PracaGrupypl.praca.dyskusje › Naprawa bazy Płatnika

  • 1. Data: 2005-04-19 23:58:16
    Temat: Naprawa bazy Płatnika
    Od: azbest <a...@p...onet.pl>

    Witaj pl.praca.dyskusje!

    W firmie zepsuła się baza płatnika (plik Accessa - mdb). Zniszczył ją pracownik
    ktorego zwolniono z pracy.
    Wiem jak naprawić ją, ale zapytam Was o wycenę.
    Czy 250 bru nie będzie za dużo ? Czy firma może ew. się obejść bez
    wcześniejszych danych i rozpocząć pracę z Płatnikiem od obecnego miesiąca :)
    I czy będzie jej zależało na przywróceniu bazy/danych ? Muszę wyważyć - max
    cena, a możliwość pogodzenia się z utratą danych :)
    --

    Pozdrowienia,

  • 2. Data: 2005-04-20 03:35:26
    Temat: Re: Naprawa bazy Płatnika
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 01:58:16 +0200, azbest <a...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > max
    > cena, a możliwość pogodzenia się z utratą danych :)

    Zapytaj na pl.comp.bazy-danych.msaccess

    Za tyle to sie buduje prosta aplikacje, ale odzysk danych faktycznie bywa
    kosztowny niewspolmiernie do poniesionej pracy. daj namiary na firme,
    zrobie im za 100 zl ;)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-04-20 06:27:19
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    max
    > cena, a możliwość pogodzenia się z utratą danych :)

    radze lepiej zapytać u żródła www.zus.gov.pl tam napewno ci odpowiedzą ile
    koszutją takie dane.
    Kara za nie wysłanie raportów to 5.000 to sobie sam pomyśl ile to może być
    warte dla firmy.
    A jeżeli było tam archiwum za np. 5 latek? Sorrki ale zadam głupie pytanie
    nie robicie kopi??

  • 4. Data: 2005-04-20 07:10:57
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 20 Apr 2005 01:58:16 +0200, na pl.praca.dyskusje, azbest napisał(a):

> [...]
    > I czy będzie jej zależało na przywróceniu bazy/danych ? Muszę wyważyć - max
    > cena, a możliwość pogodzenia się z utratą danych :)

    To nie w tym rzecz ile zerzniesz. Jak jestes dobry i sie dobrze pokazesz,
    to wiecej zyskasz...
    200-300zl to adekwatna cena, o ile oczywiscie nic nie zepsujesz i naprawde
    wiesz jak to zrobic :D

    A bez bazy sie najprawdopodobniej nie obejda. Jesli nie bylo backupu, to
    musieliby wszystko wprowadzic od nowa, bo ksiegowosc byc musi i podatki
    placic trzeba.
    Tez mialem taka sytuacje i ksiegowa ktorej "sie zepsulo" miala dziki strach
    w oczach, jak mowilem ze nie jestem pewien czy odzyskam jej haslo
    (zapomniala sobie jakie ustawila :]).
    Wnioskuje wiec, ze baza do pracy jest niezbedna i pogodzic sie z nia nie
    mozna, a co najwyzej stracic pewna znaczna zapewne ilosc czasu na jej
    odbudowanie. Ale nie sep za duzo, bo nastepnym razem wezma kogos innego.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 5. Data: 2005-04-20 08:42:09
    Od: "Marcin" <o...@N...pl>

    Pamiętaj, że alternatywa jest przeklepanie danych od początku .... a to jest
    i czasochłonne i też wcale nie takie proste. Poza tym , jeżeli wysyłaja doki
    elektronicznie to w bazie mają i potwierdzenia wysłania tych dokumentów jaki
    potwierdzenia odebrania tych doków przez Zus. A więc nie jest to do końca do
    odtworzenia manualnie. Według mnie Twoja cena jest oka w takich
    okolicznościach. I nie słuchaj takich baranów , którzy twierdzą , że zrobią
    to nawet za 100 - takim bałbym się powierzyć robotę.
    Pozdro
    Marcin

  • 6. Data: 2005-04-20 09:00:03
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > okolicznościach. I nie słuchaj takich baranów , którzy twierdzą , że
    zrobią
    > to nawet za 100 - takim bałbym się powierzyć robotę.

    Wiesz, może i nie bałbym się powierzyć danych takiej osobie, ale jestem
    pierwszy chętny do skopania dupy "informatykowi" za propozycję z taką ceną.
    Ale żaby nie było że chcę stworzyć zamknięte lobby informatyków, dodam że
    często spotykałem się z propozycją ze strony firmy żeby im to bez rachunku,
    i taniej zrobić. Ale nie za 100 pln !!!

    Pozdrrr... Reksio

  • 7. Data: 2005-04-20 09:28:07
    Temat: Odp: Naprawa bazy Płatnika
    Od: "bezrobotny" <N...@g...pl>

    taki post a Ty żadnych ciekawych szczegółów...
    kto zepsuł? informatyk?

  • 8. Data: 2005-04-20 13:20:04
    Od: "ktos" <n...@k...onet.pl>

    > A bez bazy sie najprawdopodobniej nie obejda. Jesli nie bylo backupu, to
    > musieliby wszystko wprowadzic od nowa, bo ksiegowosc byc musi i podatki
    > placic trzeba.

    Dziecko moje pograj Ty w sieci w jakiegos snookera a nie udzielaj takich
    porad.
    Platnik to nie ksiegowosc i nie sluzy do placenia podatkow.

    > Tez mialem taka sytuacje i ksiegowa ktorej "sie zepsulo" miala dziki
    strach
    > w oczach, jak mowilem ze nie jestem pewien czy odzyskam jej haslo
    > (zapomniala sobie jakie ustawila :]).

    I co, ile wziales za gora 15 min. pracy?

  • 9. Data: 2005-04-20 17:02:44
    Od: "martels" <m...@p...fm>

    Sprawa jest byc moze prosta.
    Panie ksiegowe lubuja sie w drukowaniu raportow z wysylki i calych zestawien
    DRA. Jezeli maja cos takiego to polowa sukcesu. Drugi krok to zwrocenie sie
    do zus z pytaniem czy maja przeslane dokumenty rozliczeniowe do mioesiaca
    np. marca. Jezeli maja to postawic nowego platnika, uniewaznic stary klucz,
    wystapic o nowy i juz.
    I robic backupy ;-) ale tego kazdy sie uczy na bledach ;-)

    Co do naprawy. Zalezy jak jest uszkodzona. Jezeli sa pomieszane dane to
    prawdopodobnie i tak nie da sie nich nic sensownego odtworzyc, jezeli nie
    pomoga normalne procedury naprawcze accessa (o ile to na tym jest
    postawione) to game over. Jezeli na sql-u i jest uszkodzona od game over od
    razu.

    Za procedure uniewazneinia klucza + nowy klucz + instalacja wypalarki
    +szkolenie z backupów tez mozna wziasc 250 zl.

    pozdrawiam

    martels

  • 10. Data: 2005-04-21 10:17:44
    Od: "MF" <s...@o...pl>

> [...]
    > często spotykałem się z propozycją ze strony firmy żeby im to bez rachunku,

    Jakby tak podzwonic po ogloszeniach z gazet to i 100zł byloby duzo.
    U nas w miescie dziala informatyk, który za usługę ceni sobie 9,9PLN a dojazd
    na terenie trzech miast (ok. 20km) gratis. 100zł to baaaardzo uczciwa cena ;]