PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nic juz mnie nie bawi, nie chce mi sie zyc

  • 11. Data: 2003-06-07 09:50:34
    Temat: Re: Nic juz mnie nie bawi, nie chce mi sie zyc
    Od: "Lukas" <n...@o...pl>

    > Podczas mojej pracy w latach 1999-2000 pracodawca rozwiazal firme i nie
    > wyplacil mi kasy za 5 miesiecy pracy tj. 17000 zl, pomimo wyroku sadu i
    tak
    > nie otrzymalem tej kasy.

    Kolego zastanawiam sie jak przetrwałes te 5 miesięcy bez wypłaty.
    Dlaczego tak długo dałes sie rolować ???

    Poza tym jakby s oszczedzał to dzisiaj bys miał oszczedności i naluzie
    szukał pracy
    a tak masz nóż na gardełku.

    Ja miałem taka sytuacje , ze tez mi koles zalegał za prace. Kase płacił z
    góry. Pewnego 20 -go miesiaca dzwoni do mnie i pyta jak tam nasze sprawy.
    A ja mu na to jakie "nasze"sprawy - on wtedy, mówi 'no biznes"
    wiec ja: własnie teraz sprawdzam konto w banku i nie moge ujrzec przelewu od
    pana
    on: zaczyna sie tłumaczyc , ze teraz posucha i dostane kase później
    wiec ja: prosze zadzwonic później
    on : jest pan nie odpowiedzialny
    ja: jestem odpowiedzialny za moje dzieci , a nie za panskie klopoty
    on: musi pan to zrozumiec
    ja: koledze moj juz pana próbuje zrozumiec przez 3 miesiące
    on: i widzi pan on moze zrozumiec
    ja: ja tez , ale nie moja rodzina - do ułyszenia
    on : aaaaaaaaa
    ja: przyciskam w telefonie zakończ

    pracowałem tylko 20 dni bez kaski, sąd by nie pomógł

  • 12. Data: 2003-06-07 21:46:07
    Od: -=tgp=- <j...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Nina M. Miller wrote:

    > hm... odnosze wrazenie,, ze gdzies po drodze jakis blad poelniales w
    > tym szukaniu pracy, skoro masz dwa fakultety, certyfikaty..

    a ja odnoszę wrażenie że słabo znasz realia polskie, śmiem twierdzić, że
    bardzo słabo...

    Pozdrawiam
    G.P.

  • 13. Data: 2003-06-07 22:37:02
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    -=tgp=- <j...@w...iie.pz.zgora.pl> writes:

    > a ja odnoszę wrażenie że słabo znasz realia polskie, śmiem twierdzić, że
    > bardzo słabo...

    oczywiscie, realia polskie uniwersalna wymowka na niemoznosc
    znalezienia pracy.

    no dobra realia sa jakie sa, ciezko jest. ALE i w takich realiach
    ludzie znajduja prace, jakos to robia, nie? wiec moze zamiast siedziec
    i produkowac wymowki lepiej sie zastananowic JAK oni to robia? ruszyc
    cos do przodu?

    co z tego ze jest ciezko? czy od narzekania, ze jest ciezko do dupy i
    nic sie nie uda splynie ci nagle kasa na zycie? nie?
    to po jaka cholere siedziec i bezproduktywnie narzekac? poprawi ci sie
    samopoczucie, jak cie ktos po glowce poklepie i pzytaknie - moze na
    jeden dzien. a na drugi, jak nie bedziesz mial kasy na zarcie, zniknie
    jak przekluty balonik. wiec moze lepiej ruszyc mozg i dupe i cos
    zrobic, he?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 14. Data: 2003-06-08 02:38:59
    Od: "eastwoo" <s...@p...fm>

    wiesz co czasami widze twoje "madre" porady i nasuwa mi sie jedno pytanie:
    DLACZEGO NIE RADZISZ LUDZIOM ZROBIC PO PROSTU TEGO CO SAMA ZROBILAS - WYJSC
    ZA CUDZOZIEMCA??? Nie sadzisz ze dawanie rad w takich sytuacjach
    oslabia twoj autorytet?
    Jak zobaczylem twojego "ukochanego" - od razu widac ze za takiego mozna
    wyjsc tylko dla wygodnego zycia
    Niektore polki sa zalosne...

