PracaGrupypl.praca.dyskusje › Moja firma

  • 1. Data: 2004-01-19 14:19:59
    Temat: Moja firma
    Od: "Gigabyte" <t...@p...fm>

    Mama pytanko czy wie ktoś jak moge zostac płatnikiem vat(chodzi mi o
    wystawianie faktur) jesli zaałozyłem sobie firme na osobę fizyczna??

    z góry dziekuje

  • 2. Data: 2004-01-19 15:34:33
    Temat: Re: Moja firma
    Od: Łukasz Nowicki <a...@...stopce>

    Użytkownik "Gigabyte" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Mama pytanko czy wie ktoś jak moge zostac płatnikiem vat(chodzi mi o
    > wystawianie faktur) jesli zaałozyłem sobie firme na osobę fizyczna??

    Należy zgłosić do Urzędu Skarbowego, że się jest płatnikiem.
    Oczywiście powinien być jakiś powód: przekroczenie progu obrotów,
    działalność, która wymaga "bycia" płatnikiem.

    pL

  • 3. Data: 2004-01-19 18:06:58
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-19 15:19, osoba przedstawiająca się jako "Gigabyte" napisała:

    > Mama pytanko czy wie ktoś jak moge zostac płatnikiem vat(chodzi mi o
    > wystawianie faktur) jesli zaałozyłem sobie firme na osobę fizyczna??

    Idziesz do US, bierzesz druk VAT-R wypełniasz, składasz.
    http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyz
    owy/vatrakcr.pdf
    Od tego momentu możesz już wystawiać faktury VAT. Po kilku tygodniach
    przyjdzie z US NIP jaki dostaniesz dla działalności gospodarczej. W
    związku z tym że to DG osoby fizycznej bedzie dokładnie taki sam jak masz.

    Jest jeszcze jakaś opłata ale wysokości aktualnej nie znam. Informację
    tą uzyskasz napewno w urzędzie jak będziesz pobierał druk.

    Tyle ;)

    # ___ _ _
    # <_*_> //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    # (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /

  • 4. Data: 2004-01-19 20:12:32
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Należy zgłosić do Urzędu Skarbowego, że się jest płatnikiem.
    > Oczywiście powinien być jakiś powód: przekroczenie progu obrotów,
    > działalność, która wymaga "bycia" płatnikiem.

    lazdy moze jesli tylko ma taki zyczenie, chyba nie ma co do tego ograniczen
    ?
    Problem jest raczej jak sie nie chce płacić, a powinno :)
    Wojtek