PracaGrupypl.praca.dyskusje › MODEL NA ZYCIE W USA____ucza tego w szkolach JESTEM w 100% za_____ a WY?

  • 1. Data: 2003-08-24 21:00:30
    Temat: MODEL NA ZYCIE W USA____ucza tego w szkolach JESTEM w 100% za_____ a WY?
    Od: "majus74" <m...@o...pl>

    Najpierw konczysz w miare dobra szkole.
    Znajdujesz prace i zbierasz kase na otworzenie biznesu.
    Otwierasz wlasny biznes i zatrudniasz ludzi czesto madrzejszych od
    siebie.
    Teraz pojawiasz sie od czasu do czasu by zebrac kase a reszte czasu
    spedzasz np. na malowaniu, podrozowaniu itp.

    Tak to wyglada za oceanem i nikt nie powie ze to w jakis sposob nie pozwoli
    ci sie rozwinac intelektualnie lub zatracisz sens swego zycia i tym podopbne
    brednie, o których mozna jeszcze uslyszec w Polsce.

    PZDR

  • 2. Data: 2003-08-25 03:16:06
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "majus74" <m...@o...pl> writes:

> [...]
    > ci sie rozwinac intelektualnie lub zatracisz sens swego zycia i tym podopbne
    > brednie, o których mozna jeszcze uslyszec w Polsce.

    oj zapomniales o drobnych szczegolach po drodze ;)

    po pierwsze: kasa na wlasny biznes. zwykle pochodzi z banku i/lub
    inwestorow. trzeba ich przekonac do wlasnego biznesplanu a potem
    niestety jak ci inwestor kase wylozy i ma udzialy, to ma baaaardzo
    duzo do powiedzenia. proporcjonalnie do wlozonej kasy ma do
    powiedzenia :). czesto wiecej, niz ty.

    no i zwykle, 95% pierwszych biznesow bankrutuje ;)
    (pierwszych tj. bedacych pierwsza samodzielna firma uruchomiona przez
    dana osobe).

    No, a ci co zbieraja kase i pojawiaja sie od czasu do czasu to
    najpierw sami zasuwaja przy wlasnym biznesie swiatek piatek i
    niedziela, 14 godzin na dobe prze ladnych kilka lat.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-08-25 06:20:47
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Nina M. Miller wrote:
    > No, a ci co zbieraja kase i pojawiaja sie od czasu do czasu to
    > najpierw sami zasuwaja przy wlasnym biznesie swiatek piatek i
    > niedziela, 14 godzin na dobe prze ladnych kilka lat.

    a kto powiedzial, ze ma byc latwo?

  • 4. Data: 2003-08-25 06:29:32
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> writes:

    > a kto powiedzial, ze ma byc latwo?

    No, ja tak zrozumialam z postu kolegi (tego, co zaczal watek): ze
    starczy tylko se zalozyc firme, zalozyc nozke na nozke, a potem tylko
    kase liczyc, i juz, na Kanary czy inne Hawaje i zyc nie umierac ;)

  • 5. Data: 2003-08-25 06:58:16
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Nina M. Miller wrote:
    > No, ja tak zrozumialam z postu kolegi (tego, co zaczal watek): ze
    > starczy tylko se zalozyc firme, zalozyc nozke na nozke, a potem tylko
    > kase liczyc, i juz, na Kanary czy inne Hawaje i zyc nie umierac ;)

    No jak?
    Przeciez jest - najpierw konczysz w miatre dobra szkole. Zeby do tego doszlo
    musisz wczesnije niezle sie napocic, zeby sie nan dostac + miec kase od
    rodzicow na te uczelenie (albo musisz ja zarabiac w trakcie studiow). To juz
    jest geste sito.
    Potem po dobrej uczelni zazwyczaj masz dobra prace. No ale zadnych
    ekstrawagancji - zbierasz na wlasny biznes.
    Dopiero potem go otwierasz i zyjesz. Jak zatem widzisz nie jest to takie
    proste.

  • 6. Data: 2003-08-25 08:12:59
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    majus74 <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    podopbne
    > brednie, o których mozna jeszcze uslyszec w Polsce.

    Owszem, tylko w USA nie tak łatwo założyć biznes. Tam rynek jest cholernie
    konkurencyjny, zaś w takich obszarach rynku, gdzie wystarczy włożyć trochę
    kasy, popracować kilka lat i potem odcinać kupony do końca życia, to już
    dawno siedzą inni i dokładnie tak robią.

    W Polsce epoka zarabiania łatwych pieniędzy też już się skończyła - tam
    gdzie czekały pieniądze na odważnych, już dawno ci odważni się znaleźli i
    pieniądze zarabiają.

    Niemniej jednak życzę powodzenia - kto nie próbuje, ten nie wygrywa.