PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odejście za porozumieniem stron - help

  • 1. Data: 2004-05-12 05:52:00
    Temat: Odejście za porozumieniem stron - help
    Od: "Tomi" <t...@w...pl>

    Witam!

    Mam pytanko. Pracuję w firmie ponad 3 lata. Z tego, co wiem obowiązuje mnie
    3 miesięczny okres wypowiedzenia. Jest to jednak "kula u nogi". Nikt z
    potencjalnych pracodawców nie będzie na mnie czekał aż tyle czasu. W związku
    z powyższym moje pytanie: jak to obejść? Wiem, że można za porozumieniem
    stron, ale jak to się nie uda, to co? Zależy mi bardzo na zmianie pracy. Co
    mam w tej sytuacji zrobić? Wziąć urlop bezpłatny? Po prostu mam serdecznie
    dosyć mojego obecnego pracodawcy, poradźcie co robić?

    Pozdrawiam, Tom.

  • 2. Data: 2004-05-12 08:14:48
    Temat: Re: Odejście za porozumieniem stron - help
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Wed, 12 May 2004 07:52:00 +0200, na pl.praca.dyskusje, Tomi napisał(a):

    > mam w tej sytuacji zrobić? Wziąć urlop bezpłatny? Po prostu mam serdecznie

    Umowa jest umową i bez zgody każdej ze stron nic się nie da zrobić.
    Złóż wypowiedzenie i szukaj pracy. Obawiasz się, że nie zgodzą się na
    porozumienie stron to na urlop, który przecież nic Ci nie da, pewnie też
    by się nie zgodzili.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-05-15 10:41:01
    Od: "Xyloo" <x...@o...pl>

    Teoretycznie jesli pracodawca naruszyl swoje podstawowe obowiazki to
    skladasz wymowienie bez okresu wypowiedzenia, koniecznie na pismie i juz na
    drugi dzien cie nie ma. Obowiazkiem np jest terminowe wyplacania
    wynagrodzenia.
    Przysluguje ci rowniez odszkodowanie.
    Tyle wyczytalem w Kodeksie Pracy, ale nie udalo mi sie zdobyc zadnego
    komentarza od bieglych w tej dziedzinie prawnikow jak to wyglada w praktyce.
    Moze sie to np oprzec o sad pracy