PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nagle wszyscy idziemy na chorobowe...

  • 1. Data: 2003-05-24 06:47:21
    Temat: Nagle wszyscy idziemy na chorobowe...
    Od: "witos" <usuńto_witekowidzki@wp.pl>

    Witam

    Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją: zarząd sieci sklepów
    postanawia drastycznie obniżyć wszystkim pracownikom w we wszystkich
    sklepach (po 4-5 osób w każdym sklepie w kilku miastach polski) pensje. W
    związku z czym nikt nie chce już w tej firmie pracować. Niedługo kończą się
    umowy, które zawierane były na czas określony. Wszystkie osoby chc iść na
    zwolnienia chorobowe. Czy spotkaliście się już z taką sytuacją? Jeżeli
    zwolnienia są uzasadnione, tylko przejście na chorobowe było cały czas
    odwlekane, to czy szefowie mają szansę się jakoś zemścić? Bardzo proszę o
    informcje, jeżeli słyszeliście o podobnych sytuacjach...

    Pozdrawiam
    Witek

  • 2. Data: 2003-05-24 08:36:19
    Temat: Re: Nagle wszyscy idziemy na chorobowe...
    Od: jaca <j...@i...pl>

    Użytkownik witos napisał:
> [...]

    > odwlekane, to czy szefowie mają szansę się jakoś zemścić? Bardzo proszę o
    > informcje, jeżeli słyszeliście o podobnych sytuacjach...

    efekt jest niesamowity, ale nie sposob przewidziec zachowanie
    pracodawcy. zakladam, ze nie bedziecie wracac do tej pracy, bo juz nie
    bedzie po co. radzilbym uwarzac na przyszlosc, bo pracodawca obecny moze
    wydac wam niekorzystne referencje do przyszlej pracy...
    ale pomysl jest cool...
    j...@i...pl
    gg - 5333369

  • 3. Data: 2003-05-24 13:03:54
    Od: "Andrew" <a...@p...com>

    Witam
    Na świadectwie pracy wam zlej opini nie napisze bo niemoze - to niezgodne z
    prawem, ale jezeli ktos do niego zadzwoni to pewnie sie wypowie co mysli na
    ten temat.
    Jezeli bedziecie solidarni w calej Polsce to firma jest rozlozona.
    Nie ogarna chaosu, tak personalnie jak i organizacyjnie.
    Na zatrudnienie Polaka zgodnie z prawem tez trzeba troche czasu.
    A próbowaliście negocjować? Pamietajcie duzo ludzi i tak sie wylamie po
    prostu maja rodziny i dla nich pracuja nie dla siebie.
    Dlatego firmy chetniej zatrudniaja osoby obarczone rodzinami wtedy trudniej
    zmienia sie prace.

    Pozdrawiam
    Andrew

  • 4. Data: 2003-05-26 10:01:49
    Od: "Baska" <b...@p...pl>

    Witam,
    rozumiem zal praconikow, ale nie uwazam, aby odlekanie nieuniknionego
    zwolnienia coś dalo. Po pierwsze nie wierzę, że nikt się nie wyłamie.
    Po drugie nie zdziwcie się, gdy pracodawca zgłosi do ZUSu kontrolę zwolnień
    i traficie na kontrolę lekarską. Potem możecie mieć duże nieprzyjemności.
    Po trzecie ile trzeba, aby na ogłosznie wywieszone w drzwiach sklepu
    zgłosili się chętni. 2, 3 dni nie więcej.
    Zemsta nic wam nie da. Jeśli obcinają to dlatego, że nie mają.
    Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
    Baśka

  • 5. Data: 2003-05-26 10:54:53
    Od: "witos" <usuńto_witekowidzki@wp.pl>

    Dzięki za odpowiedź, ale nie zrozumiałaś mnię Basiu. To nie my chcemy się
    mścić, zastanawiam się, czy firma może się zemścić. Mam problemy z tzw.
    układem nerwowym i na zwolnienie mogę iść nie obawiając się komisji, na
    którą przy takiej nagłej ilości zwolnień, jestem pewien, zostanę wezwany.
    Wiem, ze nie wszyscy pójdą na zwolnienia, ale sporo osób. A nowi pracownicy,
    niech się znajdą, nie mam nic przeciwko. Również prac w innym sklepie nie
    jest tak trudno znaleźć, jak się ma troszkę już znajomych w innych sklpach.
    Chodzi tylko o te nieprzyjemności, o których piszesz. Jakie moga wobec nas
    zastosować represje?

    Pozdrawiam
    Witek