PracaGrupypl.praca.dyskusje › szkolenie z cyfrografem a wywalenie z pracy

  • 1. Data: 2003-08-24 17:30:04
    Temat: szkolenie z cyfrografem a wywalenie z pracy
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

    Mam dosc niewesola sytuacje. Moja firma wymyslila sobie, ze wysle mnie na
    szkolenie, ktore moim zdaniem jest warte naprawde niewiele, natomiast sama
    cena jest ogromna.

    Oczywiscie czemu nie, na szkolonko moglbym popedzic, tyle, ze... mam
    podpisac cyfrograf na 3 lata. Nie chce sie zgodzic, wiec mi powiedziano -
    albo jedziesz i podpisujesz, albo ci podziekujemy.

    Jak sobie radzic z taka sytuacja? O szkoleniach bylo juz wiele ale po
    przejrzeniu archiwum mam nastepujace wrazenia:

    1) uczestnictwa w szkoleniu odmowic nie moge
    2) skoro szkolenie jest potrzebne firmie, to cyrograf nie jest w zgodzie z
    prawem

    czy sie myle czy nie?

    i tak przy okazji - rozumiem, ze jak szkolenie trwa dzien czy dwa to no
    problem, ale jesli trwa np. tydzien, czy dwa to moze juz mocno zniweczyc
    prywatne plany, czy takie wyslanie na szkolenie nie powinno wiazac sie od
    strony prawnej z jakas zgoda pracownika? (tu pytam raczej teoretycznie, bo
    akurat spokojnie moge pedzic nawet na dlugie szkolenie, mnie to nie
    przeszkadza, tylko ten cyrograf...)

    czy pracodawca moze taka sytuacje jak odmowa podpisania cyrografu
    potraktowac jako powod do zwolnienia?

    dzieki

  • 2. Data: 2003-08-25 07:32:10
    Temat: Odp: szkolenie z cyfrografem a wywalenie z pracy
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    Poczytaj projekt cyrografu. Jeżeli na przykład mowa tam o obniżaniu
    odstępnego proporcjonalnie do upływu tych trzech lat, to cyrograf
    finansowo może nie być groźny. Warto ponegocjować takie kwiatki, a nie
    przyjmować dyktat pracodawcy - w końcu to jest umowa, no nie?
    Czy cyrograf przewiduje np. taki wariant, że firma podupada, chce Ci
    zmienić warunki płacy na niższe, a ty się nie zgadzasz i co dalej?
    Popatrz na tzw. względną równowagę umawiających się stron.
    A jak obawiasz się utraty interesującej oferty pracy z powodu
    cyrografu, to też nie ukrywałbym tego przed nowym pracodawcą - jak
    jestem tak dla niego dobry, to niech pomoże mi np. pożyczką w sprawie
    przeniesienia.
    No i interesujące - przy drogim szkoleniu podejrzewałbym raczej
    stanowisko menedżerskie, a z tym związany byłby zakaz pracy u
    konkurencji po zwolnieniu. Czy tam są siakieś rekompensaty finansowe z
    tego tytułu?
    Generalnie cyrograf nie jest taki zły, tylko trzeba rozpatrzyć go w
    kontekście całości.

    pozdrowionka
    zairazki

  • 3. Data: 2003-08-25 07:41:29
    Temat: Re: szkolenie z cyfrografem a wywalenie z pracy
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    pasjonat wrote:
    > Mam dosc niewesola sytuacje. Moja firma wymyslila sobie, ze wysle mnie na
    > szkolenie, ktore moim zdaniem jest warte naprawde niewiele, natomiast sama
    > cena jest ogromna.

    eh tak ze szkoleniami jest :)
    ale domyslam sie poniewaz powiedzieli :

    > albo jedziesz i podpisujesz, albo ci podziekujemy.

    to firmie jest potrzebny pracownik, ktory ma papier ze taki kurs
    ukonczyl. chocbys sie zaparl ( domyslam sie rozmowa normalna nic nie
    wskora ) to oni _potrzebuja_ tego kursu

    > 1) uczestnictwa w szkoleniu odmowic nie moge

    pracodawca podnosi twoje kwalifikacjie :)

    > 2) skoro szkolenie jest potrzebne firmie, to cyrograf nie jest w zgodzie z
    > prawem

    nie

    > problem, ale jesli trwa np. tydzien, czy dwa to moze juz mocno zniweczyc

    ale szkolenie trwa od ..9 do 17..chyba ze inne miasto
    moi znajomki siedzieli w Wiedniu 4 tygodnie ( ja tylko 2 ) i nie narzekali.

    > czy pracodawca moze taka sytuacje jak odmowa podpisania cyrografu
    > potraktowac jako powod do zwolnienia?

    nie. ale poewnie pod cos innego podciagnie
    dogadaj sie aby ci lojalke na 2 lata wystawili moze
    zreszta jak firma cie zwalnia nie musisz im nic oddwaca.. ( zazwyczaj :)
    ) chyba ze sam chcesz oddejs

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 4. Data: 2003-08-25 13:33:51
    Od: "Przemek" <g...@p...onet.pl>

    Kiedyś ktoś poruszał temat cyrografów i doszliśmy wspólnie do
    wniosku, że są one niezgode z prawem. Więc będzie nieważny.
    Zapraszam do archiwum

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 5. Data: 2003-08-25 19:31:21
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

    > Kiedyś ktoś poruszał temat cyrografów i doszliśmy wspólnie do
    > wniosku, że są one niezgode z prawem. Więc będzie nieważny.
    > Zapraszam do archiwum

    wiesz - tylko, ze to pewnie odlozenie problemu na pozniej...

  • 6. Data: 2003-08-25 19:34:54
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

    > nie. ale poewnie pod cos innego podciagnie
    > dogadaj sie aby ci lojalke na 2 lata wystawili moze
    > zreszta jak firma cie zwalnia nie musisz im nic oddwaca.. ( zazwyczaj :)
    > ) chyba ze sam chcesz oddejs

    ale ze starych dyskusji na grupie wynikawlasnie, ze jesli szkolenie jest
    zwiazane z wykonywana praca, to taka lojalka i tak jest niewazna

    to primo dlaczego pracodawcy tak sie przy nich upieraja?

    secundo jak nalezy sie z tego wymigac?

    i na koniec czy lojalki staly sie juz norma, czy tez sa jeszcze duze znane
    firmy, gdzie nie sa praktykowane badz praktykowane w wyjatkowych sytuacjach?

  • 7. Data: 2003-08-26 14:26:46
    Od: Dziadek Mróz <d...@n...invalid>

> [...]
    >tego tytułu?
    >Generalnie cyrograf nie jest taki zły, tylko trzeba rozpatrzyć go w
    O ile dobrze rozumiem chodziło o formalną stronę, czy może odmówić.
    Tylko wtedy ma możliwość negocjacji i jest sens rozpatrywania
    warunków.

    --
    Możesz się u mnie spowiadać