PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie - której umowy

  • 1. Data: 2003-12-29 13:13:17
    Temat: wypowiedzenie - której umowy
    Od: "Gazeta" <s...@g...pl>

    Witam,
    w dniu dzisiejszym otrzymałam wypowiedzenie pracy. Spodziewałam się tego już
    od dłuższego czasu. Mam następujące pytanie do szanownych grupowiczów, którą
    umowę powinni mi wypowiedzieć, ale opiszę sytuację o co chodzi. Dnia 1
    kwietnia 2002 r. podpisałam umowę o pracę na czas określony (6 miesięcy), na
    stanowisku X i pensją x. Dnia 1 października 2002 r. w tej samej firmie
    podpisałam umowę na czas nieokreślony, na stanowisku Y z pensją y >X). Dnia
    29 grudnia 2003 r. rozwiązano ze mną umowę o pracę z dnia 1 kwietnia 2002 r.
    powód - likwidacja stanowiska Y. Czy to jest możliwe, czy ja tu czegoś nie
    rozumiem?

    Renata

  • 2. Data: 2003-12-29 13:31:20
    Temat: Re: wypowiedzenie - której umowy
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > kwietnia 2002 r. podpisałam umowę o pracę na czas okre?lony (6 miesięcy), na
    > stanowisku X i pensj? x. Dnia 1 paĽdziernika 2002 r. w tej samej firmie
    > podpisałam umowę na czas nieokre?lony, na stanowisku Y z pensj? y >X). Dnia
    > 29 grudnia 2003 r. rozwi?zano ze mn? umowę o pracę z dnia 1 kwietnia 2002 r.

    Pomylili sie ... jesli to prawda, to to wypowiedzenie jest nieskuteczne
    ;) Czyli stan faktyczny jest taki, ze masz w tym momencie dluzej prace o
    miesiac. O ile nie zgodzisz sie na podpisanie nowego wypowiedzenia ;) i
    zniszczenie poprzedniego.

  • 3. Data: 2003-12-29 13:40:17
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> napisał(a):

> [...]
    > ;) Czyli stan faktyczny jest taki, ze masz w tym momencie dluzej prace o
    > miesiac. O ile nie zgodzisz sie na podpisanie nowego wypowiedzenia ;) i

    Guzik prawda, wypowiedzenie jest skuteczne. Żeby wypowiedzenie było nieważne
    to musi być jakas istotna przyczyna - na przykład niewpisanie przyczyny
    wypowiedzenia lub brak informacji o możliwości złożenia odwołania. Poza tym,
    to koleżanka mogła mieć zamienioną umowę na czas określony na nieokreslony
    bez zawierania nowej umowy - najlepiej niech dokładnie sprawdzi co
    podpisywała.

  • 4. Data: 2003-12-29 14:00:13
    Od: "Gazeta" <s...@g...pl>

    Poza tym,
    > to koleżanka mogła mieć zamienioną umowę na czas określony na nieokreslony
    > bez zawierania nowej umowy - najlepiej niech dokładnie sprawdzi co
    > podpisywała.

    Podpisywałam nową umowę, jak wcześniej pisałam zmieniłam stanowisko pracy i
    wysokość pensji również się zmieniła.

  • 5. Data: 2003-12-29 14:22:48
    Od: "chirs" <h...@w...pl>

    Użytkownik "Gazeta" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym,
    >
    > Podpisywałam nową umowę, jak wcześniej pisałam zmieniłam stanowisko pracy
    > wysokość pensji również się zmieniła.

    Umowa na czas okreslony do 6 mies. nie moze zostac wypowiedziana - tylko za
    obopolna zgoda! Jesli umowa zakonczyla sie ( minal jej okres ) to musza
    wypowiadac ci umowe ta , ktora jest na czas nieokreslony a nie ta dot. czasu
    okreslonego. Poza tym , mam przeczucie ze z czyms cie "kiwaja" ?!

  • 6. Data: 2003-12-29 14:53:27
    Od: "Gazeta" <s...@g...pl>

    Jesli umowa zakonczyla sie ( minal jej okres ) to musza
    > wypowiadac ci umowe ta , ktora jest na czas nieokreslony a nie ta dot.
    czasu
    > okreslonego.

    Też mi się tak wydaje, jutro pojadę do PIPu to się upewnię

    Poza tym , mam przeczucie ze z czyms cie "kiwaja" ?!

    Możesz napisać co masz na myśli. ponieważ z tym kiwaniem to jest wielce
    prawdopodobne (taka firma).

    --
    Renata

  • 7. Data: 2003-12-30 08:30:34
    Od: "chirs" <h...@w...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym , mam przeczucie ze z czyms cie "kiwaja" ?!
    >
    > Możesz napisać co masz na myśli. ponieważ z tym kiwaniem to jest wielce

    Tzn. nie mozna zwolnic bezpodstawnie , mozna natomiast zlikwidowac
    stanowisko , wiec zostalo zmienone twoje stanowisko ( tytuł ) po to aby
    moznybylo cie zwolnic .

  • 8. Data: 2003-12-30 10:03:05
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "chirs" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Tzn. nie mozna zwolnic bezpodstawnie , mozna natomiast zlikwidowac
    > stanowisko , wiec zostalo zmienone twoje stanowisko ( tytuł ) po to aby

    Mi wydaje sie, ze pierwsza umowe wymieniono jako date od kiedy jest
    pracownikiem firmy i ma w niej ciaglosc zatrudnienia, bez wchodzenia w
    szczegoly jaka to byla umowa. Na nowym stanowisku pracowal ponad rok
    przeciez, tak wiec "teoria spiskowa " nie przemawia tutaj do mnie.
    Sadze, ze przy wypisywaniu wypowiedzenia, w kadrach wpisali daty z
    komputerowej kartoteki pracownika, i stad cale zamieszanie.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##

    ---