PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowy pracodawca czy likwidacja stanowiska?

  • 1. Data: 2006-09-01 21:25:14
    Temat: Nowy pracodawca czy likwidacja stanowiska?
    Od: m...@c...pl

    Witam,
    Mam takie pytanie: pracuje w firmie, ktora zostala kupiona przez
    konkurencje. Niewielka czesc ludzi wywlalaja jednak czesc zostawia. Ja
    naleze do tych drugich, jednak zwiazane jest to z duzymi dojazdami
    (inne miasto) i co gorsza obnizka wynagrodzenia. Nie chce pracowac u
    "nowego" pracodawcy, jak to mozna formalnie i najlepiej dla pracownika
    rozwiazac? Obecnie mam wypowiedzenie 1 m-c, jak to rozegrac? Juz
    dostalem informacje ze jezeli nie chce przejsc to dostane wypowiedzenie
    za porozumieniem stron, ale rozumiem ze nie musze sie na to zgadzac?
    Jaki inny tryb wypowiedzena? Zostaje tylko ten miesiac? Moze likwidacja
    stanowiska pracy? Odprawa? Jezeli tak to jaka?
    Z gory dziekuje za pomoc!
    M.

  • 2. Data: 2006-09-01 22:13:17
    Temat: Re: Nowy pracodawca czy likwidacja stanowiska?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Sep 2006 14:25:14 -0700, m...@c...pl zakodował:

    >dostane wypowiedzenie
    >za porozumieniem stron

    Nie ma czegoś takiego. Albo porozumienie, albo wypowiedzenie.
    Jeżeli się nie zgadzasz, to o porozumieniu nie może być mowy.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-09-02 01:13:07
    Od: "Lazer" <l...@o...pl>

    Jak nie zgodzisz sie na porozumienie, to moga dac Ci dyscyplinarne :)
    Mnie takie cos by spotkalo.
    Wilczy bilet.

  • 4. Data: 2006-09-02 08:37:37
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 2 Sep 2006 03:13:07 +0200, Lazer <l...@o...pl>
    w <426b3$44f8daac$57cfcc62$9025@news.chello.pl> napisał:

    > Jak nie zgodzisz sie na porozumienie, to moga dac Ci dyscyplinarne :)
    > Mnie takie cos by spotkalo.
    > Wilczy bilet.

    Po pierwsze - odpowiada się _POD_ cytatem.
    Po drugie - dyscyplinarka w przypadku odrzucenia porozumienia stron bez
    _poważnego_ powodu oznacza sąd pracy, z dużym prawdopodobieństwem
    przegranej dla pracodawcy. Idea jest taka, żeby zastraszyć pracownika
    aby ze strachu przestał racjonalnie myśleć.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 5. Data: 2006-09-02 08:49:33
    Od: "tom" <t...@p...gazeta.pl>

    poszukaj na google z uzyciem slow:
    zmiana istotnych warunkow zatrudnienia albo istotna zmiana warunkow itp
    znajdziesz przyklady i odpowiedz,

    Tomek

  • 6. Data: 2006-09-02 08:57:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 2 Sep 2006 03:13:07 +0200, "Lazer" <l...@o...pl>
    zakodował:

    >Jak nie zgodzisz sie na porozumienie, to moga dac Ci dyscyplinarne :)

    Formalnie nie ma czegoś takiego, jak "dyscyplinarne". Jest rozwiązanie
    umowy bez wypowiedzenia z winy pracownika. Tylko, że uzasadnieniem
    musi być naruszenie przez niego podstawowych obowiązków.

    >Mnie takie cos by spotkalo.

    I nie poszedłeś do sądu?

  • 7. Data: 2006-09-02 08:58:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 2 Sep 2006 08:37:37 +0000 (UTC), Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> zakodował:

    >Po pierwsze - odpowiada się _POD_ cytatem.

    Po drugie tnie się zbędne cytaty, skoro już zacząłeś ten offtopic.

  • 8. Data: 2006-09-02 10:10:17
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Prosze zapoznac się z art. 23(1) §4 kp

    § 4. W terminie 2 miesięcy od przejścia zakładu pracy lub jego części na
    innego pracodawcę, pracownik może bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym
    uprzedzeniem, rozwiązać stosunek pracy. Rozwiązanie stosunku pracy w tym
    trybie powoduje dla pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą z
    rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

  • 9. Data: 2006-09-03 06:54:26
    Od: "Mike" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > trybie powoduje dla pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą z
    > rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

    No to chyba będzie nawet odprawa dla kolesia :)

  • 10. Data: 2006-09-07 21:35:32
    Od: m...@c...pl

    Mike napisał(a):
    > Użytkownik "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > No to chyba będzie nawet odprawa dla kolesia :)

    dzieki, wiem juz co ja moge zrobic, ale nadal nie wiem co moze
    pracodawca. Czy jezeli nowy pracodawca zaproponuje warunki, ktore mnie
    nie interesuja, to co on moze? Powiem ze sie nie zgadzam na to i .... ?
    Co dalej? Moze mnie zwolnic? Jezeli tak to jak?