PracaGrupypl.praca.dyskusje › Manipulacje pośredników i rekruterów na przykładzie Randstad

  • 1. Data: 2010-05-22 08:10:28
    Temat: Manipulacje pośredników i rekruterów na przykładzie Randstad
    Od: Karol <k...@g...com>

    Niniejsze uwagi powstały na podstawie doświadczeń moich własnych oraz
    moich znajomych ze spółką Randstad. Zrezgnowałem z taryfy ulgowej bo
    wszak są zawodowcami. Nie wymagam od nich znajomości branży budowlanej
    czy komputerowej ale znajomości i rzetelności w sprawach pracowniczych
    wymagam. Niczym innym się nie zajmują i nic innego nie mogą zaoferować.

    ************************
    Słownik randstadowo-polski:

    1.
    rekruter: "praca"
    znaczy: "zlecenie"
    uzasadnienie: do kurwy nędzy, Randstad, jesteście zawodowcami i nie
    rozróżniacie umowy zlecenia od umowy o pracę? Czy też po prostu
    kłamiecie z nadzieją, że zmanipulowany kandydat przystanie po
    zaangażowaniu swojego czasu i łyknięciu pozorów?

    2.
    rekruter: "umowa jest przygotowywana"
    znaczy: "poczekamy,ponegocjujemy, pokłamiemy a ty po zaangażowaniu
    i tak zapewne podpiszesz niekorzystne dla siebie warunki"
    uzasadnienie: kurwa mać, Randstad, robicie za łowców frajerów czy
    pracowników?

    3.
    rekruter: "na te warunki możemy przystać, nie będzie tego w umowie"
    znaczy: "aleś ty łatwowierny; umowa jest już przygotowana i
    dostaniesz właśnie taką; skłamiemy ci potem, że kontrahent się nie
    zgodził; tak, wiemy, że kłamiemy na początku zgadzając się bez
    pełnomocnictw"
    uzasadnienie: patrz punkt 5

    4.
    rekruter: "koleżanka mi nie przekazała"
    znaczy: "nie chcemy dotrzymać warunków, więc koleżanka ma inne
    warunki, pewnie i tak spory odsetek frajerów je przyjmie"

    5.
    rekruter: "praca jest od ... do ..."
    znaczy: "to i tak zlecenie i w dodatku bez ciągłości pracy; raz
    zadzwonimy we wtorek, kiedy inny raz w piątek"
    uzasadnienie: patrz punkt 1;

    ***

    --
    pzdr

  • 2. Data: 2010-05-22 10:22:57
    Od: Karol <k...@g...com>

    Chciałbym dodać jeszcze, że *Randstad* stosuje zwykły *szantaż*.
    Dezinformując co do natury pracy (np. nie dopowiadając lub kłamiąc nt.
    istotnych warunków) każe podpisać umowę z karą umowną. Kandydat zwykle
    myśli, że przecież poważnie podchodzi do sprawy i pochopnie umowy nie
    zerwie. Potem okazuje się, że warunki są inne i przy próbie wyjaśnienia
    sytaucji lub zerwania umowy straszą właśnie ową karą umowną.

    W moim przypadku głównym kłamstwem było sugerowanie ciągłości zleceń
    (uparcie przez Randstad nazywanych "pracą"). Okazało, że nie ma
    ciągłości a gotowość do realizacji umowy jest nieodpłatna. W skrajnym
    przypadku przez czas trwania umowy mogłem nie zarobić nic a pomimo to
    być uwiązanym i dyspozycyjnym, bo nie mogłem podjąć innej pracy.

    Umowy nie podpisałem. Znam jednak takich, którzy podpisali, ale bardzo
    tego żałowali.

    --
    pzdr

  • 3. Data: 2010-05-22 21:32:30
    Od: Karol <k...@g...com>

    zenek wrote:
    > Dajesz sobie dupe ruchac posrednikom to twoja sprawa.

    Jeśli nie cytasz postów (nie podpisałem umowy) i nie myślisz, to twoja
    sprawa. Wyświadcz jednak przysługę innym i nie zaśmiecaj usenetu swoimi
    wydalinami.

    --
    pzdr

  • 4. Data: 2010-05-23 17:24:50
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Karol pisze:
    > Niniejsze uwagi powstały na podstawie doświadczeń moich własnych oraz
    > moich znajomych ze spółką Randstad. [...]

    A tak przy okazji - ile im sie placi i za co? Pobieraja oplaty za
    szukanie, czy tylko za podpisanie umowy?

    > 1.
    > rekruter: "praca"
    > znaczy: "zlecenie"

    Ciezko mi sie jest z Toba zgodzic. Czy wykonujac dla kogos zlecenie, nie
    wykonujesz pracy?

    Dla Ciebie praca to etat, dla mnie praca to najlepiej umowa o dzielo -
    dlatego ze ta forma jest dla mnie najatrakcyjniejsza.

    Kupujac samochod tez nie pytasz sie o kolor, oczekujac ze dostarcza Ci
    go w jedynym slusznym?

    Co do reszty - rozumiem Twoja frustracje. Nikt Ci nie znajdzie pracy
    lepiej niz Ty sam. Ha, moj obecny pracodawca zatrudnil mnie, bo 'o mnie
    slyszal', a nie mogl znalezc kandydatow w urzedzie pracy - gdzie ja
    bylem caly czas zarejestrowany.

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 5. Data: 2010-05-23 21:06:22
    Od: Karol <k...@g...com>

    Stefan wrote:
    > A tak przy okazji - ile im sie placi i za co? Pobieraja oplaty za
    > szukanie, czy tylko za podpisanie umowy?

    Płaci zawsze zlecający, którym jest podmiot szukający
    pracownika/zleceniobiorcy.

