PracaGrupypl.praca.dyskusje › [OT] Odliczanie zdrowotnego w pit-5

  • 1. Data: 2006-02-19 11:52:24
    Temat: [OT] Odliczanie zdrowotnego w pit-5
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Witam!

    Jeżeli ktoś wie, to niech poratuje radą, bo ja już głupieje.
    Rozliczam się z działalności gospodarczej poprzez KPiR. W tamtym roku
    nie odliczałem co miesiąc ubezpieczenia zdrowotnego w comiesięcznym
    pit-5. Dzięki temu dostanę w tym roku zwrot podatku. Ale stwierdziłem,
    że w tym roku nie chcę w ten sposób kredytować państwa i chcę odliczać
    zdrowotne w pit-5. I teraz skąd wziąć kwoty, które mogę odliczyć? Wiem,
    że nie może to być pełna kwota zdrowotnego, tylko jakieś machlojki
    trzeba najpierw przeprowadzić i odliczyć mniej niż się zapłaciło. Jest
    to może podawane gdzieś na stronie Zus'u, albo jakiegoś portalu
    podatkowego? Jakoś nie mogę znaleźć.

    Składki na ubezpieczenia opłacam od minimalnej podstawy wymiaru, czyli
    za styczeń zdrowotne wyszlo 163,78 zł. Ile mam wpisać w pit'a?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 2. Data: 2006-02-19 22:05:52
    Temat: Re: [OT] Odliczanie zdrowotnego w pit-5
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Rafał Wawrzycki napisał(a):

> [...]
    > trzeba najpierw przeprowadzić i odliczyć mniej niż się zapłaciło. Jest
    > to może podawane gdzieś na stronie Zus'u, albo jakiegoś portalu

    W PIT-5 odliczasz 7,75% podstawy ubezpieczenia zdrowotnego. Kwotę
    podstawy znajdziesz na stronie ZUSu, jest też na deklaracji DRA.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2006-02-19 23:25:12
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 19 lut 2006 w liście [news:dtaq3t$af8$1@opal.futuro.pl] Piotr
    [s...@r...com] napisał(a):

    > W PIT-5 odliczasz 7,75% podstawy ubezpieczenia zdrowotnego. Kwotę
    > podstawy znajdziesz na stronie ZUSu, jest też na deklaracji DRA.

    Czyli w przypadku stycznia będzie to:

    1871,73 * 7,75% = 145,05 zł?

    Jeszcze jedno pytanko: czy jeżeli w styczniu nie miałem dochodu
    zmuszającego do rozliczenia się z pit-5, to czy odliczenie grudniowego
    zdrowotnego, płaconego w styczniu nie wchodzi w grę, czy moge np. w
    następnym picie odliczyć i grudzień i styczeń?