PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nazwa firmy?

  • 1. Data: 2005-01-03 09:50:49
    Temat: Nazwa firmy?
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Witam,
    zmierzam założyć działalność, udałem się do urzędu miasta i pani
    poinformowała mnie że nie prowadzą ewidencji nazw i jako nazwę firmy mogę
    sobie wpisać dowolną, nawet jeśli już taka firma istnieje.
    Czy to prawda, czy mogę założyć taką samą nazwę jak ma np. sąsiad?
    czy na dalszym szczeblu zakładania ktoś nie powie że taka firma już istnieje
    i wszystko będę musiał robić od nowa?

    Co w sytuacji kiedy wymyślę sobie nazwę i za jakiś czas dowiem się że taka
    firma już istnieje.
    Ze względów etycznych nie chciałbym zakładać firmy o takiej nazwie która już
    jest.
    Gdzie mogę sprawdzić czy nazwa przeze mnie wymyślona już istnieje?

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-03 09:52:13
    Temat: Re: Nazwa firmy?
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > Gdzie mogę sprawdzić czy nazwa przeze mnie wymyślona już istnieje?

    www.google.pl
    www.teleadreson.com.pl
    www.ditel.pl

    Powodzenia,

    Kania

  • 3. Data: 2005-01-03 10:06:45
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2005 10:50:49 +0100, Piotr <p...@w...pl> napisał:

    > Gdzie mogę sprawdzić czy nazwa przeze mnie wymyślona już istnieje?

    Jest cos takiego jak znaki i nazwy zastrzezone (z literka "R" w koleczku,
    o ile mnie pamiec nie myli).
    Kiedys znalazlezlem w google jakis wykaz na teren Polski, wklepujac jakas
    kombinacje powyzszych slow - co autorowi posta polecam i zycze powodzeina
    w poszukiwaniach.
    Jesli nazwa jest niezastrzezona, to chyba (?) mozna jej uzywac bezkarnie,
    ale np. ktos o tej samej nazwie dzialajacy w tej samej brazy na rynku
    lokalnym moze zarzadac zmiany nazwy grozac skierowaniem sprawy do sadu.
    Tam sprawa sie moze wyjasnic, czy nazwa naruszyla prawa i interesy firmy
    skarzacej czy nie.
    Polecam grupe pl.biznes

  • 4. Data: 2005-01-03 10:25:04
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <crb4f3$47c$1@atlantis.news.tpi.pl> "Piotr" <p...@w...pl> writes:
    >From: "Piotr" <p...@w...pl>
    >Subject: Nazwa firmy?
    >Date: Mon, 3 Jan 2005 10:50:49 +0100

    >Gdzie mogę sprawdzić czy nazwa przeze mnie wymyślona już istnieje?

    W roznych miejscach ale czy Ci czyms grozi duplikat to w Urzedzie Patentowym
    zgloszenia nazw zastrzezonych.
    Jesli sasiad nie ma nazwy zastrzezonej to mozesz swoja firme nazwac tak
    samo. W moim przypadku nie dalo sie zastrzec nazwy ze wzgledu na brak zgody
    firmy z Poznania nazywajacej sie "podobnie" (wedlug Urzedu Patentowego) i
    mam w Google kilku konkurentow :-)))

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 5. Data: 2005-01-04 16:50:57
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    wiadomości news:schmielarz.4894.0@uniprojekt.com.PL...

    > Jesli sasiad nie ma nazwy zastrzezonej to mozesz swoja firme nazwac tak
    > samo. W moim przypadku nie dalo sie zastrzec nazwy ze wzgledu na brak
    zgody

    Tylko w przypadku jezeli sasiad ma takie samo imie i nazwisko. Nie
    zarejestrujesz dzialalnosci gospodarczej osoby fizycznej bez zawarcia tych
    danych w nazwie.

    szomiz
    -- --- -- --- -- ---
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 6. Data: 2005-01-05 01:03:48
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <crehl3$b8c$1@nemesis.news.tpi.pl> "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> writes:
> [...]
    >
    >Tylko w przypadku jezeli sasiad ma takie samo imie i nazwisko. Nie
    >zarejestrujesz dzialalnosci gospodarczej osoby fizycznej bez zawarcia tych

    Masz racje! Zmienily sie przepisy ...

  • 7. Data: 2005-01-05 02:12:27
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > Ze względów etycznych nie chciałbym zakładać firmy o takiej nazwie która
    już
    > jest.
    > Gdzie mogę sprawdzić czy nazwa przeze mnie wymyślona już istnieje?

    tak naprawde to nie jest zadna firma tylko osoba fizyczna prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza czyli np Jan Kowalski nr PESEL XXXXXXXXXXX
    REGON YYYYYYYYY
    NIP ZZZ-ZZZ-ZZ-ZZ

    a nazwy i inne pierdoly to sprawa wtorna, chyba ze zakladasz od razu firme
    majaca osobowosc prawna np
    Spolke z o o (wymagany kapital zakladowy 50 tys zl)
    Spolke Akcyjna (wymagany kapital zakladowy- nie pamietam ale znacznie wiecej
    niz dla w/w)

    Oczywiscie spolka to tez troche fikcja bp spolka moze byc jednoosobowa
    Dla tych i innych spolek istnieja przepisy okreslajace budowanie nazwy czyli
    jakie elementy musza byc w nazwie.

    --
    Jackare
    Bytom