PracaGrupypl.praca.dyskusjeObniżenie składki rentowej-obawy › Re: Obniżenie składki rentowej-obawy
  • Data: 2007-06-30 17:19:09
    Temat: Re: Obniżenie składki rentowej-obawy
    Od: "lestat" <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego od razu takie założenia, że przekręt? Przecież podwyżka może być
    > formie premii uznaniowej /prawidłowa nazwa: nagroda/.

    I to mnie zaciekawiło. Mam umowe przed sobą i to co napisane na niej to:
    umowa o prace na czas nieokreślony i potem kwota, pod którą jest tylko
    wyjaśnienie "składniki prawne i ich wysokość oraz podstawa prawna ich
    ustalenia". Umowa jest bardzo prosta.

    > Najlepiej spytać się w kadrach/ księgowej, z jakich składników ma się
    > naliczane wynagrodzenie. Ewentualnie poprosić o 'pasek' z wypłaty.

    Jeśli wiec mam podwyżke i jest ona płacona co miesiąc w formie wynagrodzenia
    co miesiąc jako całość i nie ma aneksu do umowy, rozumiem wiec, że podwyżka
    jest np nazwana jako premia uznaniowa. Można więc ja obniżać i podwyższać
    jak sie chce bez umowy.(?)