PracaGrupypl.praca.dyskusjeDLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ??? › Odp: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    From: "glos" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    Date: Sun, 12 May 2002 03:51:37 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@80.48.242.4

    Użytkownik .Barman <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:abjq7k$6vb$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Michał Cieślicki" <Y...@d...aip.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Skoro zabronione sa wszelkie zmowy cenowe majace na celu likwidacje
    > konkurencji, a wiec wszelkie kartele i im podobne mniej lub bardziej
    > formalne organizacje, to mozna dojsc do wniosku, ze...
    > Zwiazki zawodowe organizujac strajki majace na celu WYMUSZENIE podwyzki
    > plac, czy tez inne dzialania majace na celu likwidacje konkurencji na
    rynku
    > pracy dzialaja nielegalnie. Zeby miec jasnosc: nie mowie, ze istnienie
    > zwiazkow zawodowych jest nielegalne. Twierdze, iz zwiazki zawodowe i inne
> [...]

    ... a kodeks karny ZSRR z lat 30 przewidywal, w razie braku paragrafu,
    uzycie paragrafu, uwzgledniajacego podobna sytuacje. :)

    Art 1 i 2 Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów wyraznie okreslaja, co
    jest przedmiotem regulacji -> "Ustawę stosuje się do zawieranych między
    przedsiębiorcami: umów". oraz: "przedsiębiorca - rozumie się przez to
    przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów ustawy (...) - Prawo działalności
    gospodarczej". Nie da sie podciagnac pracownikow i ich zrzeszen, niestety
    .... :(

    Niestety, prawo mamy, jakie mamy, choc calym sercem jestem za propozycja
    Barmana...

    --
    pozdrawiam,

    glos