  • 15. Data: 2003-06-08 06:57:18
    Od: -=tgp=- <j...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Nina M. Miller wrote:

    > oczywiscie, realia polskie uniwersalna wymowka na niemoznosc
    > znalezienia pracy.

    CZŁOWIEKU - CZYTAJ UWAŻNIE I ZE ZROZUMIENIEM!
    CZŁOWIEKU - CZYTAJ UWAŻNIE I ZE ZROZUMIENIEM!
    CZŁOWIEKU - CZYTAJ UWAŻNIE I ZE ZROZUMIENIEM! (nie wiem czy nie za mało
    powtórzeń...)

    Jaka wymówka? O czym Ty w ogóle piszesz? Z wielu Twoich wypowiedzi
    wynika że nie masz pojęcia o tym, co się od jakiegoś czasu w Polsce
    dzieje na rynku pracy (nie wiem czy to Cię pocieszy, ale nie jesteś w
    tym odosobniona - sam dopóki miałem pracę należałem do tej grupy).
    Przyjmij na wiarę - Polska to dziwny kraj - można być wykształconym
    specjalistą z doświadczeniem i nie mieć pracy, ale można być
    niedouczonym idiotą bez wykształcenia (nie licząc podstawówki) i
    zajmować dobre stanowisko o dużym prestiżu społecznym. I nie musi to być
    wina szukającego jak starasz się dowieść w swoich komentarzach, czym być
    może ranisz ludzi biorących Twoje słowa do serca. Według Ciebie ofiara
    jest sama sobie winna? Zastanów się...

> [...]
    > ludzie znajduja prace, jakos to robia, nie? wiec moze zamiast siedziec
    > i produkowac wymowki lepiej sie zastananowic JAK oni to robia? ruszyc

    Czy zdajesz sobie sprawę jak niewielu ludzi znajduje pracę - nie licząc
    rotacji związanej np. z działalnością supermarketów? Czy wiesz, że dużym
    problemem jest już nie tylko liczba bezrobotnych, ale tempo przyrostu
    tej liczby? Czy wiesz dlaczego powstał program "pierwsza praca" - według
    mnie głupi jak większość pomysłów naszych rodzimych specjalistów?
    Spróbuj spokojnie odpowiedzieć sobie na te pytania...

    > co z tego ze jest ciezko? czy od narzekania, ze jest ciezko do dupy i
    > nic sie nie uda splynie ci nagle kasa na zycie? nie?
    > to po jaka cholere siedziec i bezproduktywnie narzekac? poprawi ci sie

    I znowu sugerujesz, że autor wątku i WIELU innych ludzi "nie rusza mózgu
    i dupy", tylko siedzi i narzeka. Ale tak nie jest, bo życie to nie post
    na grupie dyskusyjnej - tu trzeba coś jeść, gdzieś mieszkać, dbać o
    swoją rodzinę itd.

> [...]
    > jeden dzien. a na drugi, jak nie bedziesz mial kasy na zarcie, zniknie
    > jak przekluty balonik. wiec moze lepiej ruszyc mozg i dupe i cos

    Jasne - według Ciebie lepiej powiedzieć "rusz dupę, to wszystko przez
    ciebie - jesteś nieudacznikiem - weź się w graść". To dopiero pomaga...

    Mimo wszystko
    Pozdrawiam
    G.P.

  • 16. Data: 2003-06-08 10:19:19
    Temat: Odp: Nic juz mnie nie bawi, nie chce mi sie zyc
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > a ja odnoszę wrażenie że słabo znasz realia polskie, śmiem twierdzić, że
    > bardzo słabo...

