PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieodebrane dokumenty dla ZUS przez pracodawcę

  • 1. Data: 2008-08-22 06:51:21
    Temat: Nieodebrane dokumenty dla ZUS przez pracodawcę
    Od: "Oxymoron" <o...@o...ppp.pl>

    Cześć - moja zona z racji tego, ze niedlugo dobije do 180 (czy iluś tam
    ustawowych - nie znam się :)) dni na chorobowym musiała zdobyć dla ZUS
    zaświadczenie od lekarza oraz wypełnić część formularza (nie pamiętam
    symbolu) którego 2gą część wypełnia pracodawca. Miesiąc temu wysłała papiery
    do pracodawcy ale ten nie odebrał ich z awizo (po 3krotnym awizowaniu) i
    wczoraj papiery wróciły. Co teraz? Jak postąpić by nie stracić świadczenia
    od ZUS (wszak jest już za późno na dalsze wypełnianie wniosków)
    Pracodawca ma siedzibę 350 km od miejsca zamieszkania.

    Pozdr

  • 2. Data: 2008-08-22 09:00:44
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Nie jestem specjalistą od tego typu sytuacji :) ale organizacyjnie to
    bym zrobił tak:
    primo dowiedział się u właściwych źródeł jakie są konkretne terminy.
    Na tym będziesz dalej bazować (telefon do ZUS, przewertowanie uchwał,
    ustaw i takie tam)
    secundo dowiedział się w miejscu, do którego masz (a właściwie ma
    twoja żona) składać rzeczony formularz o właściwość postępowania (ze
    swojej strony jak rozumiem wykonaliście wszystko co możliwe i macie
    udokumentowaną próbę dostarczenia formularza do pracodawcy) tu będziecie
    mieli odpowiedź jak urząd sprawę widzi i co ewentualnie musielibyście
    jeszcze zrobić.
    i tertio - dlaczego nie próbowaliście się kontaktować z pracodawcą??
    przecież to żaden problem wykonać telefon, przedstawić jak sprawa
    wygląda i dowiedzieć sie do kogo personalnie można wysłać formularz do
    wypełnienia. Kurier, nastepnego dnia pismo jest w firmie, właściwa osoba
    przybija pieczątkę gdzie potrzeba i dzień później masz pismo spowrotem.

    pzdr

  • 3. Data: 2008-08-22 10:10:33
    Od: "Oxymoron" <o...@o...oodo.pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypełnienia. Kurier, nastepnego dnia pismo jest w firmie, właściwa osoba
    > przybija pieczątkę gdzie potrzeba i dzień później masz pismo spowrotem.

    Nie napisałem tego ale telefonów z naszej strony było tak na oko ze 130 (pod
    numer wskazany jako kontaktowy innego nie mamy) - zero kontaktu

    Mysle, ze przekaze najblizszym sklepie (bo oni sklepy mają) pismo, wezme
    pieczatke i podpis z datą odbioru

    Pozdr