PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co z tym 1 maja?

  • 1. Data: 2005-04-20 07:39:07
    Temat: Co z tym 1 maja?
    Od: Czarus <n...@n...none>

    Witam.

    Chcialbym sie dowiedziec czy za 1 maja w niedziele, nalezy sie dzien wolny?

    --
    Pzdrawiam
    Czarus

  • 2. Data: 2005-04-20 09:35:20
    Temat: Re: Co z tym 1 maja?
    Od: "Mobistel.pl" <n...@n...pl>

    a za wielkanoc w niedziele albo boze narodzenie tez dostajesz ?

  • 3. Data: 2005-04-20 12:07:40
    Od: "YamUasica" <s...@T...net.pl>

    a nie nalezy sie? o ile mi sie obilo o uszy i oczy (na tej grupie chyba)
    to za kazde swieto przypadajace w dzien wolny od pracy nalezy sie jeden
    dzien wolny... w wolnej chwili poszperam w KP...

    a jak ktos ma czas teraz to mozna go sciagnac z http://isip.sejm.gov.pl

    --
    pozdrawiam
    yam

    s i d [ n a ] s i d . n e t . p l
    skype: ianconnor

  • 4. Data: 2005-04-20 12:14:53
    Od: "M@rek" <m...@p...pl>

    Wg KP za swieto w niedziele nalezy sie odpowiednio jeden dzien wolnego.
    Potwierdzam w 100%.

  • 5. Data: 2005-04-20 12:23:25
    Od: "YamUasica" <s...@T...net.pl>

    a moglbys odeslac do odpowiedniego artykulu, prosze?

    --
    pozdrawiam
    yam

    s i d [ n a ] s i d . n e t . p l
    skype: ianconnor

  • 6. Data: 2005-04-20 12:50:10
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    YamUasica napisał(a):
    > a nie nalezy sie? o ile mi sie obilo o uszy i oczy (na tej grupie chyba)
    > to za kazde swieto przypadajace w dzien wolny od pracy

    ZTCP, to chodziło o dni ustawowo wolne od pracy wypadające w
    "niepracujące" soboty - za to należy ci się "odszkodowanie" w postaci
    dnia wolnego. Za święto państwowe wypadające w dzień ustawowo wolny od
    pracy (niedzielę) nic ci się nie należy. Trzeba poszukać w orzeczeniach
    TK - OIDP z 2003 r.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 7. Data: 2005-04-20 12:54:22
    Temat: Re: Co z tym 1 maja? DZIEN WOLNY ZA NIEDZIELE NIE PRZYSŁUGUJE
    Od: "Damian M." <damarm(wytnij)@go2.pl>

    Niestety nie masz racji. Dzień wolny nie przysługuje jeśli święto wypada w
    niedziele, jest tak tylko w wypadku soboty. O ile pamiętam, ale nie jestem
    całkowicie, jest to artykuł 130 KP.

    Pozdrawiam
    Damian

  • 8. Data: 2005-04-20 13:09:01
    Od: "M@rek" <m...@p...pl>

    > Niestety nie masz racji. Dzień wolny nie przysługuje jeśli święto wypada w
    > niedziele, jest tak tylko w wypadku soboty. O ile pamiętam, ale nie jestem
    > całkowicie, jest to artykuł 130 KP.

    Jak w soboty?? Ja jestem pewny ze w niedziele. Mowi o tym Kodeks Pracy.

    Zerknijcie na art 151

  • 9. Data: 2005-04-20 13:31:14
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    M@rek napisał(a):

    > Jak w soboty?? Ja jestem pewny ze w niedziele. Mowi o tym Kodeks Pracy.
    >
    > Zerknijcie na art 151

    Co mają godziny nadliczbowe do omawianego problemu??

    Damian ma rację.
    Art.130
    "2.Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w innym
    dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Jeżeli jednak w
    tygodniu
    obejmującym siedem dni od poniedziałku do niedzieli, wystąpią dwa
    święta w inne dni niż niedziela, obniżenie wymiaru czasu pracy o 8
    godzin następuje
    tylko z tytułu jednego z tych świąt."

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 10. Data: 2005-04-20 15:11:18
    Od: "Krystian" <g...@w...pl>

    Dzień wolny od pracy przysługuje tylko i wyłącznie w przypadku kiedy święto
    wypada w sobotę, tak jak miało to miejsce np. w przypadku 1 stycznia br. i
    należy go udzielić pracownikowi w przyjętym okresie rozliczeniowym.
    Pozdrawiam
    Dorota