PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porównanie ETAT czy działalność?

  • 1. Data: 2005-12-01 13:08:45
    Temat: Porównanie ETAT czy działalność?
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Witam, wiem że jest to temat rzeka, ale czy ktoś ma lub wie gdzie można
    się zapoznać z aktualnym (bo niestety w Polsce co dzień inne prawo)
    porównaniem kosztów typu (dla wyboru oplacalności kosztowej rodzaju
    zatrudnienia):
    1. Zatrudniony na etat pracownik kosztuje(pracodawce oczywyście):
    - pensja
    - ZUS
    - podatek
    - etc.
    2. Działalność
    - ZUS
    - koszty założenia (rejestracyjne,etc)
    - koszty prowadzenia (ksiegowa, bank, czynsz)
    - etc.

    Nie wnikając w szczegóły co jest "lepsze" dla kazdej ze stron.

    Potrzebuje takie porównanie żeby "przekonać" potencjalnego pracodawcę że
    mu się opłaca "bardziej" zatrudniać (dla dobra pracownika), niż kazać
    zakładać działalność.
    pozdrw
    PINTO

  • 2. Data: 2005-12-01 13:34:29
    Temat: Re: Porównanie ETAT czy działalność?
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    kalkulatory płacowe na portalach hr-owych

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2005-12-02 14:44:27
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    > 1. Zatrudniony na etat pracownik kosztuje(pracodawce oczywyście):

    http://www.bankier.pl/fo/podatki/narzedzia/kalkulato
    r_placowy/

    Szukaj na grupach i www.pit.pl

    > Potrzebuje takie porównanie żeby "przekonać" potencjalnego pracodawcę że
    > mu się opłaca "bardziej" zatrudniać (dla dobra pracownika), niż kazać
    > zakładać działalność.

    No, akurat jesli chodzi o koszty, to i Tobie i pracodawcy bardziej opłaca
    się własnie współpraca poprzez DG.

    Tytus

  • 4. Data: 2005-12-12 09:29:56
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Tytus napisał:

> [...]
    >

    > Szukaj na grupach i www.pit.pl

    > No, akurat jesli chodzi o koszty, to i Tobie i pracodawcy bardziej opłaca

    Dzięki za info i wskazówki
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-12-17 22:35:21
    Od: "Krzysztof W." <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PINTO <d...@g...pl> napisał(a):

    > Potrzebuje takie porównanie żeby "przekonać" potencjalnego pracodawcę że
    > mu się opłaca "bardziej" zatrudniać (dla dobra pracownika), niż kazać
    > zakładać działalność.

    Dla pracodawcy korzystniej jest jeśli ma pracownika na samozatrudnieniu, bo
    przede wszystkim:
    - nie musi dawać urlopu
    - nie musi płacić za zwolnienia lekarskie

    ale dla Ciebie też to jest korzystniejsze, bo np.:
    - nie musisz siedzieć bezczynnie 2 godzin w pracy (jeśli nie masz nic do
    roboty tzw. przestój technologiczny)
    - możesz wziąć robotę do domu i zlecić komuś innemu

    Pozdr
    kw1618