PracaGrupypl.praca.dyskusje › zamiana umowy zlecenia na działalność

  • 1. Data: 2006-11-10 15:05:09
    Temat: zamiana umowy zlecenia na działalność
    Od: <d...@n...pl>

    W najbliższym czasie będe miał okazję sobie troch dorobić - ok 30 tyś.
    Podatek od tego spory, więc zastanawiam się czy nie przejść na działalność i
    odliczyć sobie jakies koszty np. dojazdy, remont siedziby firmy :-) itp.
    Jestem już gdzieś zatrudniony, więc będę chyb apłacił tylko podatek 19%?

  • 2. Data: 2006-11-10 17:22:52
    Temat: Re: zamiana umowy zlecenia na działalność
    Od: Basia <b...@g...pl>

    d...@n...pl napisał(a):
> [...]
    > odliczyć sobie jakies koszty np. dojazdy, remont siedziby firmy :-) itp.
    > Jestem już gdzieś zatrudniony, więc będę chyb apłacił tylko podatek 19%?

    Będziesz miał na tyle faktur?

    --
    Pozdrawiam,

    Basia

    http://www.BiznesForum.pl - Największe Forum Biznesowe w sieci!

  • 3. Data: 2006-11-10 17:35:40
    Od: <d...@n...pl>

    Użytkownik "Basia" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Będziesz miał na tyle faktur?

    Tak, ponieważ kupuję mieszkanie tzn. siedzibę firmy.

  • 4. Data: 2006-11-10 21:31:30
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    Użytkownik <d...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ponieważ kupuję mieszkanie tzn. siedzibę firmy.

    To rejestruj się,

    ale amortyzacja budynków to jak się nie mylę 2,5 % na rok,
    czyli taki procent wartości mieszkania będziesz mógł
    odliczyć od dochodów

    wr,
    www.multibiuro.pl

  • 5. Data: 2006-11-11 01:27:19
    Od: w...@o...pl (SW)

    W skróczie mówiąc jeżeli twoje koszty przewyższą 20% przychodu to warto
    założyć działalność.

  • 6. Data: 2006-11-11 08:27:03
    Od: <d...@n...pl>

    Użytkownik "iso" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > ale amortyzacja budynków to jak się nie mylę 2,5 % na rok,
    > czyli taki procent wartości mieszkania będziesz mógł

    Samo mieszkanie kupiłbym na siebie, ale remont zrobiłbym na firmę.

  • 7. Data: 2006-11-11 08:28:10
    Od: <d...@n...pl>

    Użytkownik "SW" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    .pl...
    > W skróczie mówiąc jeżeli twoje koszty przewyższą 20% przychodu to warto
    > założyć działalność.

    A jeżeli tak się stanie, że z punktu widzenia US moja firma, nie będzie
    przynosić dochodu, a więc nie będe płacić podatku, to czy US lubi się
    czepiać i śle kontrole?

  • 8. Data: 2006-11-13 15:08:06
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    > Samo mieszkanie kupiłbym na siebie, ale remont zrobiłbym na firmę.

    chcesz uciec z tymi 30 tys. w koszty, wiec pisze
    z mieszkania nie będzie jednorazowo dużych kosztów,
    koszty rozłożą się na jakieś 40 lat.,

    ogólnie to polecam dobry kontakt z księgowościa jak chcesz bawić
    się w firmę

    pozdrawiam,
    wr
    www.multibiuro.pl

  • 9. Data: 2006-11-13 15:12:26
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    > A jeżeli tak się stanie, że z punktu widzenia US moja firma, nie będzie
    > przynosić dochodu, a więc nie będe płacić podatku, to czy US lubi się
    > czepiać i śle kontrole?

    od jakiegos czasu, to nic nie lubi robić :-)

    nikt nie wymaga od firmy, żeby przynosiła zyski, chodź taki jest cel,
    i US martwi się o podatników, kórym nie udaje się osiągnąć celu
    Jeśli masz w papierkach wszystko OK, nie masz sie czego obawiać

    Najlepiej jeszcze księgowość zlecić firmie ubezpieczonej od
    wszelkich błedów formalnych, które mogły by Ciebie obciążyć.

    wr,
    www.multibiuro.pl