PracaGrupypl.praca.dyskusjeObniżenie składki rentowej-obawy › Obniżenie składki rentowej-obawy
    From: "lestat" <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Obniżenie składki rentowej-obawy
    Date: Sat, 30 Jun 2007 13:12:01 +0200

    Witam,

    Od 1-go lipca zmniejsza się składka rentowa o 3% po stronie pracownika.
    Chciałbym dowiedzieć się, czy istnieje możliwośc wypłacenia wynagrodzenia
    takiego samego jak przed obniżką tej składki? Wynagrodzenie powinno wzrosnąc
    o 3%, ale np pracodawca może obnizyć mi wynagrodzenie o jakąś sume, żebym
    miał to samo co przed obniżką składki rentowej, a on sam zyskałby na tym np
    o te 3%. Może to co pisze jest absurdalne, ale już wiele rzeczy widziałem,
    wydawałoby się niemozliwych.
    Dodatkowo zapytam się, czy przy każdej zmianie wynagrodzenia (np
    podwyżki pensji) pracodawca jest zobowiązany dać aneks do umowy lub ew. czy
    mogę upominać się o taki aneks? Jeśli nie dostaję, to czy ma to jakieś
    znaczenie np przy kredytach? Jak to wygląda prawnie? Miałem kilka podwyżek i
    nigdy nie miałem aneksu do umowy. W umowie miałem kwote niższą, niż ta,
    którą dostawałem na konto, choć całe wynagrodzenie było wypłacane na
    podstawie umowy o prace.

    Z góry dziękuję za pomoc.