PracaGrupypl.praca.dyskusje › MGR= podwyzka

  • 1. Data: 2005-12-01 14:07:21
    Temat: MGR= podwyzka
    Od: "SF" <x...@o...pl>

    Sprawa wyglada tak:
    Jestem nauczycielem. W kwietniu br. obronilem tytul mgr i w zwiazku z tym
    przysluguje mi wyzsza pensja. Kadry moga mi naliczyc wyzsze pobory dopiero,
    gdy przedstawie dyplom. Niestety do dnia dzisiejszego dyplomu odebrac nie
    moge - pani w dziekanacie powiedziala, ze wyrobi sie z jego wystawieniem do
    15. grudnia (!)

    Jak by nie liczyc, pracodawca jest mi winien wyrownanie za 8 miesiecy.
    Dzisiaj ktos mi powiedzial, ze takie "zaleglosci" przeterminowuja sie po 6
    miesiacach.

    Mam w zwiazku z tym pytanie: czy rzeczywiscie nie mam szans na wyplate calej
    zaleglej podwyzki i gdzie w takim razie moge szukac pomocy?
    Dodam, ze szkola jest panstwowa, a studia byly zaoczne (znaczy platne).

    Dziekuje za odpowiedz
    S. Felski

  • 2. Data: 2005-12-01 14:16:49
    Temat: Re: MGR= podwyzka
    Od: ".:Tomek:." <t...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "SF" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaleglej podwyzki i gdzie w takim razie moge szukac pomocy?
    > Dodam, ze szkola jest panstwowa, a studia byly zaoczne (znaczy platne).

    Nie czuje sie specjalnie kompetentny w prawnych sprawach, ale na moje oko,
    to powinienes zerknac w umowe ze szkolą. Powinien byc tam okreslony termin,
    w jakim szkola zobowiązuje sie wystawic dyplom. Ja rowniez jestem
    tegorocznym absolwentem i w moim wypadku dyplomy byly do odbioru miesiac po
    terminie obrony. Jesli zatem Twoja szkola w jakies umowie zabowiazala sie do
    wystawienia dyplomu np. w miesiac po obronie, a Ty na niego czekasz juz iles
    tam miesiecy, to w tym ukladzie mozna by juz skierowac to do sadu, badz
    probowac zalatwic ze szkola polubownie i zadac rekompensaty z tytulu
    utraconych korzysci przez nie dostarczenie dyplomu. Moze jakis prawnik sie
    wypowie?

    pzdr
    Tomek

  • 3. Data: 2005-12-01 16:13:46
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    SF napisał(a):

    > Niestety do dnia dzisiejszego
    > dyplomu odebrac nie moge - pani w dziekanacie powiedziala, ze wyrobi
    > sie z jego wystawieniem do 15. grudnia (!)

    A może niekoniecznie potrzebny jest dyplom i wystarczy dokument potwierdzający
    ukończenie studiów wraz z oceną. Można go wystawić
    właściwie kilka dni po obronie. Jest to dokument tymczasowy, wydawany do czasu
    wydania dyplomu. Do tego momentu jest on, o ile się nie mylę ekwiwalentem
    dyplomu. Zapytaj w dziekanacie!

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 4. Data: 2005-12-01 17:59:38
    Od: "SF" <x...@o...pl>

> [...]
    > czasu
    > wydania dyplomu. Do tego momentu jest on, o ile się nie mylę ekwiwalentem

    Takie zaswiadczenie wzialem, pokazalem w kadrach, a panie pokiwaly glowami,
    ze dobrze, ale podwyzke moga dopiero dac, jak zobacza dyplom :-(

  • 5. Data: 2005-12-01 22:06:59
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    SF napisał(a):

    > Takie zaswiadczenie wzialem, pokazalem w kadrach, a panie pokiwaly
    > glowami, ze dobrze, ale podwyzke moga dopiero dac, jak zobacza dyplom
    > :-(

    Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że to kwestia "widzi mi się" pani z
    sekretariatu... Na tym dokumencie jest wyraźnie napisane, że "może on być
    przedstawiany właściwym organom" (czy jakoś tak) zanim nie zostanie wydany
    dyplom. Wiem jak to jest z paniami z sekretariatu - lepiej nie zadzierać :-(,
    ale z drugiej strony może zapytaj na grupie dotyczącej prawa o status tego
    dokumentu i z "kodeksem w ręku" spróbuj przekonać panie, a jak nie je, to
    dyrektora.

    Wiem, że to inna sprawa, ale kiedyś w ten sposób wywalczyłem na studiach "urlop
    tymczasowy" (zamiast dziekańskiego, który by mi zabierał cały rok) - na początku
    pani w dziekanacie mówiła, że nic takiego nie ma. Zmieniła zdanie, gdy pokazałem
    jej przepis o urlopach tymczasowych.

  • 6. Data: 2005-12-02 11:40:02
    Od: "Piotr D" <j...@i...pl>

    Ja z takim dukumentem zastępczym poszedłem do WKU i dostałem przeniesienie.
    Moim zdaniem ten dok. jest tożsamy z dyplomem. To , ze pani w kadrach go nie
    akceptuje jest świadectwem jej tępoty.
    Musisz z nią powalczyć.
    PZDR
    Piotr