PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca , wynagrodzenie a prawo !!!!

  • 1. Data: 2004-05-11 20:14:20
    Temat: Praca , wynagrodzenie a prawo !!!!
    Od: "Ciekawy" <w...@v...pl>

    Witam!!!
    Jak to w tej Polsce jest!!! Mamy 40 godzinny dzień pracy czyli pracujemy
    teoretycznie 5 dni w tygodniu Dotyczy to chyba firm państwowych lub prywatnych
    ale z prawdziwego zdarzenia . Znam firmy gdzie ludzie pracują po 12 godzin
    dziennie za 2.5 zł przez przez 6 dni w tygodniu, ale są i take gdzie jeśli
    jest sezon na dane artykuły to pracują po 7 dni w tygodniu za taką samą
    stawkę .Niema tu mowy o jakiś tam 50 czy 100 za nadgodziny.Gdzie tu zaczyna
    się prawo a gdzie kończy .Oczywiście mowa tu o pracownikach bo własciciele
    firm w tym czasie przebywają np,na długim wekendzie w górach czy nad
    morzem .Tu potrzeba chyba Hitlera żeby te białe niewolnictwo się
    skończyło.Zeby robotnik miał prawo do godziwego zarobku i wypoczynku .To
    wszystko. Nie pracuje u prywaciarza, ale znajomi tak i jak to widze i słysze
    ile płacą i po ile trzeba pracować to krew mnie zalewa

  • 2. Data: 2004-05-11 20:23:27
    Temat: Re: Praca , wynagrodzenie a prawo !!!!
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Zmieni się , niestety nie tak szybko. Potrzeba nam lepszego rynku
    pracy a wtedy cwaniacy nie będą zatrudniać w taki sposób .
    Większość pracodawców już rozumie ,że , aby mieć dobrego pracownika
    trzeba w niego inwestować . Tak było teraz nie zawsze jest , ale
    będzie .
    Tylko do licha niech firmy zaczna zakladac normalni ludzie a nie
    cwaniacy .
    Peno kontroli a jest coraz gorzej . Rynek i jeszcze raz rynek.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-05-12 08:46:18
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    słysze
    > ile płacą i po ile trzeba pracować to krew mnie zalewa

    Adolf H., jako socjalista, niewiele by tu zdzialal.
    Problem wynika z 20-procentowego bezrobocia.
    Pracodawcy sa silni i to wykorzystuja.
    Gdyby bezrobocie bylo na poziomie np. 1%,
    pracodawcy chodziliby na kolanach za pracownikami.

    Potrzebna jest wiec liberalizacja przepisow
    fiskalnych, gospodarczych. Ale to juz lezy
    w gestii wladzy.

    A co moze szary czlowiek? Szukac innych zrodel
    dochodu. Niekoniecznie w wymarzonym zawodzie,
    w wymarzonym miejscu zamieszkania...

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl