data: 2005-10-18 21:55:18
    Temat: Re: |cie?ki rozwoju studenta IT
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michał sałaban" <i...@m...com> napisał w wiadomości

    > przede wszystkim opanuj podstawy teoretyczne (wiem, to boli ;)
    > narzędzia zmieniają się często, więc nie można się do nich
    > za bardzo przywiązywać.

    Pięknie napisane, niestety najczęściej pracodawcy wpisują w wymaganiach
    kilka(naście) narzędzi, których znajomości od kandydata oczekują.
    Co z tego że w dobrym zespole zdolny człowiek opanuje to w miesiąc, oni chcą
    od razu :(
    Stąd dylemat: solidna teoria czy robienie certyfikatów