    W ogóle ich nie zna, pisze co popadnie ale najczęściej ten kto nie potrafi
    znaleźć pracy ponosi winę a już napewno nie polskie realia ani pracodawcy
    według niej.
    Ninka tam za oceanem jesteś za mądra, pomieszkałabyś tu, poszukałabyś pracy
    przez UP przez rok to byśmy pogadali, zejdź kobieto na ziemię tu jest Polska
    a nie USA !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 17. Data: 2003-06-08 11:43:55
    Od: "Losiu z Wrocka" <j...@b...gnet.pl>

    Najlepsze jest to ze hm .. jestem logistykiem, planista, zakupowcem a kiedys
    bylem konsultantem BAAN -a, i tam sie nauczylem troche programowania w
    SQL-u. Tam gdzie chciano ze mnie zrobic prgramiste to mialem pisac dosc
    skomplikowane raporty pod Oraclem. Programista nie czuje sie (skonczone
    studia finanse i bankowosc, ale to mnie raczej nie ciagnie - bardziej
    logistyka,systemy wszelakego zarzadzania) choc na poczatku chcialem wiecej
    sie nauczyc, ale jesli od czlowieka rzada sie odrazu wysokiego poziomu
    programowania to ... czulem sie jakbym stanal przed wielka sciana.
    pozdr

  • 18. Data: 2003-06-08 11:44:30
    Od: "Losiu z Wrocka" <j...@b...gnet.pl>

    nie jestem informatykiem, przeczytaj post wyzej\

  • 19. Data: 2003-06-09 10:40:09
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    Staaary - nie bede przytaczal tutaj Twojego postu, powiem krotko: Nina ma
    racje. A jesli nie potrafisz zweryfikowac swych nastawien do zycia (bo tu
    chyba tylko o to chodzi), to masz problem. Z samym soba.
    I jesli Polska jest dla Ciebie zbyt dziwnym krajem, to tez masz problem. Tym
    razem zwiazany z rodzicami - to ich wina, ze jestes Polakiem ;-)

    Pisales o idiotach, ktorzy maja lepiej niz ludzie "madrzy" - a moze czas
    zweryfikowac kryteria, jakie stosujesz osadzajac ludzi? Wiem, ze to trudne,
    bo moze sie okazac, ze sam jestes idiota - no coz, piszesz publicznie ->
    ponosisz ryzyko ;-)

    Pisales o tym, ze wiekszosc pomyslow naszych rodzimych specjalistow jest
    glupich. Masz lepsze? Jakies propozycje? Mi tez sie wiele rzeczy nie podoba,
    ale zajmijmy sie nasza robota, a rzadzenie zostawmy tym, ktorzy sie lepiej
    od nas na tym znaja. Tak bedzie lepiej dla nas, dla nich i dla ogolu.
    A jesli uwazasz, ze lepiej sie znasz - pokaz to! Moze zostaniesz wybranym...

    Rusz dupe, wez sie w garsc, i przestan narzekac razem z innymi - co to,
    kolko rozancowe?

    PiotrG

  • 20. Data: 2003-06-09 13:27:19
    Od: -=tgp=- <j...@w...iie.pz.zgora.pl>

    PiotrG wrote:
    > Staaary - nie bede przytaczal tutaj Twojego postu, powiem krotko: Nina ma
    > racje.

    Argument nie do odparcia staaary..., nie - poczekaj! Nina nie ma racji! :)

    > A jesli nie potrafisz zweryfikowac swych nastawien do zycia (bo tu
    > chyba tylko o to chodzi), to masz problem. Z samym soba.

    Ależ ja weryfikuję. Opieram się na tym, czego doświadczam. I powiem Ci,
    że jestem postrzegany raczej jako optymista niż pesymista. Ale mam taki
    problem, że gdyby ktoś mi napluł w twarz - nie potrafiłbym powiedzieć że
    deszcz pada.

    > I jesli Polska jest dla Ciebie zbyt dziwnym krajem, to tez masz problem. Tym
    > razem zwiazany z rodzicami - to ich wina, ze jestes Polakiem ;-)

    Ależ nie przekręcaj - nie napisałem, że Polska jest zbyt dziwna.
    Napisałem, że jest dziwna. A to subtelna różnica w zapisie, ale znacząca
    w wymowie. Gdyby była "zbyt" - to bym chyba tu nie siedział.
    Tak przy okazji - może to wina dziadków - a nie rodziców?

