PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile kasy wziac za plik *.exe a ile za zrodla?

  • 1. Data: 2005-07-05 08:01:29
    Temat: Ile kasy wziac za plik *.exe a ile za zrodla?
    Od: "Q" <...@n...pl>

    na wstepie przepraszam, ze to troche OT,
    ale nie za bardzo wiem gdzie pytac:

    pewna firma chce, zebym napisal im program
    laczacy sie przez RS-232 z urzadzeniem - przetwornikiem DA;
    ogolnie program steruje urzadzeniem i robi wykresy;

    ile wziac za program *.exe a ile za *.exe + zrodla?

    czy skasowac wiecej ze to, ze program bedzie
    w DevC++ a nie w BCB, czy innym RAD'zie?

  • 2. Data: 2005-07-05 08:04:45
    Temat: Re: Ile kasy wziac za plik *.exe a ile za zrodla?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > ile wziac za program *.exe a ile za *.exe + zrodla?

    Za exec'a XXXXX, a za zrodla 3 x XXXXX.

    > czy skasowac wiecej ze to, ze program bedzie
    > w DevC++ a nie w BCB, czy innym RAD'zie?

    Skasuj mniej ;)

  • 3. Data: 2005-07-05 08:10:14
    Od: "Q" <...@n...pl>

    > Skasuj mniej ;)

    czyli 1k zl?...
    :)

  • 4. Data: 2005-07-05 08:52:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 5 Jul 2005 10:01:29 +0200, "Q" <...@n...pl>
    zakodował:

    >ile wziac za program *.exe a ile za *.exe + zrodla?

    Sprzedajesz program, czy prawo do używania?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-07-05 12:21:19
    Od: "Q" <...@n...pl>

    > Sprzedajesz program, czy prawo do używania?

    program exe i prawo do uzywania,
    ale jesli zrodla to rowniez prawo do "zmiany programisty";

  • 6. Data: 2005-07-05 12:49:54
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 5 Jul 2005 14:21:19 +0200, "Q" <...@n...pl>
    zakodował:

    >program exe i prawo do uzywania,
    >ale jesli zrodla to rowniez prawo do "zmiany programisty";

    Ja bym nie kupił softu istotnego dla działania firmy, zwłaszcza od
    małej firmy, bez kodów źródłowych i prawa do ich modyfikacji na własne
    potrzeby.
    Możesz udzielić licencji i przekazać kody źródłowe - ale nie
    sprzedawać programu. Oznacza to, że kupujący może używać softu na
    warunkach określonych w licencji (jeżeli tam będzie zawarte takie
    prawo, to również do modyfikacji) ale Ty pozostajesz właścicielem
    majątkowych praw autorskich - czyli dalej możesz rozwijać ten program
    i udzielać na niego licencji komu innemu.

    Możesz też sprzedać majątkowe prawa autorskie. To znaczy, że Ty już
    nie będziesz miał prawa używać źródełek (ani w części ani w całości).
    Za to nabywca będzie mógł soft rozwijać i udzielać na niego licencji
    innym podmiotom.

    Chodzi mi o to, że niewielkie znaczenie ma, czy dołączysz kod
    źródłowy, czy nie z punktu widzenia uprawnień klienta (i tak przy
    małym programie łatwiej i szybciej napisać to "nowemu" programiście od
    nowa, niż wgryzać się w to, co napisał autor). Ważniejsze, jaką umową
    i jakie prawa przekażesz kupującemu. Jest wiele komercyjnego softu
    rozprowadzanego z kodem źródłowym "gratis" (choćby SAP R/3).

  • 7. Data: 2005-07-06 19:27:28
    Od: "Krzysztof" <o...@S...poczta.onet.pl>

    > ile wziac za program *.exe a ile za *.exe + zrodla?

    Piszac dla kogos program i biorac za to kase przewaznie sprzedajesz swoje
    prawa autorskie. Tym samym, oprocz kodu źródłowego powinienes dostarczyc
    takze dokumentację, a fragmentow wykonanego programu nigdzie wiecej juz nie
    uzywac - bo go sprzedales.
    Takie panuja zasady. Jezeli zaczniesz z nimi negocjowac te kwestie -
    zrezygnuja z ciebie.

  • 8. Data: 2005-07-07 16:07:57
    Od: "konto" <k...@o...pl>

> [...]
    nie
    > uzywac - bo go sprzedales.
    > Takie panuja zasady. Jezeli zaczniesz z nimi negocjowac te kwestie -

    Zaraz skąd Pan jest ? , jakie zasady ?.
    Czy po napisaniu należy rozmagnesować mózg i dokonac formatowania dysku ?
    Wszelkie kwestie reguluje umowa licencyjna zawierana pomiędzy odstawcą a
    odbiorcą .

    Sprzedaje się "pomysł" na rozwiązanie problemu boznesowego klienta a nie
    program komputerowy if kasa>0 then .... .

    rafal