    > Ciezko mi sie jest z Toba zgodzic. Czy wykonujac dla kogos zlecenie, nie
    > wykonujesz pracy?

    Przykro mi, ale KP precyzuje co jest pracą. Zaciemnianie i zlewanie
    pojęć niczemu nie służy prócz kombinatorstwa. Praca i zlecenie pociągają
    za sobą zupełnie inne skutki prawne więc nazywanie zleceń pracą imho
    służy wyłącznie manipulacji.

    Mylić się od biedy może szarak, ale nie zawodowy rekruter/pośrednik.
    Inaczej trzeba to nazwać kombinatorstwem i wyzyskiwaniem naiwniaków.

    Też nie mam niczego przeciw umowom cywilnoprawnym ale zlecenie pociąga
    za sobą choćby inny wynagrodzenie, bo i inną odpowiedzialność.

    mi

  • 6. Data: 2010-05-24 05:30:55
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Karol" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > Przykro mi, ale KP precyzuje co jest pracą.

    Jakiekolwiek zapisy KP są równie przydatne jak zapis o darmowej służbie zdrowia
    i oświacie w konstytucji.
    "Gwarantowanie" przez konstutucję czegoś za co trzeba zapłacić dwykrotnie
    więcej, niż na wolnym rynku, jest taki samym kpieniem z szarego, niezbyt lotnego
    obywatela, jak "gwarantowanie" mu warunkow pracy, których otrzymanie jest
    uzależnione tylko od sytuacji rynkowej danego pracownika, czyli jego inwestycji
    w wiedzę, praktykę, referencje/znajomośći.

    --
    andreas

  • 7. Data: 2010-05-24 06:55:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Karol pisze:

    > Płaci zawsze zlecający, którym jest podmiot szukający
    > pracownika/zleceniobiorcy.

    > Przykro mi, ale KP precyzuje co jest pracą.

    KP precyzuje kto jest pracownikiem. Praca jako taka ma wiele definicji,
    w KP nie wprowadzano dodatkowych.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2010-05-24 07:16:50
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otrzymanie jest uzależnione tylko od sytuacji rynkowej danego
    > pracownika, czyli jego inwestycji w wiedzę, praktykę,

    Temu podobne spory (co jest pracą, a co nie jest) powtarzają się na grupie aż do
    znudzenia.

    Chodzi o to, żeby była jasność co do warunków umowy już na etapie składania
    oferty.
    Ktoś, kto kupuje dom, czy samochód, też chciałby wiedzieć, czy np. przedmiot
    zakupu nie ma tzw. wad prawnych, aby uniknąć kłopotów na przyszłość... Osoba
    otrzymująca ofertę też chciałaby wiedzieć, na czym stoi.

    Jeśli o mnie chodzi, to jako osoba prowadząca dz.gosp., chętnie widzę oferty
    typu:
    -podpisujemy umowę o dzieło, biorę zaliczkę, wykonuję dzieło, wystawiam fakturę
    i jest ok.
    Mi to odpowiada. Inny preferuje umowę o pracę, ponieważ nie chce/ nie może
    prowadzić dz.g., bo to rodzi dodatkowe obowiązki, inny zakres odpowiedzialności
    itp.
    Coś za coś.

    Problemem jest, że pracodawcy chcieliby, aby pracownik miał obowiązki takie, jak
    w umowie o pracę, a prawa takie jak w umowie o dzieło/podwykonawca. To uczciwe?

    Dlatego przeglądam niektóre oferty pracy, ponieważ wiem, że mogę w ten sposób
    zdobyć całkiem niezły kontrakt/zlecenie, mimo iż oficjalnie firma oferuje
    Reszta sukcesu, to sprawa twardych negocjacji i egzekwowania warunków zapisanych
    w umowie, niezależnie od formy umowy (dzieło, zlecenie, umowa o pracę), przez
    obie strony, ale uczciwie.

    Cwaniaków nie brakuje.
    Jesienią ub. roku negocjowałem z taką właśnie firmą - z ogłoszenia o pracę
    właśnie, a na rozmowie właściciel powiedział wprost, że mile widziana dz. gosp.
    Z mojej strony nic nie stało na przeszkodzie, ale uprzedziłem, żeby była
    jasność:
    Skoro umowa o dzieło, to rozmawiajmy jak kontrahent z kontrahentem, a nie jak
    pracodawca z pracownikiem. Ok? :-)

    j.

  • 9. Data: 2010-05-24 07:46:28
    Od: Karol <k...@g...com>

    jcm wrote:
    > Cwaniaków nie brakuje.

    Otóż to.

> [...]
    > Skoro umowa o dzieło, to rozmawiajmy jak kontrahent z kontrahentem, a
    > nie jak pracodawca z pracownikiem. Ok? :-)

    Z takimi cwaniakami spotkałem się już wielokrotnie, ale tym razem spółka
    zajmująca się wyłącznie rekrutacją i pośrednictem po prostu przesadziła.

    --
    pzdr

  • 10. Data: 2010-05-24 14:51:28
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    andreas pisze:
    > Użytkownik "Karol" <k...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:htc5ck$3lt$1@news.onet.pl...
    >
    > Jakiekolwiek zapisy KP są równie przydatne jak zapis o darmowej służbie
    > zdrowia i oświacie w konstytucji.

    Co do oświaty to może prawda, ale jeżeli chodzi o zdrowie, to nigdzie
    nie ma w konstytucji o _darmowej_ slużbie zdrowia" jest mowa tylko o
    równym dostępie.

    http://www.gofin.pl/5,229,56756,7.html

    Art. 68.

    1. Każdy ma prawo do ochrony zdrowia.

    2. Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze
    publiczne zapewniają *równy* dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej
    finansowanej ze środków publicznych. Warunki i zakres udzielania
    świadczeń określa ustawa.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)