PracaGrupypl.praca.dyskusjeObniżenie składki rentowej-obawy › Re: Obniżenie składki rentowej-obawy
  • Data: 2007-07-03 18:38:08
    Temat: Re: Obniżenie składki rentowej-obawy
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    lestat nabazgrolił na ekranie:
    > Jeśli wiec mam podwyżke i jest ona płacona co miesiąc w formie
    > wynagrodzenia co miesiąc jako całość i nie ma aneksu do umowy, rozumiem
    > wiec, że podwyżka jest np nazwana jako premia uznaniowa. Można więc ja
    > obniżać i podwyższać jak sie chce bez umowy.(?)

    Jeżeli jest jako premia uznaniowa, to tak.
    Ale może być też tak, że szef podniósł ci podstawę (np. w kadrach złożył
    pismo żeby ci od tego i tego miesiąca liczyli wyższą podstawę). Wtedy (gdy
    zmiana jest na dobro pracownika) przyjmuje się, że jeżeli druga strona nie
    protestuje, to nastąpiła zmiana umowy w kwestii podstawy. I wtedy, gdy za
    parę miesięcy pracodawca chciałby obniżyć taką podstawę musiałby dać
    wypowiedzenie zmieniające.
    To wszystko zależy w którym miejscu na pasku masz tą podwyżkę. Kadry powinny
    ci udostępnić wgląd w to.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)