PracaGrupypl.praca.dyskusje › <<Nieuczciwy "pracodawca">> ciąg dalszy

  • 1. Data: 2003-06-05 10:16:55
    Temat: <<Nieuczciwy "pracodawca">> ciąg dalszy
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

    Witam ponownie.
    Być może niektórzy pamiętają tamten wątek, a jeśli nie a macie ochotę i czas
    zerknąć to poczytajcie:
    Wątek zwie się:
    Nieuczciwy "pracodawca"

    Otóż, cytowałem tam fragment maila od właściciela firmy TELEADRESON -
    tytułowego "pracodawcy",
    w którym pisze on, iż jeśli sobie tego życzę, mogą mi przysłać świadectwo
    pracy, ale z wpisanym zwolnieniem dyscyplinarnym.
    No to wysłałem do owej firmy list polecony za potwierdzeniem odbioru, że
    owszem chcę takie świadectwo pracy otrzymać. (przypomnę może, że umowy o
    pracę nie mówiąc już o wynagrodzeniu nie otrzymałem).
    Minęły już ze 3 tygodnie odkąd otrzymałem pocztą potwierdzenie odbioru
    mojego wezwania do wydania świadectwa pracy. Samego świadectwa oczywiście
    nie otrzymałem.
    Jak myślicie, czy mogę już kierować sprawę do Sądu Pracy? Normalnie
    pracodawca ma na wydanie Ś.P. 2 tygodnie, więc chyba czas najwyższy?
    Pozew o ustalenie istnienia stosunku pracy już napisałem.
    O wypłacenie wynagrodzenia wraz z odsetkami również.
    Nie wiem tylko czy powinienem złożyć od razu oba czy trzeba najpierw
    zakończyć jedno, by wystosować drugie?
    Może coś podsuniecie?

    PS. Jakby ktoś potrzebował wzór takiego pozwu, służę pomocą.

    pozdrawiam
    PROZAiC

  • 2. Data: 2003-06-05 12:25:11
    Temat: Re: <<Nieuczciwy "pracodawca">> ciąg dalszy
    Od: "Muzzy" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PROZAiC" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak myślicie, czy mogę już kierować sprawę do Sądu Pracy? Normalnie
    > pracodawca ma na wydanie Ś.P. 2 tygodnie, więc chyba czas najwyższy?
    Oczywiście pracodawca ma obowiązek na niezwłoczego wydania świadectwa pracy
    po ustaniu stasunku pracy (czyt. w ostatni dzień pracy)

    > Pozew o ustalenie istnienia stosunku pracy już napisałem.
    > O wypłacenie wynagrodzenia wraz z odsetkami również.
    > Nie wiem tylko czy powinienem złożyć od razu oba czy trzeba najpierw
    > zakończyć jedno, by wystosować drugie?
    Obydwa pozwy złóż jednocześnie sędzia prowadzący połączy oba pozwy i będzie
    je prowadził na tej samej rozprawie.

  • 3. Data: 2003-06-05 21:16:40
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Thu, 5 Jun 2003 14:25:11 +0200, "Muzzy" <p...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Użytkownik "PROZAiC" <p...@g...pl> napisał w wiadomo?ci
    >czas

    >Oczywi?cie pracodawca ma obowi?zek na niezwłoczego wydania ?wiadectwa pracy
    >po ustaniu stasunku pracy (czyt. w ostatni dzień pracy)

    Tak dla uściślenia to ma siedem dni na wystawienie świadectwa pracy.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski