PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiedni absolwenci i studenci (LONG) › Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    From: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Date: Fri, 30 May 2003 11:27:37 +0200

    DOS

    > PW, WAT.

    Czy aby nie tylko na studiach dziennych?

    > nie wszystkie.

    Wyjątki się zdarzają, ale ilu programistów może wyszkolić te kilka
    wyjątkowych szkół. Nie mówiac o tym że absolwenci tych szkół nie mają
    problemów z pracą za godziwe pieniądze.

    > a jak sie niesprawdzi, to na bruk, i nastepnego frajera.

    Jak się nie sprawdzi, to na bruk. Ale ma szansę się wykazać i zostać. O to
    mi chodziło. Założyłem dobrą wolę autora wątku.

    > BTW. szukam obecnie pracy jako administrator,

    życzę powodzenia

    > A najsmieszniejsze w tym jest to, iz facet byl z jakiegos posredniaka.

    Faktem jest że pośredniaki nie mają pieniędzy. Pewnie zatrudnią ostatecznie
    jakiegoś absolwenta (będzie miał okazję zdobyć doświadczenie)

    > zaden pracodawca nie chce im dac szansy na zdobycie doswiadczenia, gdyz za
    niewiele wiecej
    > bedzie mial zdesperowanych programistow.

    Autor wątku właśnie się przekonał, jakich. Próbuje udowodnić że takie
    myślenie jest błędne.

    > no i mozesz zdobyc ich lojalnosc :)

    <Śmiech na sali> Będzie miał zrobiony swój projekt i nie dostanie wrzodów
    żołądka, przeżywając stres że nie może znaleść specjalistów.

> [...]
    usprawiedliwieniem.
    > Oczywiscie trafiaja sie ludzie ktorzy z powodu braku funduszy nie sa w
    stanie oplacic
    > wszystkiego i studiowac dziennie ( ZTCW jest ich niestety coraz wiecej -
    pod tym wzgledem
    > tesknie za komuna ). Ale nie czarujmy sie, wiekszosc z tych co studiuja
    zaocznie, albo
    > celowo odeszla ze studiow dziennych, albo "posiadala zbyt mala wiedze,
    oraz zbyt mala chec
    > do jej poglebienia" zeby zalapac sie na studia dzienne.

    Raczej nie mieli kasiastych rodziców, którzy by im sfinansowali studia
    dzienne.
    Ludzie którzy idą na studia zaoczne dlatego że nie mogą dostać się na
    dzienne raczej ich nie kończą. Rezygnują po jednym, dwóch semestrach. Z
    grupy z którą ja rozpoczynałem studia zaledwie trzy osoby dotarły do końca i
    obroniły dyplom (nie było mnie między nimi). Uważam że taki dyplom świadczy
    o ogromnym samozaparciu i wytrwałości. Studiując zaocznie praktycznie nie
    masz czasu wolnego. Uczysz się po nocach, bo w dzień jesteś albo w pracy,
    albo w szkole. Zresztą nie masz pieniędzy na rozrywki, bo wszystko co
    zarobisz, przeznaczasz na czesne, dojazdy do szkoły, utrzymanie się w
    weekend'y w innym mieście (jeśli nie masz szkoły w swoim). I tak przez
    cztery lata.

    pozdr
    Andrzej