> [...]
    > bo moze sie okazac, ze sam jestes idiota - no coz, piszesz publicznie ->

    Nie ironizuj. Zbyt poważny temat. Jedynymi kryteriami jakie stosuję w
    tym przypadku jest poziom fachowości, zakres wiedzy oraz umięjętności w
    dziedzinie w związanej z pracą danej osoby. Krótko - niekompetencja. I
    żeby nie było niedomówień - ja nie twierdzę, że tak jest w większości
    przypadków, ale się zdarza - czasami często. Jeśli nigdy nie spotkałeś
    się z takimi ludźmi to masz szczęście :)
    Przykłady ludzi, którzy według moich kryteriów są "be" (specjalnie dla
    Ciebie):
    - policjant RD nie znający dokładnie przepisów KRD,
    - urzędniczka w uzrędzie, która popełnia błedy wynikające z
    nieznajomości przepisów (żeby było śmnieszniej - nie ponosi za to
    odpowiedzialności),
    - celnik nieznający przepisów celnych,
    - itd...
    UWAGA (specjalnie dla Ciebie): nie piszę o grupach zawodowych, ale o
    pojedyńczych osobach.

    Według kryteriów które stosuję nie jestem idiotą. Być może według twoich
    tak, ale to twój problem... Ja piszę o ludziach których spotkałem, Ty
    próbujesz ośmieszyć mnie - zupełnie mnie nie znając.

> [...]
    > A jesli uwazasz, ze lepiej sie znasz - pokaz to! Moze zostaniesz wybranym...

    Uwaga odnośnie specjalistów dotyczyła "elit" rządzących, ale i lokalnych
    władz. Ja nie jestem specjalistą w dziedzinach dotyczących gospodarki
    czy tym bardziej polityki. Ale mam zastrzeżenia co do podejmowanych
    decyzji. Bo ja nie muszę znać mechanizmów, ja oceniam jakość pracy i
    podejmowanych deyzji po efektach. A efekty są mierne, wręcz żałosne. Nie
    mówiąc o celowości niektórych pomysłów. Tych "kilka" lat eksperymentów
    na Polakach świadczy dobitnie, że coś jest nie tak.
    Chyba, że według Ciebie wszystko jest w porządku. Być może nie widziałeś
    dzieci szukających jedzenia w śmietniku. Ale to pewnie wina rodziców i
    tych wstrętnych gówniarzy - mogą przecież ruszyć dupę i wziąść się w
    garść...

    > Rusz dupe, wez sie w garsc, i przestan narzekac razem z innymi - co to,
    > kolko rozancowe?

    To znaczy co mi sugerujesz? Możesz konkretniej? A jeśli chodzi o kółko
    różańcowe to nie bardzo wiem o co chodzi i co chciałeś przez to
    powiedzieć. Ale pewnie to mój problem.
    Tak przy okazji - rusz dupę, porozglądaj się wokoło, pojeździj po Polsce
    - najlepiej rowerem, żebyś czegoś nie przegapił. Tylko, że zawsze
    istnieje obawa, że nalezysz do tych co (UWAGA: przenośnia) "mają oczy, a
    nie widzą".
    Podsumowując - nie staram się byc złośliwy, ale "syty nie zrozumie
    głodnego". I nie traktuj tego posta zbyt osobiście - wstyd przyznac, ale
    ja tez myślałem podobnie jak Ty czy Nina dopóki nie rzeczywistość nie
    zweryfikowała moich poglądów. I mała prośba - jeśli chcesz odpowiedzieć
    na ten post - to staraj się używać argumentów a nie próbować mnie
    ośmieszyć, bo często przynosi to niezamierzony skutek.
    Wszystko zalezy od punktu siedzenia! :)

    Pozdrawiam
    G.P.