PracaGrupypl.praca.dyskusje › Legalna praca w Niemczech??? pytanie

  • 1. Data: 2005-07-05 08:55:10
    Temat: Legalna praca w Niemczech??? pytanie
    Od: "jensen" <jensen(beztego)@interia.pl>

    Witam
    Zastanawiam sie nad znalezieniem pracy w Niemczech w zawodzie konstruktora
    mechanika. Na Jobpilot.de znalazłem od cholery ofert. Załóżmy ze mnie bedą
    chcieli zatrudnić. Czy rynek pracy niemiecki jest tak samo otwary na Nas jak
    irlandzki czy trzeba załatwiać jakies dodatkowe pozwolenia na prace i czy to
    spoczywa na przyszłym pracodawcy czy na mnie??? A moze trzeba załozyć w
    Niemczech DG i wtedy omija sie unijne zakazy zatrudniania? Nie wiem Same
    niewiadome :-]
    Czekam na wasze rady..

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2005-07-06 12:19:23
    Temat: Re: Legalna praca w Niemczech??? pytanie
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > spoczywa na przyszłym pracodawcy czy na mnie??? A moze trzeba załozyć w
    > Niemczech DG i wtedy omija sie unijne zakazy zatrudniania? Nie wiem Same

    Ja sie obawiam, ze Ty wszystko wiesz juz, bo opisales to dokladnie. Zezwolenie
    na prace jest potrzebne, ale jezeli pracodawca jest powazny to zalatwi je bez
    problemu, znam inzynierow Polakow pracujacych na roznych posadach - jak ktos
    uwaza, ze chce Polaka zatrudnic, zrobi mu pozwolenie.
    Mozna zalozyc dzialalnosc i robic uslugi, ale ostatnio jest na to nagonka,
    moze byc troszke klopotu, no i administracja takim biznesem tez odrobine
    klopotliwa jest, ale mozliwa.

    Wojtek

  • 3. Data: 2005-07-06 13:07:55
    Od: "jensen" <jensen(beztego)@interia.pl>

    Dziekuje za zainteresowanie i odpowiedz. Poważniej problemem zajme się na
    jesień. Pozdrawiam
    Piotr