PracaGrupypl.praca.dyskusje › szukajacy pracy - czytajcie dokladnie ogloszenia!!!

  • 1. Data: 2005-01-03 08:51:17
    Temat: szukajacy pracy - czytajcie dokladnie ogloszenia!!!
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Kilka dni temu firma, w ktorej pracuje opublikowala w sieci ogloszenia o
    wolnych stanowiskach wraz z wymaganiami i opisem dokumentow, jakie trzeba
    zlozyc.

    Do tej pory splynela chyba setka aplikacji i zadna nie spelniala wymogow
    opisanych w ogloszeniu...

    Zastanawiam sie, czy to tak trudno przeczytac do konca ogloszenie?

    Kania

  • 2. Data: 2005-01-03 09:04:11
    Od: BbT <bimbelt@do_usuniecia.home.pl>

    Kania napisał(a):
> [...]
    > opisanych w ogloszeniu...
    >
    > Zastanawiam sie, czy to tak trudno przeczytac do konca ogloszenie?

    Tonacy brzytwy sie chwyta.
    Mnie to wcale nie dziwi. Ludzie, ktorzy szukaja pracy od x miesiecy/lat
    sa tak zdesperowani, ze wysylaja swoje zgloszenia wszedzie. Zrozum tych,
    ktorzy nie maja co do gara wlozyc.

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 3. Data: 2005-01-03 09:16:47
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    3 Jan 2005 09:51:17 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kania napisał(a):

> [...]
    > opisanych w ogloszeniu...
    > Zastanawiam sie, czy to tak trudno przeczytac do konca ogloszenie?

    Mysle, ze po czesci spowodowane jest to faktem, ze pracodawcy ogromnie
    zawyazaja swoje oczekiwania. Wymagania sa niejednokrotnie nie do
    osiagniecia, wiec ludzie z gory zakladaja ze pracodawca nie wie do konca
    kogo szuka i byc moze im sie uda jakims cudem dostac.

    Nie twierdze bynajmniej ze Twoje ogloszenie zawieralo takie wlasnie
    przerosniete wymagania, ale pracodawcy nauczyli juz poszukujacych pracy ze
    nie zawsze wiedza kogo potrzebuja. Niekiedy jasno widac praktyke kopiowania
    wymagan z podobnego ogloszenia, bo samemu nie ma sie wiedzy czego
    oczekiwac, a potem na rozmowie dopiero okazuje sie jaki jest zakres wymagan
    rzeczywistych.

    Uwazam, ze gdyby pracodawcy dokladnie okreslali wymagania, bez
    przerosnietych oczekiwan, to ilosc tych nietrafionych aplikacji bylaby
    wyraznie mniejsza. Ale faktem jest tez to, co kolega wyzej BbT napisal.
    Istnieje pewna grupa poszukujacych pracy, ktorzy wysylaja swoje aplikacje
    jak tylko widza ze to ich branza bez wzgledu na wymagania, istnieja tez
    tacy ktorzy wysylaja papiery w ogole gdzie popadnie. Wyglada to troche jak
    spamerstwo, ale niestety mamy zepsuty rynek i szalejace bezrobocie i jak
    widac odbija sie to nie tylko na pracownikach.

    --
    Kapsel
    kapsulski(malpka)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2005-01-03 09:17:03
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "BbT" <bimbelt@do_usuniecia.home.pl> napisał w wiadomości
    > Tonacy brzytwy sie chwyta.
    > Mnie to wcale nie dziwi. Ludzie, ktorzy szukaja pracy od x miesiecy/lat sa
    > tak zdesperowani, ze wysylaja swoje zgloszenia wszedzie. Zrozum tych,
    > ktorzy nie maja co do gara włożyć.

    A mnie to dziwi...
    Na moje ogłoszenie nie przyszła tylko jedna! oferta spełniająca warunki
    postawione w ogłoszeniu - chodziło o przesłanie na inny adres e-mail cv w
    PDF, plik miał mieć w nazwie imię i nazwisko osoby aplikującej a mail miał
    mieć konkretny temat....

    i naprawdę ponad 70 maili które w ogóle trafiły na wszelkie konta firmy nie
    spełniało tych wymagań formalnych.... nie wspomnę już o wymaganych
    umiejętnościach...
    ale to tylko świadczy o kandydatach...

