PracaGrupypl.praca.dyskusje › Najniższa krajowa

  • 1. Data: 2004-10-01 07:30:35
    Temat: Najniższa krajowa
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    witam

    Brutto wynosi ona 824 zł a ile dostaniemy na rękę 640 czy 550zł bo słyszałem
    ze odejmuje sie od tej kwoty (824zł) podatek w sumie 33% na jakies zdrowotne
    tam czy cos wiec wychodzi okolo 550zł czyli tyle bysmy dostali na reke ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2004-10-01 17:33:11
    Temat: Re: Najniższa krajowa
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl>

    na rękę 602,77zł (przy standardowych kosztach uzyskania przychodu)

  • 3. Data: 2004-10-02 20:41:02
    Temat: Odp: Najniższa krajowa
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik Ania <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:cjk4dm$18o$...@a...news.tpi.pl...
    > na rękę 602,77zł (przy standardowych kosztach uzyskania przychodu)

    tak dokładnie tyle:) im cięższa praca tym niższa płaca, powinniśmy zapłacić
    tyle 460 posłom i 100 senatorom za ich pracę( nudzenie się w sejmie i w
    ogóle nie zjawianie się na debatach) za ciężkie pieniądze jakie biorą od
    państwa mogli by się chociaż stawić na sesję parlamentu bo przecież
    niedzielę i święta to raczej nie pracują:) Gdyby płacić im tyle to gwarntuję
    szybki wzrost najniższej krajowej ( bo narazie można mówić jedynie o
    mozolnym wzroście:( - spróbujcie założyć rodzinę i utrzymać ją za taką
    kasę:(

  • 4. Data: 2004-10-03 12:49:37
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Omen" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    powinniśmy zapłacić
    > tyle 460 posłom i 100 senatorom za ich pracę

    i za ustawy ktore czasem sa bez sensu

    popieram

  • 5. Data: 2004-10-03 15:49:09
    Od: "jolmira" <j...@o...pl>

    Najniższa płaca to nadal niestety ale tylko 760 zł
    824 to płaca minimalna ale skoro masz taka płacę brutto obliczasz ją w sobie
    w ten sposób aby dojśc do netta.
    Z kwoty brutta musisz odjąc 18,71% to składki społeczne do ZUS następnie z
    pozostalej kwoty należy wyliczyć podatek w którym mieści się składka
    zdrowotna 7,75% ale odejmuje się na razie z pozostałej po odliczeniu składek
    zus podatek w wysokości 19% po uprzednim zastosowaniu kosztów uzyskania w
    wys. 102,25 gdy mieszkasz w tej samej miejscowosci a gdy dojeżdżasz 120,25
    zł należy odjąc aby następnie wyliczyć podatek.OD wyliczonego podatku odjąc
    ulgę podatkową w wys. 44,17 i to jest podatek, który należy zminusować z
    wynagrodz brutto. Ale to jeszcze nie koniec(niestety) bo oprócz tego jeszcze
    musi zostać potracona składka 0,5%, którą to także musisz zapłacić do NFZ

    Wygląda to mniej więcej tak:
    824 - 154,17(składka zus)= 669,83
    669,83 - 63,67 (podatek przy zastosowaniu kosztów uzyskania 102,25 i w
    którym już mieści się składka zdrowotna 7,75% do NFZ) = 606,16
    606,16 - 3,35(II część składki zdrowotnej w wys. 0,5% do NFZ) = 514,47

    zatem 602,81 zł to własnie kwota jaką powinieneś dostać na rękę