PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nocne kolejki po pracowników

  • 1. Data: 2006-11-10 11:52:50
    Temat: Nocne kolejki po pracowników
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    http://tinyurl.com/ygcd8u

    "Przed wojewódzkim urzędem pracy w Warszawie, jak za czasów PRL przed
    mięsnymi, kolejki ustawiają się już o trzeciej w nocy. Stoją
    pracodawcy, którzy nie mogąc znaleźć pracowników, muszą zdobyć
    pozwolenia na pracę dla przyjezdnych ze wschodu. Przy okazji odżyła
    profesja tak zwanego stacza."

  • 2. Data: 2006-11-10 11:55:39
    Temat: Re: Nocne kolejki po pracowników
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 10-11-2006 o 12:52:50 Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > pracodawcy, którzy nie mogąc znaleźć pracowników, muszą zdobyć
    > pozwolenia na pracę dla przyjezdnych ze wschodu. Przy okazji odżyła

    Heh, jest biznes do zrobienia. Wynajem kontenerów mieszkalnych i
    sprowadzanie do stolycy ludzi z wojwódzw o wysokim bezrobociu.

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 3. Data: 2006-11-10 12:13:43
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2006 12:55:39 +0100, Tomek P. napisał(a):

    > Heh, jest biznes do zrobienia. Wynajem kontenerów mieszkalnych i
    > sprowadzanie do stolycy ludzi z wojwódzw o wysokim bezrobociu.

    do stolicy Polski czy Niemiec ?

    nie że byłbym złośliwy, ale mieszkam w pomorskim a wiara stąd
    raczej garnie się do roboty na zachodzie niż na wschodzie

  • 4. Data: 2006-11-10 15:14:55
    Od: "Martin" <a...@c...ef>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
    > http://tinyurl.com/ygcd8u
    >
    > pracodawcy, którzy nie mogąc znaleźć pracowników, muszą zdobyć
    > pozwolenia na pracę dla przyjezdnych ze wschodu.

    Jacy pracodawcy pytam sie. To obraza normalnych pracodawcow, uczciwie
    placacych swoim ludziom i uczciwie ich traktujacych. To sa zwykle sepy,
    ktorzy chca niewolnika za 800 zl.. Czasy, gdy pracowalo sie za niecaly 1 tys
    zl skonczyly sie gdzies z rok temu - teraz na szczescie sytuacja normalnieje
    i miejsce na rynku jest tylko dla dobrych pracodawcow. Pracownicy sa i to
    nawet duzo - trzeba im tylko uczciwie zaplacic.

  • 5. Data: 2006-11-10 16:45:57
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Martin" <a...@c...ef> napisał w wiadomości

> [...]
    > normalnieje i miejsce na rynku jest tylko dla dobrych pracodawcow.
    > Pracownicy sa i to nawet duzo - trzeba im tylko uczciwie zaplacic.

    Rozumiem i popieram.
    Ale wytłumacz tym tłumokom w mediach że chodzi
    o legalnych niewolników ze wschodu.
    Bo ustawa pozwala na zatrudnienie obcokrajowców
    po spełnieniu odpowiednich warunków.

    Józek

  • 6. Data: 2006-11-10 19:44:35
    Od: "Martin" <a...@c...ef>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Rozumiem i popieram.
    > Ale wytłumacz tym tłumokom w mediach że chodzi
    > o legalnych niewolników ze wschodu.
    > Bo ustawa pozwala na zatrudnienie obcokrajowców
    > po spełnieniu odpowiednich warunków.

    dodam jeszcze tylko ze co dzien modle sie o to, zeby z tego kraju wyjechalo
    jeszcze z 1 milion osob w wieku produkcyjnym. sytuacja znormalnieje jeszcze
    bardziej a stawki pojda w gore.

  • 7. Data: 2006-11-10 20:26:13
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 10-11-2006 o 20:44:35 Martin <a...@c...ef> napisał(a):

> [...]
    > wyjechalo
    > jeszcze z 1 milion osob w wieku produkcyjnym. sytuacja znormalnieje

    Wyjadą ci najbardziej operatywni i rzutcy, a zostaną tacy jak Ty?

  • 8. Data: 2006-11-10 20:37:04
    Od: "Martin" <a...@c...ef>

    Użytkownik "Tomek P." <a...@y...pl> napisał w wiadomości
    > Wyjadą ci najbardziej operatywni i rzutcy, a zostaną tacy jak Ty?

    Nie o to chodzi. Po prostu nie znoslbym rozstania z zona i dziekiem, a nie
    stac mnie zeby od razu ich sciagnac za soba. Dodatkowo za slabo znam
    angielski. Zreszta z mojego doswiadczenia wynika odwrotnie. Wyjezdzaja
    wlasnie ci najmniej rozgarnieci, ktorzy nie moga sobie poradzic z polskimi
    realiami pracy zawodowej, nie moga znalezc pracy i wola pozmywac gary za
    pare funtow i godnie zyc niz w PL byc na bezobociu. Ja natomiast jestem
    typowym sredniakiem, ani specjalnie rozgarniety, ano znowu ostatnia
    pierdola, mam wyzsze wyksztalcenie, 14 letnie doswiadczenie zawodowe, IMHO
    niezly zawod - ot typowy przedstawiciel klasy sredniej.

  • 9. Data: 2006-11-10 20:55:44
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Martin wrote:

> [...]
    > realiami pracy zawodowej, nie moga znalezc pracy i wola pozmywac gary za
    > pare funtow i godnie zyc niz w PL byc na bezobociu.

    Troche sobie zaprzeczasz. Jesli wyjezdzaja najmniej rozgarnieci, to ich
    wyjazd nie powinien miec zadnego wplywu na Twoja sytuacje na rynku
    pracy, poniewaz nie sa dla Ciebie konkurencja i zajmuja inne nisze.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 10. Data: 2006-11-11 00:35:32
    Od: u...@g...pl

    Immona napisał(a):

    > Troche sobie zaprzeczasz. Jesli wyjezdzaja najmniej rozgarnieci, to ich
    > wyjazd nie powinien miec zadnego wplywu na Twoja sytuacje na rynku
    > pracy, poniewaz nie sa dla Ciebie konkurencja i zajmuja inne nisze.

    Tak by było jakby wyjechało kilka tysięcy, przy milionie to chyba i
    jemu by się poprawiło, przynajmniej by miał straszaka "proszę o
    podwyżkę, bo i ja wyjadę" ;-).