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 5. Data: 2005-01-03 09:19:17
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > Tonacy brzytwy sie chwyta.
    > Mnie to wcale nie dziwi. Ludzie, ktorzy szukaja pracy od x miesiecy/lat
    > sa tak zdesperowani, ze wysylaja swoje zgloszenia wszedzie. Zrozum tych,
    > ktorzy nie maja co do gara wlozyc.

    Ciezko mi to zrozumiec. Jesli chcesz dostac prace musisz wypelnic wymagania
    pracodawcy. Pisanie byle czego nie spowoduje, ze pracodawca zainteresuje sie
    aplikacja, a wrecz przeciwnie - dokumenty pojda do kosza.

    Jak szukalam pracy zawsze staralam sie dokladnie zapoznac z ogloszeniem zanim
    odpowiedzialam, zeby uniknac wpadki (wymagania nie pasujace do mojej wiedzy)
    oraz, zeby moje dokumenty zostalu zauwazone i przyjete.

    Zobaczymy co bedzie dalej. Na razie wszystkie aplikacje nadaja sie do kosza.

    Kania

  • 6. Data: 2005-01-03 09:22:19
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > osiagniecia, wiec ludzie z gory zakladaja ze pracodawca nie wie do konca
    > kogo szuka i byc moze im sie uda jakims cudem dostac.

    Problem w tym, ze ja pisze TYLKO o wymaganiach formalnych - czyli, jak
    wygladac ma zlozona aplikacja. Czytanie CV osob, ktore nie przesylaja nazwy
    stanowiska, na ktore aplikuja, portfolio, oczekiwanej stawki za prace czy
    krotkiego opisu siebie za to zawieraja list motywacyjny, o ktory nikt nie
    prosil, uwazam za strate czasu...

    Kania

  • 7. Data: 2005-01-03 09:34:22
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    3 Jan 2005 10:22:19 +0100, na pl.praca.dyskusje, Kania napisał(a):

> [...]
    > krotkiego opisu siebie za to zawieraja list motywacyjny, o ktory nikt nie

    A to juz glupota narodu :((
    Niestety w szkole mnie na przyklad nikt nie uczyl jak porzadnie pisac CV,
    za to mam jeszcze przeblyski tego jak wyglada uklad pokarmowy dzdzownicy
    ziemnej :]

    Jednakze w obliczu tego co piszesz, przestaje sie dziwic tym historiom, ze
    95% CV trafia do kosza przed dokladniejszym przeczytaniem...

  • 8. Data: 2005-01-03 10:16:23
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <0...@n...onet.pl> "Kania"
    <k...@p...onet.pl> writes:
    >From: "Kania" <k...@p...onet.pl>
    >Subject: szukajacy pracy - czytajcie dokladnie ogloszenia!!!
    >Date: 3 Jan 2005 09:51:17 +0100

    >Do tej pory splynela chyba setka aplikacji i zadna nie spelniala wymogow
    >opisanych w ogloszeniu...

    Moze brakowalo zdjec? :-((((

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 9. Data: 2005-01-03 10:29:01
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    <k...@p...onet.pl> writes:

    > Moze brakowalo zdjec? :-((((

    Nie.

    Tak jak pisalam juz wczesniej brakowalo nazwy stanowiska, kwoty, jaka chce sie
    zarabiac, krotkiego opisu osoby skladajacej dokumenty i portfolio... Za to
    bardzo czesto dostajemy listy motywacyjne, o ktore nikt nie prosil.

    Kania

  • 10. Data: 2005-01-03 10:32:39
    Od: Michał Szeląg <l...@w...pl>

    Kania napisał :

> [...]
    > opisanych w ogloszeniu...
    >
    > Zastanawiam sie, czy to tak trudno przeczytac do konca ogloszenie?

    1) i o to chodzi, jak sie szuka pracy to dzięki takim wystarczy dobrze
    zrobić aplikacje i już się ma pracę (przetrwają najsprytniejsi).
    2) niektórzy hurtowo wysyłają aplikacje, stąd niezgodności.
    --
    Między duszą a materią pośredniczy matematyka.