PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadectwa pracy

  • 1. Data: 2008-08-21 10:37:42
    Temat: Świadectwa pracy
    Od: "Łukasz" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.
    Pracowałem w firmie A, po czym przeniosłem się do firmy B. Z firmy A wziąłem
    świadectwo pracy i zatrudniając się w firmie B dałem im to świadectwo wraz z
    innymi dokumentami, których wymagali.
    Pytanie: Czy to prawda, że oni mi tego świadectwa nie oddadzą jak będę się
    zwalniał?

  • 2. Data: 2008-08-21 10:39:54
    Temat: Re: Świadectwa pracy
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Łukasz pisze:
> [...]
    > innymi dokumentami, których wymagali.
    > Pytanie: Czy to prawda, że oni mi tego świadectwa nie oddadzą jak będę się

    Świadectwo pracy powinieneś pokazać, a nie zostawić.... Oni sobie mogli
    je skserować, opatrzyć adnotacją, że kopia wykonana z oryginału (jeśli
    potrzebują) i schować sobie kopię, ty zabierasz swoje świadectwo do domu.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2008-08-21 11:25:08
    Od: "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl>

    > Świadectwo pracy powinieneś pokazać, a nie zostawić.... Oni sobie mogli
    > je skserować, opatrzyć adnotacją, że kopia wykonana z oryginału (jeśli
    > potrzebują) i schować sobie kopię, ty zabierasz swoje świadectwo do domu.

    No tak, ale nie wiedziałem o tym. Gdybym wiedział dałbym im kopię, albo
    chociaż zrobił kopię dla siebie... Pierwszy raz zmieniałem pracę, chcieli
    świadectwo to im dałem, zakładając, że mi zwrócą kiedy będziemy się rozstawać.
    Czyli rozumiem, że w tej sytuacji to czy dostanę to świadectwo z powrotem czy
    nie zależy od dobrej woli pracodawcy?
    I jeszcze jedno: Czy poprzednia firma (firma A) może mi na moje życzenie
    wystawić duplikat świadectwa? Czy oni przechowują swoją kopię tego świadectwa?
    (czy mają taki obowiązek?).

  • 4. Data: 2008-08-21 20:26:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8jjak$kkk$1@inews.gazeta.pl Łukasz
    <l...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > rozstawać. Czyli rozumiem, że w tej sytuacji to czy dostanę to
    > świadectwo z powrotem czy nie zależy od dobrej woli pracodawcy?
    Pewnie, pewnie, pogniewa się to nie odda...
    Boszszsze, ja rozumiem braki w obyciu w życiu społecznym, nawet podstawowe,
    ale żeby dorosły człowiek miał takie zagwozdki?? Oryginały własnych
    dokumentów byle komu dawać?

    Zabierz im ten oryginał, bo to twoja własność. W razie potrzeby wystąp
    wsposób formalny na piśmie o zwrot dokumentu.

    > I jeszcze jedno: Czy poprzednia firma (firma A) może mi na moje życzenie
    > wystawić duplikat świadectwa?
    Tak.

    > Czy oni przechowują swoją kopię tego
    > świadectwa? (czy mają taki obowiązek?).
    A nie kwitowałeś na kopii odbioru?
    W ich własnym interesie jest mieć dowód, że ci wydali zgodnie z prawem.

    --
    Jotte